ingegroeide haren

• moniek

hallo,

ik heb in mijn lies last van ingegroeide haren (denk ik) het word eerst rood en daarna worden het grote bulten zeg maar.

ik weet dat het van scheren kan komen maar dat doe ik al niet meer.

soms is het een paar weken weg om daarna in alle hevigheid weer naar boven te komen. het word steeds erger volgens mij en het is geen gezicht.

wie heeft er een oplossing????

• elvira

hoi Moniek het enige wat helpt als er weer grote bulten komen, is om die bulten uit te knijpen, want het zijn haartjes die naar binnen groeien, en die moet je uitknijpen. Heel pijnlijk,maar dan komt het niet meer terug!

groetjes Elvira

• Christa

als je de bulten uitknijpt krijg je (naast veel pijn…) wonden, soms infecties en littekens! Niet doen dus!

Ga eens naar de huisarts en als hij er niets op weet ga dan eens naar een dermatoloog of plastisch chirurg, er kan chirurgisch wel wat aan gedaan worden.

• Joke.

Hoi Moniek.

Zoals Elvira zegt: uitknijpen of openkrabben en uitdrukken.

Je huisarts kan het voor je opensnijden?

Of iets van trekzalf geven?

Kost meer, resultaat hetzelfde.

Succes.

Het is even pijnlijk.

• Daniëlle

Wat Christa zegt is waar hoor… beter van niet. Huisarts heeft er echt wel iets voor, maar niet zelf gaan zitten prutten eraan :?

• Monique

Ook ik heb last gehad van een ingegroeide haar, de huisarts heeft hem toen verwijderd. Eerst een plaatselijke verdoving gehad, op zich al pijnlijk in je liesstreek, daarna met een kleine scalpel open gesneden. Nog pijnlijker. Plaatselijke verdoving werkte namelijk niet. Daarna 3 weken de wond moeten spoelen. 2 cm doorsnede.

Voorkeur voor mij: uitknijpen en wanneer je een puntje haar ziet, met een pincet verwijderen.