narcose

• jud

ik heb een vraag. Ik heb het afgelopen half jaar nogal wat troep moeten slikken.

5x een antibiothica kuur, wat hormoonstooten en heb een operatie ondergaan (narcose). ik heb sinds de operatie, allerlei ontstekingen in mijn lichaam gekregen en last van spieren en gewrichten. Zelf heb ik het idee dat het door die troep komt die ik allemaal geslikt heb, Nu is mijn vraag. Kan dat? Kan jij je lichaam ontregeld raken door zoiets? en zo ja, hoe kom ik dan hieruit?

• jud

jammer dat niemand mijn vraag beantwoordt. Echt jammer, dacht dat mijn vraag wel op zijn plaats was op dit prikbord maar ik als ik het zo bekijk is er meer een strijd gaande tussen voor en tegenstanders van alternatieve geneeswijzen…

Ik was echt geintresseerd in een reactie uit de alternatieve hoek.

• Nico

Hallo Jud,

Beetje raar dat niemand reageerd maar inderdaad: het gaat hier meer om de strijd tussen regulier en niet-regulier (complementair heet dat en dat is iets anders dan alternatief maar dat terzijde). Ongetwijfeld zal er, na plaatsing van deze reactie wel door de tegenstanders van de complementaire behandelwijzen overheen gevallen worden maar je hebt het gevraagd, dus antwoord ik. Doe ermee wat je wilt.

Ja, vanuit de homotoxicologie gedachte is dat wel zeker mogelijk.

Antibiotica is in veel gevallen een noodzakelijk en onontkoombaar middel maar heeft als nadeel dat de darmflora ernstig beschadigd wordt. Bovendien dood het middel wel hetgeen het tegen wordt ingezet maar zorgt het niet voor de benodigde afvoer. Volgens de homotoxicologie zal dat altijd resulteren in het terugkeren van de ziekte OF in een andere ziektevorm.

Hormoonstoten zullen in bepaalde gevallen ook niet te ontkomen zijn (alhoewel je je moet afvragen of er niet een reden is voor het hormoontekort dat door de hormoonstoot niet opgelost wordt en wellicht door homeopathie wel te reguleren is, maar ook dat terzijde). Overdosering (en dat is een hormoonstoot altijd) maakt dat het lichaam het hormoon als een gifstof gaat zien (homotoxicologie) en dus met een onbalans reageert.

Een narcose is tijdens een operatie natuurlijk niet te ontkomen. Helaas laat een narcose ook reststoffen achter in het lichaam (een gezond lichaam heeft al snel een jaar nodig om weer schoon te worden) en deze reststoffen kunnen ook problemen veroorzaken.

Het lijkt mij zinvol in jouw geval om een goede lichaamsdrainage uit te voeren, gevolgd door het opbouwen van de darmflora met probiotica.

Elke fatsoenlijke natuurgeneeskundige zal je daarbij kunnen helpen.

Groet, Nico

• noa

Het kan toch ook zijn dat niemand een antwoord weet? Het wil niet altijd zeggen dat je gelijk antwoord krijgt als je iets post.

• iemand

antibiotica bevorderd de onwikkeling van candida , laat je onderzoeken op candida ik durf te wedden dat je een flink candida probleem heb.

een onbekende

• jud

bedankt voor jullie reacties. Ben blij dat er gereageerd is.

• Gijs

Hoi Jud,

Van narcose (= algehele anesthesie) kun je de eerste 24 uur wat zwak zijn en wat spierpijn overhouden(afhankelijk van welke medikamenten gebruikt zijn voor de algehele anesthesie). Dat je er een jaar voor nodig hebt om de reststoffen kwijt te raken is bij mij niet bekend, en met de moderne middelen die heel kort werken is de kans op reststoffen(of onbalans v.h. lichaam) nihil. De langstwerkende medicijnen zijn na zeker 3 dagen uit je lichaam verdwenen, mits je een goede nier- en leverfunctie hebt. Wel kan het zijn dat door de operatie je te veel bloot hebt gestaan aan kou, slechte ligging en vooral een hoge dosis elektromagnetische velden. Die beinvloeden allemaal je algemene welbevinden en daar kun je helaas weinig aan doen. Operatietechnieken en anesthesietechnieken worden wel veiliger en minder belastend maar het blijft toch een belasting voor je lichaam. De stress voor een operatie, maar ook na, kan veel schade aan het welbevinden toebrengen. Met alternatieve geneeswijzen (en misschien ook met reguliere geneeswijzen) kun je misschien weer die fijngestuurde balans herstellen. Ik wens je veel succes en beterschap.

Gijs