Epilepsie

• dennis

Hallo allemaal,

Recentelijk is er bij mij epilepsie geconstateerd. Dit na een Tia in april 2003. Graag verneem ik van jullie eventuele ervaringen omtrent epilepsie en alternatieve- geneeswijzen. Ik hoop dat jullie (jullie weten wie ik bedoel) het fatsoen hebben om, zonder de Alternatievegeneeswijze de grond in te boren, mij een eerlijk antwoord kunnen geven.

Met bovenstaande bedoel ik de personen die op deze pagina zitten om puur en alleen alles af te kraken.

Op dit moment ben ik mij breed aan het oriënteren, zowel regulier als alternatief, misschien zelfs wel naar een combi van beide.

Met vriendelijke groet.

• Hans

Hallo Dennis.

IK ben even voor op zoek geweest wat betreft jou ziekte.betreft,ik denk dat magnetiseren voor jou een mogelijk is, er zijn massage olie soorten zoals baslicum. lavendel, rozemarien ne tabak, die kan je gebruiken door verdamping op te smuiven. Het werkt kalmerend en al deze olie soorten kan je in een natuurwinkel verkrijgen. Ik heb vroeger met iemand gewerkt die het ook had en dat wasniet zo leuk, als we b.v. aan het zwemmen moest ik hem gouw naar de kant slepen en rustig laten liggen, kwam vanzelf weer bij, een paar maanden terug ook nog een keer, kijken of er geen knelende delen waren en laten liggen op zijn zij.

Mischien heb je hier wat aan.

Groeten H@ns.

• Marijcke

Epilepsie en alternatieve behandelwijzen? Eerlijk antwoord zonder iets de grond in te boren? Ik kan je geen ander antwoord geven dan dat ik helemaal niemand ken die door alternatieve behandelingen van epilepsie is afgeholpen, waarbij het verminderd is of wat dan ook. Ik ken zelfs een alternatief therapeut, die zelf epilepsie heeft. Hij is aan de reguliere medicatie, helaas nog steeds niet aanvalsvrij maar al veel beter. Alternatief (diverse methoden - ik weet niet welke) heeft hem niet geholpen.

Het enige waar ik qua alternatieve effecten wat durf te verwachten is de acceptatie…

• Jen

Kijk een bij een zoekmachine als Google op Ketogeen dieet. Dit is een dieet speciaal ontwikkeld voor epilepsie.

Verder weet ik dat er in de Voetreflexologie specifiek gewerkt kan worden op het zenuwstelsel. Dit heet “segmentale innervatie”.

• p mansveld

allereerst wil ik mij even voorstellen, Peter Mansveld, geboren 3-2-55 en werkzaam als BCE trainer in Dieren.

Je vraag over epilepsie is door mij te beantwoorden aan de hand van enkele ervaringen die kliënten van mij daarmee hebben gehad.

Hoewel epilepsie in de meete gevallen duidelijk aantoonbaar is als lichamelijke storing is veelal de oorzaak terug te voeren op herinneringen die onvoldoende zijn geanaliseerd en een sterke uitwerking hebben op het lichaam

Zelf praktizeer ik BCE, een non-directive methode, die zeer snelle resultaten geeft. Voor meer inlichtingen daarover kun je de volgende sites bezoeken en kontakt opnemen.

http://home01.wxs.nl/~mansv020/index.html#b5

http://www.nbbm.nl/

• Ineke

Ik ben therapeute en denk dat magnesium je zal helpen.

E-mail me: ineke_egbertsvan@hotmail.com.

Dan vertel ik daar meer over. p mansveld schreef:

>

> allereerst wil ik mij even voorstellen, Peter Mansveld,

> geboren 3-2-55 en werkzaam als BCE trainer in Dieren.

> Je vraag over epilepsie is door mij te beantwoorden aan de

> hand van enkele ervaringen die kliënten van mij daarmee

> hebben gehad.

> Hoewel epilepsie in de meete gevallen duidelijk aantoonbaar

> is als lichamelijke storing is veelal de oorzaak terug te

> voeren op herinneringen die onvoldoende zijn geanaliseerd en

> een sterke uitwerking hebben op het lichaam

>

> Zelf praktizeer ik BCE, een non-directive methode, die zeer

> snelle resultaten geeft. Voor meer inlichtingen daarover kun

> je de volgende sites bezoeken en kontakt opnemen.

> http://home01.wxs.nl/~mansv020/index.html#b5

> http://www.nbbm.nl/

• Janny

Lieve Dennis

Mijn advies is koop het Boekje van Louise Hay Heel je lichaam eens.

Daar staan veel klachten omschreven met de onderliggende emoties.

Ik citeer bij Epilepsie uit dat boek .

Een gevoel van grote strijd,Afwijzing van het leven, Zichzelf geweld aandoen.

Mij heeft dat boek erg goed geholpen, met de nodige alternatieven artsen.

Wel is het soms erg moeilijk dit bij jezelf te zien,want veel emoties zitten diep of zijn geblokkeerd.

Klassieke Homeopaat, Regressie,Innerlijk kind, NEI ,zijn een aantal methoden

waar je eens wat over kan lezen.

Misschien eens denken Reiki te gaan doen.

Maar vooral voel zelf ,doe nooit iets wat anderen zeggen dat je moet doen.

Voel dus wat jij denkt dat je wat lijkt,en probeer het dan.

Een goedkope manier is een dik schrift kopen en alles eens van je af schrijven.

En dan ongecensureerd,je hoeft het niet aan anderen te laten lezen.

En voor de spiegel naar jezelf kijken, en daar grote liefde voor voelen.

Want ieder mens is uniek, en heeft “fouten”leer ze te accepteren en eraan te gaan werken. Maak ook eens een lijst van al je positieve punten.

Veel succes ermee Janny.dennis schreef:

>

> Hallo allemaal,

>

> Recentelijk is er bij mij epilepsie geconstateerd. Dit na een

> Tia in april 2003. Graag verneem ik van jullie eventuele

> ervaringen omtrent epilepsie en alternatieve- geneeswijzen.

> Ik hoop dat jullie (jullie weten wie ik bedoel) het fatsoen

> hebben om, zonder de Alternatievegeneeswijze de grond in te

> boren, mij een eerlijk antwoord kunnen geven.

>

> Met bovenstaande bedoel ik de personen die op deze pagina

> zitten om puur en alleen alles af te kraken.

>

> Op dit moment ben ik mij breed aan het oriënteren, zowel

> regulier als alternatief, misschien zelfs wel naar een combi

> van beide.

>

> Met vriendelijke groet.

• alma7

Je kunt eens kijken bij Malvatherapeuten.( www.bvmt.nl ) Die bieden behandelingen voor epilepsie.