graspollen

• johan

Iemand die ik ken heeft heel veel last van hooikoorts c/q graspollen. Weet iemand hier een probaat middel tegen ?

• haba

Ja, Triludan, maar dat mag - geloof ik - niet meer verkocht worden ivm ernstige bijwerkingen.

Ik zoek zelf ook naar een goed alternatief. Wel kan ik melden dat noch een dieet, noch een homeopatisch middel mij van mijn hooikoorts af heeft kunnen helpen.

Succes ermee.

• Caithlin

Flixonase neusspray en Telfast, dit zijn reguliere medicijnen (antihistaminen), te verkrijgen via je huisarts.

Sterkte,

Caithlin

• Carlijn

Allefre werkt ook wel goed en snel, werkzame stof is Loratadine.

Als je er echt vreselijk veel last van hebt:

Sinds kort een nieuw apparaatje op de markt;

De trebs Bionase.

Een apparaatje wat je 3x daags 4 minuten in je neus moet stoppen.

Hierdoor komen er trillingen in je neus en komt er een beschermslaagje in je neus te zitten die ervoor zorgt dat je geen last krijgt van allergieen.

IK werd er nog niet precies het fijne van, maar het is van het merk Medisana en nu al een groot succes.

Het apparaat is wetenschappelijk onderzocht en staaat regelmatig in de achmea gids.

Het kost rond de 90,- , dus eerst een flinke aankoop, maar je doet er wel eeuwen mee.

• haba

Ik ga meteen informeren bij mijn huisarts!

• math

Ik gebruik al tijden lang Budesonide Nevel. Enkel op recept te verkrijgen.

Rhinocort is een durdere versie maar de werkzame stoffen zijn hetzelfde. Ik heb nauwelijks last van hooikoorts of verstopte neus veroorzaakt door allergie.

• louis

een heel goed plantaardig middel zonder bijwerkingen is HOOICURE

het heeft een net zo snelle werking als de synthethische produkten alleen wordt je van deze niet suf.

kan je zo kopen bij reform/drogist winkels

gebruik het zelf al vanaf april 1 per dag om de problemen voor te zijn,

soms als het echt heftig is pak ik elk uur 1 capsule, maar na 1 dag is alles weer gewoon