allopathie versus natuurgeneeskunde

• Mick

In het verleden en ook nu zijn er veel allopatische artsen ( oa Hahnemann), die overstappen naar de Natuurgeneeskunde ( vooral Homeopathie) of er mede mee gaan werken. Is het niet wonderlijk dat er veel minder voorbeelden zijn van het omgekeerde?

• astrid

Omdat de gemiddelde homeopaat of natuurgeneeskundige niet de geestelijke bagage en/of vooropleiding heeft om een universitaire studie te volgen!

astrid

• Mick

Op welke feiten cq. onderzoeken baseer jij deze ongenuanceerde uitspraak? Het valt mij op, dat tegenstanders van de alternatieve geneeskunde bij dit forum zich de kritiek wel erg persoonlijk aantrekken en dan niet erg volwassen reageren.Het zou misschien goed zijn, als deze mensen zich wat meer zouden verdiepen in de achtergrond en geschiedenis van de allopatische geneeskunde, voordat zij op deze manier reageren.

• sjors

En dan heb jij het over ongenuanceerd, persoonlijk en niet erg volwassen?

sjors

• astrid

Gisteren Peter R. de Vries gezien?

Ik denk dat daarmee je vraag voldoende beantwoord is.

• Sisyphus

Je hebt gelijk, het simplisme van alternatieve behandelingen laten toe dat iedereen doktertje kan spelen.

tom

astrid schreef:

>

> Omdat de gemiddelde homeopaat of natuurgeneeskundige niet de

> geestelijke bagage en/of vooropleiding heeft om een

> universitaire studie te volgen!

>

> astrid

• Koen

Natuurgeneesk. (artsen) hebben ook een wetensch. opleiding gevolgd. Overigens, is de studie geneeskunde niet meer dan een opgewaardeerde beroepsopleiding opleiding…..leer de ervaring mij,

vraag voor astrid: wat is wetenschap volgens jou ?

gr.een acadeemastrid schreef:

>

> Omdat de gemiddelde homeopaat of natuurgeneeskundige niet de

> geestelijke bagage en/of vooropleiding heeft om een

> universitaire studie te volgen!

>

> astrid

• Pak de Kwak

Wat heb jij voor studies gevolgd Koen?

• Koen

Met referte aan je vraag en excuses voor de vertraagde reactie:

ik heb bedrijfskunde (eur) en fiscaal recht gestudeerd(uvt),

in mijn beleving voldoen deze studies ook niet aan het predikaat wetenschappelijk, het zijn eerder ‘geleerdheden’ (de rechtgeleerdheid). bedrijfskunde is eerder -net als geneeskunde- een empirische kunde (als we deze studies wetenschap noemen draait Popper zich om in zijn graf)

wat wel wetenschap is ? natuurwetenschappen, heuristische kracht, inductieve methode,

verneem gaarne je reactie,

vr.gr.Pak de Kwak schreef:

>

> Wat heb jij voor studies gevolgd Koen?