“I.v.m. studie numerologie”?
Ik had nou niet bepaald het idee dat numerologie een studie was; ik ben het in ieder geval op geen enkele universiteit tegengekomen! Wel als psychologisch onderzoekthema dat vervolgens in alle gevallen als volstrekte onzin uit de verf kwam: er bestaat geen enkel bewijs of zelfs aanwijzing dat ons leven of bestaan op enige wijze beïnvloed wordt door een geboortedatum, getal of wat dan ook.
Numerologie in verband brengen met “alternatieve geneeswijzen” is werkelijk volstrekt onzinnig hoewel ik, als ik zie wat voor “paranormale” blaaskakerij sommigen zichzelf hier toedichten, het begrijpelijk vind dat dit gewoon de volgende stap is in de gedachtegang van: “wat kan ik nu weer eens doen om me zelf belangrijk te maken”.
Als je werkelijk de behoefte hebt om iets bij te dragen aan deze maatschappij is het verstandiger om je bijv. te verdiepen in vrijwilligerswerk in bejaardencentra of een andere sociale instelling! Ik vermoed dat je daar heel wat meer voldoening uithaalt dan de cursus te spekken van een of ander charlatan.
Natuurlijk zal deze figuur je vertellen dat het wel allemaal gefundeerd is en met de prachtigste “bewijzen uit eigen ervaring” komen dat het allemaal waar is en anderen er niet over kunnen oordelen omdat zij de kennis niet hebben maar uiteindelijk zal blijken dat het gewoon oplichterij is!
astrid