trek ik accu's leeg ??

• mikki

beetje vreemd onderwerp, maar ik dacht als ik antwoord op deze vraag wil , is dit waarschijnlijk de meest logische plek….

ik heb al eerder gehoord van een altern. genezer dat ik gevoelig ben voor elektriciteit/ straling , heb er nooit zoveel aandacht aan besteed.

nu heb ik sinds een tijdje de mobiele telefoon van mijn vriend in gebruik, en ondanks dat ik er niet mee bel, ik draag dat ding met me mee, is hij om de dag leeg !? ..(ligt niet aan de manier of tijd van opladen of zo hoor !) begint een beetje vreemd te worden.

mijn vraag dus; is het mogelijk dat mensen accu's leeg kunnen trekken? hoe noem je dit en , ook wel handig om te weten …wat doe ik er dan tegen?

hoop dat iemand dit vaker heeft gehoord en mij er wat over kan vertellen.

alvast bedankt ! groetjes ..mikki.

• kaos

Hoi Mikki,

mikki schreef:

> ik heb al eerder gehoord van een altern. genezer dat ik

> gevoelig ben voor elektriciteit/ straling , heb er nooit

> zoveel aandacht aan besteed.

> nu heb ik sinds een tijdje de mobiele telefoon van mijn

> vriend in gebruik, en ondanks dat ik er niet mee bel, ik

> draag dat ding met me mee, is hij om de dag leeg !? ..(ligt

> niet aan de manier of tijd van opladen of zo hoor !) begint

> een beetje vreemd te worden.

> mijn vraag dus; is het mogelijk dat mensen accu's leeg

> kunnen trekken? hoe noem je dit en , ook wel handig om te

> weten …wat doe ik er dan tegen?

Accu's lopen leeg als er een electronenstroom ontstaat tussen de + en - pool.

De potentiele energie (opgeslagen in de chemische componenten) wordt dan opgebruikt.

De stroom kan alleen gaan lopen als er contact ontstaat (=verbruik).

Een stand-by mobieltje verbruikt dus..

Dat mensen zomaar accu's leegtrekken kan dus niet, hier hoef je ook niets tegen te doen.

PS:

Hoe bedoel je gevoelig voor electriciteit en straling.

Hier is nl. iedereen gevoelig voor (electrische schok, rontgenstraling, hittestraling UV-straling, gamma straling..etc.)

Maak je niet bang..

• mikki

dank je voor je reactie..

niet dat ik bang ben, meer dat ik het raar vond.

mij is ooit een verteld dat ik wat meer last heb van straling om me heen dan andere mensen. daarmee bedoel ik straling van tv's, tl-verlichting, wekkers met een stekker, enz . Ik heb vrij veel last van hoofdpijn, altijd al gehad, dus voor mij klonk het wel aannemelijk. maar ook hiervoor zal vast wel een ‘logische’' verklaring zijn ?

ik begrijp dat het dus eigenlijk niet mogelijk is dat mijn mobieltje uit zichzelf (stand-by) binnen een dag leeg is…terwijl hij daar geen last van heeft als mijn vriend hem meeneemt…. dan….hebben we thuis last van kaboutertjes? ik snap het ook niet, maak me er ook niet zo druk om… het is alleen ..vreemd.

• kaos

De periode dat een accu meegaat is afhankelijk van de capaciteit (meestal aangegeven in mAh) en de energiebehoefte van het mobieltje, bovendien loopt de accu tijdens zijn levensduur wat achteruit in capaciteit.

Als een ander langer doet met dezelfde accu kan dat komen door bv. het uitzetten van het mobieltje.

De kaboutertjes zullen toch niet bellen?. ;-)

> ik begrijp dat het dus eigenlijk niet mogelijk is dat mijn

> mobieltje uit zichzelf (stand-by) binnen een dag leeg

> is….

stand-by is niet uit zichzelf, er is dan wel degelijk energieconsumptie.

Voor veel accu's is een dag (kort) wel gebruikelijk.

• mikki

hahaha..

ik weet dat een accu achteruit gaat , maar dat gaat toch niet van 3 dagen stand-by , vorige week,toen mijn vriend hem nog mee had , ineens naar 1 dag stand-by…zodra ik dat ding met me mee draag ??

ik heb het nu over in beide gevallen dezelfde omstandigheden/ verbruik….maar een ander persoon die het apparaat bij zich heeft.

stiekem toch een kaboutertje?? :-)

• kaos

> ik weet dat een accu achteruit gaat , maar dat gaat toch

> niet van 3 dagen stand-by , vorige week,toen mijn vriend hem

> nog mee had , ineens naar 1 dag stand-by…zodra ik dat ding

> met me mee draag ??

Nee dat is gek, toch kan het

- bij ander belgedrag

- mobieltje defect geraakt

- temperatuurinvloed?

of toch: > stiekem toch een kaboutertje?? :-)

Verder wordt het een beetje off-topic.

• mikki

niet als mensen op de een of andere manier de accu leeg kunnen trekken….

als het de foon zelf niet is…. hoe kan het dan? ik blijf het me voorlopig nog even afvragen….

• Pull-Bird

Natuurlijk niet die accu is gewoon stuk.

• Faye

Mijn mobieltje loopt de ene dag ook binnen ‘n paar uur leeg en de andere keer doet hij bijna ’n week met de accu. Terwijl hij altijd wordt opgeladen op dezelfde lader en ik 'm niet gebruik om te bellen (waarom heb ik dat ding eigenlijk?)

Mijn verklaring: de aanduiding voor de batterij is erg optimistisch en staat al na ‘n uur op ’vol'. Neem ik ‘m dan mee dan is hij binnen no time leeg, laat ik ’m nog 'n tijdje laden dan gaat hij langer mee.

Faye

• Carlijn

Wat wil je hier mee suggereren????

Hier heb ik ook regelmatig last van bij mijn telefoon.

Zoek er verder niks achter, want het is gewoon onzin.