Natuurgeneeskunde Elvira,Linda iemand????

• carlijn

Ik heb hier eerder een bericht op geplaatst.

Ik wil graag natuurkunde gaan studeren, maar wil graag reakties van mensen hierover horen die het ook hebben gedaan of die er wat van weten.

Is er iemand die mij kan helpen??

Ik zag staan dat jullie een studie in (ongeveer)deze richting hadden gedaan dus vandaar dat ik jullie namen erbij had gezet…

• H@ns

Hallo Carlijn.

Het kan nooit geen kwaad, ik sta niet bij die namen die opgeschreven hebt, maar ik wil toch wel even reageren, ik zou zeggen doe je best.

Groeten H@ns.

• wil

Hallo Carlijn,

ik heb 3,5 jaar reflexologie aan de Haagse Akademie voor Natuurgeneeskunde

(HAN) gestudeerd. Inmiddels is deze opleiding uitgebreid naar 4 jaar. Deze opleiding kan ik je aanraden, maar is wel pittig en op HBO-niveau. Ook ligt het eraan waar je woont, of Den-Haag niet te ver van je woonplaats is. De nadruk bij deze opleiding ligt op de (voet)reflexologie , maar ook anatomie, fysiologie en pathologie liggen op een hoog niveau en nemen minimaal de helft van de lestijd in beslag. In Nederland zijn nog verschillende andere goede opleidingen op het gebied van Natuurgeneeskunde, o.a. Bloemendaal, Hilversum, Arnhem en Eindhoven. De meeste van deze HBO-opleidingen houden een of meerdere Open Dagen per jaar. Ga hier beslist eens naar toe voordat je tot een studie hierin beslist. Ook is vier jaar een behoorlijk lange tijd en zijn de studies best behoorlijk prijzig. Hou rekening met minimaal 1250 - 1500 euro per jaar aan studiegeld en boeken per jaar. Raadpleeg desnoods de opleidingengids van het blad Onkruid. Hierin staat behoorlijk veel info. Ik heb in ieder geval veel van mijn studie Natuurgeneeskunde geleerd en heb er geen spijt van. Mede hierdoor heb ik nu een eigen praktijk en geef ik massagecursussen en voetreflexcursussen op MBO-niveau. Laat in ieder geval eens weten wat je uiteindelijke keuze is geworden.

met vr. gr. Wil Visser , natuurgeneeskundig therapeut en NGS-sportmasseur.

voor meer info : zie mijn website : http://praktijkdeRegenboog.wolweb.nl

• Hans

carlijn schreef:

>

> Ik heb hier eerder een bericht op geplaatst.

> Ik wil graag natuurkunde gaan studeren, maar wil graag

natuurkunde? fysica?

of vergis je je?

Hans

• carlijn

Oke dank je wel Wil, hier heb ik zeker iets aan.

Ik woon in Apeldoorn, dus voor mij is Arnhem het prettigst, heb hier al veel informatie over aangevraagd, dus die zal ik binnenkort wel krijgen.

Ik zal je vertellen wat ik uiteindelijk ga doen

Groetjes carlijn

• Caithlin

Hi Carlijn,

Ik kwam op www.innerned.com het volgende tegen, misschien kan hij je ook informeren over de opleidingen die hij heeft gevolgd, veel succes,

groetjes Caithlin

=>:

Richard Groeneveld is van oorsprong chemicus. In 1986 raakte hij geïnteresseerd in de orthomoleculaire geneeskunde. Van kleins af aan is hij gefascineerd door de relatie tussen voeding en gezondheid. Sindsdien is hij zich verder gaan bekwamen in alles wat daar mee te maken heeft.

Hij genoot zijn opleidingen aan het ORTHO-INSTITUUT te Gendringen en de Sociale Academie voor Natuurgeneeskunde Homeopathie en Orthomoleculaire voeding te Breukelen.

Hij geeft voedingsadviezen ter verbetering van de gezondheid, bescherming tegen ziekten en verbetering van het energiepeil.

Ervaringsdeskundige is hij in de volgende sporten: triatlon, atletiek, fitness, krachttraining en tennis. Tevens geeft hij je persoonlijk advies welke vitamines, mineralen, enzymen, aminozuren en/of fytotherapie extra nodig blijken te zijn of waar juist een tekort aan is (ontstaan) in je specifieke situatie.

Voor meer informatie, ook over de beschreven (hulp)middelen: Richard Groeneveld

Website - www.voedingenvitamines.nl. E mail - r.groeneveld@voedingenvitamines.nl

Afslag 43

3331 RH Zwijndrecht

Tel : 078-6192019

Mobiel : 06-20512339