Kankerverwekkende stoffen in dagelijkse producten

• Hans

Robert schreef:

>

> Als kanker een ouderdomsziekte is, vind je dan niet dat er

> ook mensen al snel oud worden? Er zijn naar mijn mening ook

> veel jongere mensen die kanker hebben.

> En met jong bedoel ik dan niet de mensen tot 30 jaar. Ik heb

> toch ook regelmatig verhalen gehoord van mensen die nog geen

> 40 waren die aan kanker zijn gestorven.

Zo lang 35 % van de bevolking rookt (en van de jongeren nog meer!) verbaast het me niets. Daar kunnen al die andere ongezonde stoffen niet tegenop.

Hans

• Robert

Ik vraag me af of roken nou werkelijk zo gevaarlijk is. Er zijn nog steeds mensen die 80 jaar worden en die altijd gerookt hebben. Mijn opa was ook zo iemand. Roken als een ketter maar wel 87 jaar geworden. Niet doodgegaan aan het roken maar doordat zijn eigen dochter hem na overleiden van zijn vrouw ergens in een bejaardenhuis stopte ver weg van de plaats waar hij zich thuis voelde. Als dat niet was gebeurt dan was hij waarschijnlijk nog over de negentig jaar geworden.

Ik geloof wel dat roken een onderdeel kan zijn van kanker maar niet dat het alleen de oorzaak is. Het moet volgens mij in combinateie zijn met hoe je verder leeft.

Maar over het verhaal van Knor over claims die niet waar gemaakt zouden kunnen worden wil ik het volgende zeggen. Je kunt van geen enkel natuurprodukt verwachten dat ze even in een paar maanden de problemen oplossen. Als iemand zijn hele leven lang met kankerverwekkende producten heeft geleefd zal het lichaam eerst helemaal ontgift moeten worden en dat gaat niet even met een kuurtje van een week. Bedenk dat die stoffen in het complete lichaam zitten: alle organen, systemen, hersenen, enz. Als je een lichaam wilt ontgiften dan heeft dat zijn tijd nodig. En dat is wat mensen nooit beseffen. Mensen zijj jarenlang bezig zichzelf te vergiftigen maar als ze moeten ontgiften moet dat in no time gebeuren. Zo werkt dat dus niet. Het bedrijf dat de producten produceert heeft wel een ontgiftingsprogramma maar als ik de gemiddelde reactie van mensen zo meemaak zullen maar weinig mensen daar wat mee willen doen. In deze maatschappij krijg je altijd van die giftige stoffen binnen dus zuk je eigenlijk ook continue een tegenmiddel moeten hebben om je lichaam schoon te houden.

Maar het lijkt erop dat niemand het zichzelf gunt om een schoon lichaam te hebben. Nou is het natuurlijk de vraag of het echt 100% schoon kan blijven maar in principe wil niemand dat. Wel geeft men kapitalen uit aan auto's, audio en video-apparatuur, computers, en allerlei andere luxe die van buitenaf het leven aangenaam moeten maken. Terwijl een gezond lichaam toch het belangrijkste is om een prettig leven te kunnen hebben. Men investeert duss alleen maar in zaken buiten zichzelf in plaats van zaken “in” zichzelf. En waar gaat het om? Status, aandacht, opvallen enz. “Kijk eens hoe goed ik het doe, ik heb twee auto's, een groot huis, een boot, een vakantiehuis……” (Bij wijze van spreken) en intussen lopen veel nederlanders met allerlei ziekten rond. Maar als er maar genoeg materiele zaken zijn is het goed. Naar mijn mening kun je niet echt van dat soort zaken genieten zonder een goede gezondheid. En ik zeg niet dat iedereen zo leeft maar er zijn veel mensen die dat wel doen. En dat begrijp ik niet: dat mensen hun materiële bezittingen belangrijker vinden van een gezond lichaam.

• Knor

Het gaat om kansen. Iedereen kent wel een roker die gezond 90 is geworden, en er zijn genoeg voorbeelden van gezond levende mensen die op jonge leeftijd aan kanker overleden.

Duizend rokers zullen gemiddeld minder oud worden en vaker ziek zijn dan duizend niet rokers, daar mag je van uit gaan, dat is aangetoond.

Als er niet aan te tonen is dat producten enige werking hebben kun je je geld net zo goed in het water gooien.

• katje

wat dat materialistisch zijn van een groot aantal mensen ben ik het helemaal met je eens,en zeker een goede gezondheid is het allerbelangrijkste wat er is.Ik kan hierover mee praten,het lijkt wel in mijn familie of er elke jaar wel één of twee familieleden overlijdt aan kanker of hart-en vaat ziektes.Zelfs dit jaar gaat het waarschijnlijk weer zo,er zijn er weer twee ernstig ziek en één daarvan was het type:mijn buurman heeft een caravan, dus die wil ik ook maar dan groter en wat heeft hij nu?

Mijn ouders waren niet zo,maar ook die zijn beide nadat ze gestreden hadden aan een ernstige ziekte overleden en één van deze blijkt nog erfelijk te wezen,zo wordt je met je neus op de feiten gedrukt en ga je nadenken wat is er nu echt belangrijk. Ik kom dus uit op je gezondheid gaat voor alles.

Bedankt voor de tip.