Visolie een hype...?

• T.

Steeds meer mensen in mijn omgeving gebruiken visolie capsules en kennen hieraan veel lichamelijke verbeteringen toe.

Weet iemand wat de effecten op lange termijn zijn? Is daar iets over bekend?

Is het aan te raden om visoliecapsules te nemen als je geen haring, zalm of makreel eet?

Bvd en groet.

• Carlijn

Over dit onderwerp is in het verleden ook al veel geschreven.

De positieve werkingen van Visolie zijn wetenschappelijk bewezen.

Visolie werkt onstekingremmend, bijvoorbeeld bij artritis,maar ook bij ontstekingen van de huid(acne bijvoorbeeld) maar het gaat ook rimpels tegen,houdt de bloedvaten schoon, gaat hart en vaat ziekten tegen (in de gebieden waar men veel vis eet ligt het percentage wat overleden is aan beroertes ed.. veel lager dan in andere gebieden).

Mensen die manisch depressief zijn kunnen hier erg veel baat bij hebben. (geadviseerd wordt om dan minstens 2000mg per dag te slikken)

en bij kinderen met ADHD en om dyslexie te voorkomen.

Een hype kun je het niet echt noemen,maar er zijn wel steeds meer mensen die het slikken en dat komt gewoon door de positieve reacties (uit onderzoek en van de mensen).

• kikkie

Hallo,

Ik vraag me af waar je visolie kunt kopen en of het ook goed is voor fibromyalgie ?

groetjes kikkie

• Carlijn

Visolie (bekend als Omega) is te koop bij de reformzaak en een aantal drogisterijen.

Zorg wel dat je een goed merk hebt en kijk naar de dosering.

Voor elk mens (ook zonder klachten) is visolie gezond,dus ook voor mensen met fibromyalgie. Het is natuurlijk geen geneesmiddel ,maar of je minder last van de symptomen kan ik je niet vertellen. Zoek dat even na.

• kattekop

Mijn Thaise schoonzus gebruikt visolie voor door de nasi. Is ook lekker, dat het zo heilzaam was, wist ik niet :)

• Sara

Is levertraan hetzelfde als visolie ?

• Vince

Ja, hetzelde als levertraan.

Ik weet het niet, maar vroeger kreeg iedereen voor de gezondheid een lepen levertraan.

Ikzelf gebruik capsules om het bloed zuiver te houden. ik heb erfelijk een te hoge cholesterol en tryglyceride (bloedsuiker) productie, en probeer zoveel mogelijk de schadelijke 'dokter-recept-voorschriften te vermijden. Daar ontkom ik niet altijd aan,

maar ik ben er wel van overtuigd dat visolie, of zoals vroeger levertraan, een zeer positieve invloed op het lichaam heeft.

Of het op Fybromialgie een positieve werking heeft weet ik ook niet, maar het zal mogelijk wel goed bijdragen. Het is nl een goed tegen vrije radicalen, en zou daarmee zeker een positieve invloed kunnen hebben.