Heeft iemand ervaring met regressie therapie?Zowel negatieve en positieve ervaringen welkom.bvd
Hallo Christel.
Even reageren op jou brief in verband met regressie therapie, ik kan je vertellen dat het een zeer goed proses is om alles wat je plaagt, en je leven beinvloed op die manier beter onder de knie te krijgen, je zelf sterker te maken, je meer te laten zien, meer aanwezigte zijn, ook als je een trauma van uit je jeugd of zelfs daarvoor hebt, het kunnen begrijpen waarom dergelijke dingen gebeuren, het kunnen leren loslaten, en een gelukkider leven leiden. Je vraagt om ervaring positief of negetief, ik kan alleen maar de positiefe kant er van, en waarom? tijdens mijn opleiding als hypno en regressie en reincarnatie therapeut heb ik verschillende malen als proefkonijn moeten en willen ondervinden wat voor prosessen er plaats vinden, wat er met je gebeurd, en hoe bevrijdend het is om te ervaren dat het niet alleen negatief is, niet angstig, niets om bang voor te zijn. Wat regressie presies is zal ik proberen uit teleggen, je komt bij een therapeut en je verteld je probleem, de therapeut zal vragen hoe je aan dat probleem komt, als je het niet weet zal hij je vragen of je er verder en dieper in wilt gaan, als dat zo is zal hij je vragen om rustig te gaan liggen en pratende weg zal je steeds rustiger worden op een gegeven moment kom je in een toestand van een diepe rust, het is eigelijk een toestand van bewustzijnsverandering en van die ervaring wordt gebruik gemaakt om contakt gemaakt met je innerlijke of je onbewuste toestand of onbewuste delen waar je normaal geen toegang toe hebt, en in die toestand krijg je meer inzicht en meer greep op je onbewuste problemen en moeilijkheden. Door op deze manier om te gaan met je zelf kunnen genezende prosessen in het lichaam gestimuleerd worden en beter leren omgaan met je emoties en beter gebruik gebruik maken van je lichamelijke en geestelijke emoties. De therapeut helpt door middel van vragen, opmerkingen en suggesties metaforen en symbolen. Je kunt om verschillende reden voor hypno of regressie kiezen, het kan zijn dat je psychische problemen. Het is ook mogelijk dat je via hypnose wil leren om beter gebruik te maken van je eigen mogelijkheden meer zelfvertrouwen enz.
Ik hoop dat jehier wat mee kunt, dat als je er ooit gebruik van zou willen maken je ongeveer weet wat er kan gebeuren, ik voor mij weet dat het werkt het is goed om het te ervaren maar ook om het te bij anderen te doen.
Wil je meer weten kijk dan op site www.jongsma-10.tmfweb.nl.
De groeten veel gezondheid en de beste wensen voor 2003
christel schreef:
>
> Dank voor de reacties Hans en H@ns.
> Alleen Hans, hoe goed ik snap dat je het goed bedoelt en wat
> je bedoelt,ik vroeg naar ervaringen niet naar het weerleggen
> van het feit dat regressie therapie wel of niet werkt.
“geen ervaring”, schreef ik er al bij.
ik hoopte dat je nieuwsgierig genoeg was om ook daar te kijken.
> Ik heb wel de site bekeken, maar dat is niet wat ik zocht.Toch
> bedankt.
toch graag gedaan
Hans
Apeldoorn is idd wat te ver weg voor mij.Maar toch bedankt voor het aanbod.Desiree schreef:
>
> Hoi Christel,
>
> Ik woon in Apeldoorn. Als dit niet te ver weg is voor jou,
> kun je mij het beste maar even opbellen voor meer informatie.
> S' avonds na 8 uur ben ik het beste te bereiken.
> Als je interesse hebt laat het dan op deze site weten, dan
> geef ik je mijn telefoonnummer door.
> Groetjes, Desiree.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?