Ha die Danny,
Gezien het feit dat je deze klacht al zolang hebt, zul je waarschijnlijk uitgebreid bekend zijn bij de huisarts. Wat je niet vertelt is hoe je algehele conditie is. Hoe uit de ontsteking zich meestal? Heb je pijn? Loopt het oor? Betreft het beide oren? Heb je luchtwegklachten? Bestaat de ontsteking constant of speelt het steeds weer op? Zonder deze gegevens kan ik zeker geen specifiek advies geven, wel kan ik je aanraden ervoor te zorgen dat je weerstand in zijn algemeenheid beter wordt. Om dit te bewerkstelligen is het van belang om de “normale dingen” in acht te nemen als: voldoende rust nemen, gezond eten, een voedingssuplement gebruiken, eventueel aangevuld met echinacea, Cat's claw en misschien zelfs Weegbree, maar zoals ik al zei, is een specifiek advies niet te geven in deze situatie. Volgens de KNO-arts is er behalve opereren niets meer te doen. Ook dan is het van belang om voordat je geopereerd wordt in zo goed mogelijke conditie te zijn. Ook stoppen met roken (indien nodig) is dan een belangrijk advies. Overigens lijkt het mij dat als je alles al geprobeerd hebt, zelfs een second opinion, dat je dan weinig meer te kiezen hebt. Na de operatie, als alles weer rustig is op lichamelijk gebied, is het wellicht een idee om een natuurgenezer te bezoeken, die je adviezen kan geven omtrent het voorkomen van klachten in de toekomst, echter op dit moment denk ik niet dat je zonder problemen van je ontsteking afkomt.
Veel succes, Jessika