kind met hoofdpijn

• jona

Ik heb een dochter van 16 die na een goede verkoudheid in september, elke dag hoofdpijn heeft soms zelfs zo erg dat ze van school naar huis komt en in een donkere slaapkamer moet liggen.ze had een voorhoofd/bijholte ontsteking heeft twee antibiotica kuren gehad en daarna was op de foto niets meer hiervan te zien.Ook zijn we al bij de oogarts geweest daar is niks uitgekomen.

Wat veranderd is,is dat ze van de zomer is begonnen met roken,maar ze gebruikt hoog uit 1 pakje in de twee weken.Zou het hieraan kunnen liggen.Met de menstruatie periode is het wel meer kan het aan hormonen liggen.

mijn laatste vraag is als ze is gestopt en ze heeft nog hoofdpijn weet iemand dan een homeopatisch middel hiervoor.

• Jenny

Lavendelolie op de slapen inmasseren. Dat schijnt te helpen.

Het volgende advies klinkt raar maar helpt ook:

Met je voeten in een ontspannend voetenbad, evt. ook lavendelolie gaan zitten.

In voeten zitten nl. alle zenuwbanen, dus ook die voor je hoofd. Het werkt kalmerend en pijn verdovend.

Voor de overige vragen zou ik verder zoeken. Ik gok op migraine, maar ik ben geen arts………

Veel sterkte…

• Elvira

Hoi Jona, ik ben zelf voetreflextherapeute. Je kan met voetreflexmassage heel goede resultaten verkrijgen.

Let wel op, als je op zoek zou gaan naar een voetreflextherapeut dat hij of zij aangesloten is bij een erkende organisatie.

Je weet dan dat je naar een goede therapeut gaat en er zijn dan ook verschillende ziektenkostenverzekeraars die 75% van de behandeling vergoeden.

Succes ermee, ik kan me voorstellen dat het heel naar is voor je dochter om zoveel hoofdpijn te hebben.Laat je dochter inderdaad wel proberen om te stoppen met roken, misschien dat dat ook een beetje meehelpt om de klachten te verminderen.

groetjes Elvira.

• Hans

Elvira schreef:

>

> Hoi Jona, ik ben zelf voetreflextherapeute. Je kan met

> voetreflexmassage heel goede resultaten verkrijgen.

> Let wel op, als je op zoek zou gaan naar een

> voetreflextherapeut dat hij of zij aangesloten is bij een

> erkende organisatie.

> Je weet dan dat je naar een goede therapeut gaat en er zijn

> dan ook verschillende ziektenkostenverzekeraars die 75% van

> de behandeling vergoeden.

Bedenk dan wel dat je ook meebetaalt aan al die andere kwakbehandelingen.

> Succes ermee, ik kan me voorstellen dat het heel naar is voor

> je dochter om zoveel hoofdpijn te hebben.Laat je dochter

> inderdaad wel proberen om te stoppen met roken, misschien dat

> dat ook een beetje meehelpt om de klachten te verminderen.

dat is sowieso gezonder ;-)

Hans

• Christa

Hoi Jona, ik ben moeder van een 15 jarige jongen die hetzelfde probleem had als jij beschrijft, ook na een heftige griep.

De schoolarts wist de oplossing, op dagen dat hij hoofdpijn had dronk hij niet voldoende. Sindsdien heeft hij, als hij erop let dat hij voldoende vocht binnen krijgt, geen hoofdpijn meer. Misschien een tip?

• jan

kijk op www.aquadraat.info ik zelf heeft goed resultaat gehad met dit aangaande hooftpijn.

jan

• jona

Dank je, zal eens opletten hoeveel vocht ze binnen krijgt.

• aniram

Hoi Allemaal,

Het kan ook voedingsgerelateerd zijn, er zijn wel heel veel mensen met hoofdpijnklachten en migraine.

Ik zit in de 100% natuurlijke voeding (geen herb…) en verbazingwekkend dat iedere keer als wij mensen hebben met jarenlange migraine zij na 3 a 4 weken ons voedingssupplement te hebben gebruikt van de migraine af zijn….zij komen toch een bepaalde stof tekort…ik ben helaas geen natuurarts, welke stof het precies is zou ik ook weleens willen weten, er zitten in deze 99 ingredienten ;)

Ik hoop dat ze er snel vanaf is, ik heb spierspanninghoofdpijn gehad en dat was na een paar behandelingen bij de fysio zo weer over.

Groetjes, Aniram

• Hans

ik zou alleen al hoofdpijn krijgen van alle oplossingen die hier aangeboden worden

Hans

• Nance

Is ze aan de Pil? De puberteit staat ook veel hormoonsveranderingen vandaar de vraag met de pil in combinatie met dat het met de menstruatie erger is.

En je kan ook een allergie hebben van tabak, mischien een aanwijzing die je bij je huisarts kwijt kan.

Groetjes van Nance