Erkenning van homeopathie

• Tom

De Belgische Minister van Volksgezondheid Jef Tavernier, die in september zijn partijgenote Magda Aelvoet opvolgde de minister van Volksgezondheid, heeft een lans gebroken voor de homeopathie. Hij wil deze alternatieve geneeswijze nog voor de verkiezingen van volgend jaar erkend zien.

Als argument ervoor gebruikt de groene minister het argument dat het gebruik van homeopatische geneesmiddelen in drie jaar verdubbeld is (waar hij dat vandaan haalt, mag Hahnemann weten). Hij denkt ook aan de geloofwaardigheid van de politiek. De wet-Colla over alternatieve geneeswijzen dateert van 1998 en heeft nog steeds geen uitvoering gekregen.

Wat die geloofwaardigheid betreft heeft Tavernier niet helemaal ongelijk, maar dat hebben de politici aan zichzelf te wijten. Ze hebben in 1998 een wet goedgekeurd waarvan ze konden weten dat er weinig meer aan te vangen was. De eventuele erkenning wordt afhankelijk gemaakt van een gunstig advies van commissies waarin reguliere - wetenschappelijke - artsen een vetorecht hebben. En die lijken niet zomaar van plan de homeopathie groen licht te geven. Trouwens, de commissies zijn nog niet eens opgericht.

Taverniers wens lijkt meer een electorale boodschap te zijn dan een realistische poging. De voorzitter van de Belgische homeopaten, Michel Van Wassenhoven, zei zelf in Het Volk (3 oktober) dat de erkenning niet voor volgend jaar is. Eerst moet er uiteraard wel wat van de werking bewezen worden.

• Tom

sorry voor dubbele verwijzing “de minister van Volksgezondheid”.

• Tjarko Holtjer

Dit bewijs wordt geleverd in ‘The Field’, zoals ik al eerder tegen je zei.

Tjarko

http://www.hhff.info/

• Tom

Wat voor bewijs is dat dan? Voor welke aandoeningen? Wat beweren ze te kunnen genezen? Weet je dat?

• Tjarko Holtjer

Zie ook andere thread.

Hoewel ik niet de illusie heb je hiermee te overtuigen, zet ik mijn mening er toch nog maar eens tegenaan:

Het heeft te maken met de manier waarop onze cellen in het lichaam communiceren. Dit gebeurt d.m.v. licht. Als er een bepaalde verstoring in het lichaam optreedt is deze te verhelpen doordat de communicatie door lichtsignalen is te herstellen. Dat is de plaats waar homeopathie ingrijpt op het lichaam.

Probeer me nu niet te vertellen dat dit onzin is, er is wetenschappelijk onderzoek naar gedaan en men weet nu waarom de genen niet ALLEEN bepalen hoe iemand eruit ziet. Dit gebeurt door de communicatie onderling door lichtsignalen.

Het verklaart ook meteen waarom acupressuur, acupunctuur en magnetiseringstherapieën werken.

Iemand die gezond is, kent een bepaalde coherentie van de lichtsignalen die langs de energiebanen worden uitgezonden. Iemand die ziek is verliest de coherentie van de lichtsignalen die de communicatie verzorgen tussen de cellen. Het verklaart ook waarom sommige stoffen kankerverwekkend zijn en andere niet. Deze stoffen verstoren de communicatie tussen cellen door de frequentie van het uitgezonden lichtsignaal te veranderen. Hierdoor wordt het bericht verminkt en kan de ontvangende cel de boodschap verkeerd opvatten en bijvoorbeeld ongelimiteerd gaan delen en enzymen gaan produceren die het omliggende bindweefsel oplossen waardoor de kankercellen kunnen gaan uitzaaien. Nu is er een natuurlijke stof die dat proces kan tegengaan: Lysine. Via dit aminozuur is te voorkomen dat kankercellen kunnen uitzaaien. Dit is de manier waarop tegenwoordig met succes kanker kan worden bestreden op een natuurlijke manier.

Tjarko

• Tom

TH : Hoewel ik niet de illusie heb je hiermee te overtuigen, zet ik mijn mening er toch nog maar eens tegenaan:

Het heeft te maken met de manier waarop onze cellen in het lichaam communiceren. Dit gebeurt d.m.v. licht. Als er een bepaalde verstoring in het lichaam optreedt is deze te verhelpen doordat de communicatie door lichtsignalen is te herstellen. Dat is de plaats waar homeopathie ingrijpt op het lichaam.

