Homeopathie voor dieren.

• Marion1

Hoi allemaal,

ik zal me eerst even voorstellen, mijn naam is Marion, ben 29 jaar en trotse eigenaar van een newfoundlander.

Ik hoop dat ik hier aan het goede adres ben voor wat adviezen. Het probleem is onze hond, ze heeft erg veel last van allergieen en hotspots. Vanuit de Nederlandse Newfoundlanderclub hebben we het advies gekregen om met haar een homeopaat te bezoeken. Is er hier iemand die ervaring heeft met homeopathie voor dieren, wat zijn jullie ervaringen zowel positief als negatief. Waar kan ik een goede homeopaat vinden die met dieren werkt in de regio Eindhoven?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Groetjes Marion

• Hans

Ik heb even op ‘hotspots’ en ‘hond’ gezocht, en deze dierenkliniek geeft daar een beschrijving van:

http://www.dierenkliniekduurstede.nl/hotspots.htm

Lijkt zeer behandelbaar, dus geen homeopaat voor nodig lijkt me.

Hans

• Marion1

Was het maar zo simpel. Een “normale” hond heeft gedurende het jaar 3-4 hot spots, onze hond heeft het afgelopen jaar meer dan 10 gehad. Het probleem is dus ernstig en niet alleen de hot-spots. Ook heeft ze last van allergieen, die een steeds terugkomend probleem zijn.

Daarnaast zou ik natuurlijk zo'n vraag niet stellen als mijn probleem zeer goed behandelbaar was door een dierenarts.

Groetjes Marion

• Monique

Marion,

Een vraagje voor je. Heeft de dierenarts van je hond al eens overwogen of er misschien sprake is van een voedingsallergie?

• Marion1

ja, er is sprake van een voedselallergie. We zijn zelfs bij een dermatoloog geweest met onze hond, alle allergietesten gedaan en ze heeft dus een voedselallergie. Een tijd lang heeft ze goed gereageerd op hypo-allergeen voer maar nu dus niet meer. Ze krijgt alleen maar hypo-allergeen voer maar blijft last van huidproblemen houden. Nu weten we het dus effe niet meer en vandaar dat we een homeopaat willen bezoeken.

Groetjes Marion

• Monique

Heeft je dierenarts al eens overwogen om je hond op alleen maar rijst en lamsvlees te zetten? Voor zover ik weet zijn dit absoluut allergeenvrije voedingsmiddelen.

Ik bekijk het zoals bij de mens, misschien niet de juiste vergelijking maar wel merkbaar.

Cosmetische producten allergeenvrij: gegarandeert dat ik daar huidproblemen mee krijg. Cosmetische producten niet allergeenvrij: ook hierbij huidproblemen. Resultaat voor mij: ik kan me dus niet opmaken.

Voedingsmiddelen: het enige wat ik wederom uit eigen ervaring kan vertellen:

Absoluut geen geur-, kleur-, smaak-, of andere chemische toevoegingen. Niet overal verkrijgbaar en iets duurder. Misschien is het een optie om voor je hond naar eten te zoeken waar dit soort zaken niet in zit. Ook voor honden is er al langere tijd eten op de markt wat biologisch geproduceerd wordt.

Dit is niet het antwoord op je vraag naar een homeopatische arts, maar misschien heb je iets aan bovenstaande zaken.

Succes met je hond verder.