hoge bloeddruk

• christa mama van jessica en ??

hoi allemaal,

nu weet ik het zowat voor 100 procent zeker…

wat zullen jullie denken?

nou het gaat om het volgende.

toen ik zwanger probeerde te worden van mijn 1e kindje..

slikte ik oa foliumzuur. in zon multivitamine gedoe.

vrij gauw daarop…daalde mijn..al zooo lang te hoge bloeddruk.

zelfs zo ver..dat ik kon stoppen met de medicijnen die ik al jaaarenlang slikte.

tijdens mijn zwangerschap..is mijn bloeddruk goed gebleven..zij het dan op het laatst…een zwangerschaps bloeddruk..maar die daalde weer na dat

de kleine geboren was.

5 maanden na de geboorte van onze dochter..allang gestopt met de multivitaminen….had ik in ene..weer een te hoge bloeddruk…

ik was bijna 2 jaar…gezond geweest.

nog steeds lag ik nergens een link..

nu…zwanger van de tweede…

inmiddels weer aan nieuwe bloeddruk medicijnen begonnen,,

begon ik nu pas weer..met de multivitamine(gravitamon) met folium zuur,

en verd*md…als het niet waar is…mijn bloeddruk daalt weer naar gewonere waarden.

met de medicijnen..bleef ie boven de honderd..

en nu…dus weer vrolijk op 85…keurig dus!!

nu weet ik het zeker,,,mijn hoge bloeddruk…komt voort uit een bepaald gebrek..

maar welke? een mineraal? een vitamine??

maar dat ik het dus in die hoek moet zoeken..weet ik nu dus zeker..

wie weet er meer vanaf..welke mineralen/vitaminen..een betere bloeddruk geven/>?

ik hoop dat iemand het weet..

christa mama van jessica en??

• aniram

Hoi Jessica,

Ik werk met 100% natuurlijke voeding en supplementen (nova nutria) en inderdaad voeding (vitaminen, mineralen, spore-elementen) hebben invloed op de bloeddruk.

Mijn moeder had ook een extreem hoge bloeddruk en is op het voedingssupplement ook van haar medicijnen af ;)

Ik denk dat meerdere stoffen invloed hebben op de bloeddruk.

Ik weet niet welke multivitamines je gebruikt hebt…of er omega-3 in zit of Q10…

M.i. heeft foliumzuur (vit. B11) vit. B6 en vit. B12 er mogelijk mee te maken, vit. D tekort geeft meer kalkafzetting in de aderen, mogelijk ook een verband met te hoge bloeddruk.

Weetje: 70% van de “ziektes” zijn voedingsgerelateerd, bijv. migraine, fybromyalgie, spataderen etc. etc.

Wil je meer weten/vragen? Je mag altijd mailen.

Ik ben benieuwd of er mensen meer weten….

Groetjes, Marina