Probeer me nu niet te vertellen dat dit onzin is, er is wetenschappelijk onderzoek naar gedaan en men weet nu waarom de genen niet ALLEEN bepalen hoe iemand eruit ziet. Dit gebeurt door de communicatie onderling door lichtsignalen.

TOM: het is wel degelijk onzin. Ik heb een beetje last met de manier waarop je probeer te suggereren dat wetenschappelijk onderzoek jouw stelling bevestigt. De genen zijn niet volstrekt determinerend, maar dat maakt jouw verhaal nog niet aannemelijk. Mensen zijn ook cultureel en neuro-psychologisch gedetermineerd.

TH : Het verklaart ook meteen waarom acupressuur, acupunctuur en magnetiseringstherapieën werken.

TOM: Je gaat nu springen naar andere praktijken. Er is onlangs nog een studie in Duitsland geweest die heeft aangetoond dat acupunctuur niet meer effect hebben dan een gebruik van een rood verwarmende lampje.

Magnetiseringstherapieën en acupressuur ken ik te weinig om erover te kunnen oordelen. Als je wil weten of ze werken, moet je uitgebreide testen opzetten.

TH : Iemand die gezond is, kent een bepaalde coherentie van de lichtsignalen die langs de energiebanen worden uitgezonden. Iemand die ziek is verliest de coherentie van de lichtsignalen die de communicatie verzorgen tussen de cellen. Het verklaart ook waarom sommige stoffen kankerverwekkend zijn en andere niet. Deze stoffen verstoren de communicatie tussen cellen door de frequentie van het uitgezonden lichtsignaal te veranderen. Hierdoor wordt het bericht verminkt en kan de ontvangende cel de boodschap verkeerd opvatten en bijvoorbeeld ongelimiteerd gaan delen en enzymen gaan produceren die het omliggende bindweefsel oplossen waardoor de kankercellen kunnen gaan uitzaaien. Nu is er een natuurlijke stof die dat proces kan tegengaan: Lysine. Via dit aminozuur is te voorkomen dat kankercellen kunnen uitzaaien. Dit is de manier waarop tegenwoordig met succes kanker kan worden bestreden op een natuurlijke manier.

TOM: Waarom is dit nog niet aanvaard in de geneeskunde, en blijkt chemotherapie nog steeds het meest efficient, ondanks dat het zeer zwaar is om te ondergaan? Je kan niet alles op complottheorieën steken ter legitimatie van altmed.

• Tjarko Holtjer

Tom,

Je hebt het boek ‘The Field’ van Lynne McTaggert nog niet gelezen. Ook een aanrader: “Wat artsen je niet vertellen” van Lynne McTaggert.

Chemotherapie is het effectiefst om het leven van mensen nog een jaartje te rekken, waarna ze het echt niet meer halen.

De farmaceutische industrie wil graag dat ze kunnen doorgaan met chemotherapie, maar de door de medische wetenschap opgegeven meneer die met voedingssupplementen begon aan het begin van het jaar 2000 is nog steeds in leven. Je weet dit niet doordat het zorgvuldig buiten de media gehouden wordt dat dit gebeurt. Inmiddels is er een hersentumor met voedingssupplementen verwijderd.

Van mij mag je het best weten dat het gebeurt, de resultaten met dubbel blind studies in Amerika over dit onderwerp liegen er niet om: de voedingssupplement manier van behandelen van kanker is succesvol.

De farmaceutische industrie probeert nu uit alle macht deze therapieën te verbieden om nog geld te blijven verdienen. Er zijn ongeveer 200.000 mensen in Duitsland die deze therapieën gebruiken… We zijn hard op weg naar een gezonde wereld en het is een kwestie van tijd dat eenieder hiervan overtuigd zal raken.

Tjarko

• Tom

Tom, Je hebt het boek ‘The Field’ van Lynne McTaggert nog niet gelezen. Ook een aanrader: “Wat artsen je niet vertellen” van Lynne McTaggert.

Chemotherapie is het effectiefst om het leven van mensen nog een jaartje te rekken, waarna ze het echt niet meer halen.

TOM : Mijn vader is er toch mee af van zijn darmkanker. We zijn drie jaren verder. Lulkoek dus.

