Ganglion

• Jenny

Hallo iedereen,

Wie weet wat over GANGLION. Het is een bultje aan de pols waar een geleiachtige vloeistof in zit. Als het is verwijderd en het komt weer terug komt er opnieuw een operatie.

Wie weet welke homeopatische middelen hiervoor te krijgen zijn?

Graag advies, want het gaat om een meisje van 7 jaar, de dochter van mijn vriendin.

Wie o wie weet er meer over en kan helpen zonder dat er weer een operatie voor hoeft te komen.

Bij voorbaat dank.

En cosmo, ook heel graag jouw advies, als je er iets, maar dan ook maar iets over weet!!!

• Jeannette

Wat het proberen waard is: Traumeelzalf van -Heel biologische geneesmiddelen, te bestellen bij de apotheek. Er zijn ook tabletten van en het is raadzaam om die er bij in te nemen. E.e.a. is echter een puur symptomatische aanpak (evenals de operaties). Er is iets in het gestel van het kind wat niet goed funtioneert. Dit moet goed onderzocht worden door bv. een homeopatische arts of dmv kinesiologie (of wel touch for health) en een goed voedingsadvies. Er zullen misschien ook wel andere mogelijkheden zijn, maar het is in ieder geval een begin.

Succes en laat t.z.t. nog eens weten hoe het gaat met het meisje.

Jeannette

• Jenny

Dank alvast voor je antwoord.

Ik hou je op de hoogte.

Nog meer tips zijn zeer welkom.

Het is mijn dochters beste vriendinnetje, moeder is mijn beste vriendin. Vandaar deze pogingen om te helpen..

Alvast dank…

• Hans

Jenny schreef:

>

> Hallo iedereen,

>

> Wie weet wat over GANGLION. Het is een bultje aan de pols

> waar een geleiachtige vloeistof in zit. Als het is verwijderd

> en het komt weer terug komt er opnieuw een operatie.

> Wie weet welke homeopatische middelen hiervoor te krijgen zijn?

Gaat niet vanzelf over, dus geen ;-)

Maar een homeopaat zal vast een middel kunnen verzinnen, waarvan je in hoge concentratie een bultje met daarin een geleiachtige vloeistof krijgt. En dan moet je geloven, dat dat middel flink verdund en goed geschud die ganglion oplost. Tsja…

Wat serieuze info:

http://www.ziekenhuis.nl/ziektebeelden/18.html

Hans

• peer

“Dit moet goed onderzocht worden door bv. een homeopatische arts of dmv kinesiologie (of wel touch for health)”

Zover ik weet is dat gezweef in de tachtiger jaren al volledig onderuit gehaald en probeert het enkele fossiel dat zich daar nog mee bezig houdt iedere vorm van realiteitszin te vuur en te zwaard te bestrijden (…maar is waarschijnlijk gewoon een goedkoop oplichtertje).

“Een homeopatische arts”? Moeten we op dit soort kwakzalvers, die hun eed en onterecht gekregen bul misbruiken voor hun, door het ontbreken aan iedere vorm van aan wetenschappelijk onderzoek gefundeerd, gebazel nog serieus nemen?

En Cosmo (wie neemt er nu in godsnaam de nickname van een kapper? Over fake gesproken!), daar zou ik zeker het lot van kinderen, gezien zijn “gefundeerde adviezen” aan overleveren! (tenzij hij eens serieus reageert op de vraag van Astrid zonder het bekende gebral en rookgordijn)

peer

• Daniëlle

Voor deze ene keer ben ik het met je eens Hans ;), gaat idd vanzelf weer over. Gewoon beetje rustig aan doen.

• Hans

Daniëlle schreef:

>

> Voor deze ene keer ben ik het met je eens Hans ;), gaat idd

> vanzelf weer over. Gewoon beetje rustig aan doen.

????

Wat gaat vanzelf over?

Hans

• Daniëlle

ganglion. bij mij is het zo goed als weggegaan. Moet er wel voorzichtig mee blijven doen, anders komt het weer terug.

• Hans

Daniëlle schreef:

>

> ganglion. bij mij is het zo goed als weggegaan. Moet er wel

> voorzichtig mee blijven doen, anders komt het weer terug.

Valt me mee. Ik kon er niets over vinden dan behandelen (wegzuigen e.d.) en uiteindelijk opereren.

Hans

• Daniëlle

Het is ook vreemd, aangezien de huisarts had gezegd dat ik ermee moest leren leven ;) Opereren of leegzuigen had idd geen zin, omdat het dan toch weer terug zou komen.