adhd

• erna

Zijn er mensen die ervaring hebben met het bestrijden van klachten die ADHD met zich meebrengen? Vooral concentratieproblemen. Het gaat om onze zoon van 10 die zich moeilijk kan concentreren op school. Er is gesproken over Ritalin, maar daar moeten wij niet aan denken en willen eerst het alternatieve circuit langs.

Groeten, Erna

• monique

Hallo Erna,

Wat je zou kunnen proberen is om te zorgen, wanneer dat nog niet het geval is, zijn eten aan te passen. M.a.w. probeer zo veel mogelijk de suikers, geur-,kleur- en smaakstoffen achterwege te laten.

Ook voor mijn dochter (16 jaar, meervoudig gehandicapt) is Ritalin in beeld geweest. Alles in mij heeft zich daar tegen verzet. Moet zeggen dat het nu stukken beter gaat, gedragsmatig, nu ze op ander eten zit en ze krijgt voetreflexzonetherapie. Was in het begin 1x/week, gedurende 6 weken. Daarna is het afgebouwd tot nu 1x/6 weken

Succes en sterkte.

Je zou ook kunnen zoeken op google, Ritalin en homeopathie.

Eventueel kun je proberen om ondersteuning te krijgen d.m.v. voetreflexzonetherapie.

Wat je ook kunt doen: voedselintolerantie of voedselallergie opzoeken. Misschien heb je er wat aan.

• Mirjam

Ik denk dat het dan verstandig is om te kijken of hij wellicht het KIDD-syndroom heeft. Dat wordt vaak in verband gebracht met ADHD en het is zonder medicijnen te verhelpen!!! Kijk hier eens op: http://www.kisskids.nl/forum/ikonboard.cgi?s=88d308b9a2d98d723f16a55a45918989;act=ST;f=3;t=180

• Jeroen F. Landzaat

Beste Erna,

Retalin is een paardenmiddel. De bijwerkingen zijn vaak nog erger dan het doel waar het voor gebruikt wordt. Ik heb goede resultaten bereikt met Noni juice. De Noni is de vrucht van de Morinda citrifolia en groeit o.a. op Tahiti In de Noni zitten meer dan 400 werkzame stoffen, waaronder pro-xeronine. Pro-xeronine wordt in ons lichaam omgezet in xeronine welke op zijn beurt weer lichaams eigen stoffen aan het werk zet voor herstel. Als je je e-mailadres doormailt, zal ik je het wetenschappelijke rapport doormailen.

Vriendelijke groeten,

Jeroen F. Landzaat

• Rob

Het schijnt zeer goed te behandelen zijn met Balans Therapie, probeer eens bij b.v Angelo in Capelle a/d IJssel daar hebben we zeer goede resultaten mee!

• margriet

ik heb ook gehoord dat de voeding een grote rol kan spelen. meervoudig onverz. vetzuren schijnen ook goed te zijn. vis en noten dus. succes ermee

• sunny

Kijk eens op www.hersenbries.nl

• moon

Hallo!

Ik wilde even reageren op dat ritalin een paardemiddel zou zijn!

Voor mij is het een wondermiddel gebleken!:)

Sinds deze medicijnen is mijn leven 180 graden omgekeerd;naar de positieve kant!:0

En ik wilde graag dat mijn ouders de kans hadden gekregen om mij dit op mijn 10 de hadden kunnen geven!

Dat had dan 22 jaar ellende en onbegrip en jarenlange tripjes naar diverse hulpverleners gescheeld!:(

En nu (met medicatie)ben ik de puinhopen bij elkaar aan het vegen!

Dus ik ben er nog lang niet!

In mijn geval had ik God op mijn blote knieen bedankt als ik het op mijn 10 de had gekregen.

Maar helaas was er toen nog niets over bekent en ben ik tot mijn 30ste het ‘lastige kind’ geweest.:(

Groetjes Moon! :)

• erna

Hoi Moon, Hartstikke bedankt voor je reaktie hoor! Wij houden ritalin ook zeker in ons achterhoofd omdat ik weet dat veel kinderen daar inderdaad heel goed op reageren. We hebben inmiddels besloten om een orthopedagoge de kans te geven iets met onze zoon te ondernemen in de hoop dat het hem helpt. Zo niet dan zullen we toch waarschijnlijk een proefmedicatie doen en dan hoop ik dat onze zoon ons uit kan leggen wat hij voelt en hoe hij zich voelt…Als het positief uitvalt ben ik blij, als het minder positief is door bijwerkingen ofzo dan stoppen we er direkt mee want ik wil eigenlijk helemaal geen ander kind; ik vind het leuk zoals hij is, alleen denken ze daar op school anders over waarschijnlijk…..

• Adriana

Hallo Erna,

Van een vriendin van mij weet ik dat visoliecapsules en hele goede werking hebben. Er zijn verschillende merken op de markt. Veel zijn erg duur. Zij besteld ze via e-mail hemera@wanadoo.nl. Misschien heb je er wat aan. Het valt te proberen nietwwar.erna schreef:

>

> Zijn er mensen die ervaring hebben met het bestrijden van

> klachten die ADHD met zich meebrengen? Vooral

> concentratieproblemen. Het gaat om onze zoon van 10 die zich

> moeilijk kan concentreren op school. Er is gesproken over

> Ritalin, maar daar moeten wij niet aan denken en willen eerst

> het alternatieve circuit langs.

> Groeten, Erna