TH : De farmaceutische industrie wil graag dat ze kunnen doorgaan met chemotherapie, maar de door de medische wetenschap opgegeven meneer die met voedingssupplementen begon aan het begin van het jaar 2000 is nog steeds in leven. Je weet dit niet doordat het zorgvuldig buiten de media gehouden wordt dat dit gebeurt. Inmiddels is er een hersentumor met voedingssupplementen verwijderd.

TOM: maar voedingssupplementen zijn vaak overbodig. Dat zijn allemaal zaken die in gewone gezonde voeding òòk zitten. Noni bijvoorbeeld. Ze zin veroordeeld wegens oplichting in de VS. Voedingssuplementen verkopen gebakken lucht.

Je beweringen zijn bijna stuitend naïef: “een hersentumor met voedingssupplementen verwijderd”. Dikke flauwekul.

Als je beweringen kloppen, win je de nobelprijs! En dan heeft de geneeskunde weer enkele methodes meer om zich te bedienen. Er is dus geen enkele reden om zoiets te weren.

TH : Van mij mag je het best weten dat het gebeurt, de resultaten met dubbel blind studies in Amerika over dit onderwerp liegen er niet om: de voedingssupplement manier van behandelen van kanker is succesvol.

TOM: gepubliceerd in welke medicsche tijdschriften? Waar is dat onderzoek gebeurd? Hoeveel proefpersonen waren er? Wanneer is dat gebeurd?

Als je overtuigend wil zijn, moet je niet zomaar met claims komen maar ze ook onderbouwen. Het feit dat je krasse uitspraken doet maar ze nooit onderbouwt spreekt al boekdelen. Enkel naïevelingen trappen daar in.

TH : De farmaceutische industrie probeert nu uit alle macht deze therapieën te verbieden om nog geld te blijven verdienen. Er zijn ongeveer 200.000 mensen in Duitsland die deze therapieën gebruiken… We zijn hard op weg naar een gezonde wereld en het is een kwestie van tijd dat eenieder hiervan overtuigd zal raken.

TOM: Nogmaals, onzin. De farma-industrie heeft er alle belang bij om werkende zaken te erkennen. Ze zouden er enkel meer geld mee kunnen verdienen?

Nu zouden ze dom zijn, en zich het kaas van het brood laten halen door de alterneuten-industrie.

• Tjarko Holtjer

Er heeft al eens iemand de nobelprijs gekregen voor de ontdekking van het nut van vitamine C: Linaeus Pauling.

Volgens mij is het inderdaad zo dat dr. Rath deze prijs ook verdiend voor zijn verdiensten in het oplossingstraject van de volksziektes.

Natuurlijk kun je een darmkanker wegkrijgen met chemotherapie, maar dan moet je er wel op tijd bij zijn geweest en dat is bij uw vader waarschijnlijk het geval. Met voedingssupplementen kunnen we echter de oorzaak van de kanker wegnemen.

Ik weet niet of ik ernaar mag verwijzen, maar kijk maar eens op:

http://www.drrath.com/

Dit is de website waarop alle officiële studies worden gepubliceerd zodat je kunt lezen waartoe ons immuunsysteem in staat is….

• Tom

TH : Er heeft al eens iemand de nobelprijs gekregen voor de ontdekking van het nut van vitamine C: Linaeus Pauling.

TOM: Klopt, zie je op mijn publicatie: www.worldhistory-poster.com

Heeft niets met homeopathie te maken, en die verdedigde dat ook niet, mocht je dat willen suggereren.

TH : Volgens mij is het inderdaad zo dat dr. Rath deze prijs ook verdiend voor zijn verdiensten in het oplossingstraject van de volksziektes.

Natuurlijk kun je een darmkanker wegkrijgen met chemotherapie, maar dan moet je er wel op tijd bij zijn geweest en dat is bij uw vader waarschijnlijk het geval. Met voedingssupplementen kunnen we echter de oorzaak van de kanker wegnemen.

TOM: Was het maar zo gemakkelijk.

TH : Ik weet niet of ik ernaar mag verwijzen, maar kijk maar eens op:

www.drrath.com/

Dit is de website waarop alle officiële studies worden gepubliceerd zodat je kunt lezen waartoe ons immuunsysteem in staat is….

TOM: Ik kan ook uit gemakzucht naar talrijke sites verwijzen.

Niemand betwist dat voedingssupplementen nuttig KUNNEN zijn, maar er wordt ook heel wat gebakken lucht verkocht.

En het heeft, nogmaals, NIETS met homeopathie te maken.