Ik heb van diverse mensen gehoord dat het heel ongezond is om babyvoeding op te warmen in de magnetron, zeker als je kind hyperactief is. Heeft iemand hier ervaringen mee?
De Stanford University in Californie heeft onderzoek gedaan wat betreft voedsel uit het magnetron. Dat onderzoek toonde aan dat door het in de magnetron verhitten van afgekoelde moedermelk (zelfs bij lage temperaturen van 20 - 50 graad) de bestanddelen die het kind tegen infectie moeten beschermen hun waarde verliezen.
Tevens werd vermeld dat het nuttigen van in de magnetron verhit voedsel kan leiden tot structurele en functionele veranderingen in het immuunsysteem. Belangrijke veranderingen werden ontdekt in het bloed van vrijwilligers die voedsel nuttigden dat in de magnetron was bereid: onder meer een verlaging van alle hemoglobine en cholesterolwaarden (vooral de HDL, goede cholesterol enLDL, slechte cholesterol waarden- en verhouding).
De witte bloedcellen toonden op korte termijn een sterkere vermindering na de inname van in de magnetron bereid voedsel dan na de inname van alle andere varianten. Al deze indicaties wezen in de richting van vermindering van goede gezondheid en van degeneratie, namelijk ziekteverschijnselen, kenmerkend voor het begin van kanker.
Aan de universiteit van Lausanne werd 1991 door 2 professoren de effecten op het fysieke vlak onderzocht bij mensen die twee maanden lang afwisselend in de magnetron bereid voedsel en conventioneel bereid voedsel hadden genuttigd. De conclusie: voedsel, gekookt in de magnetron kan grotere gezondheidsrisico's met zich mee brengen dan voedsel gekookt op de conventionele manier.
Hoe reageerde de fabrikanten van huishoudelijke apparaten hierop: Ze daagden de onderzoekers voor de gerechtshof en toonden een expertiserapport dat zei dat de bovengenoemde bevindingen onhoudbaar zijn. Dat is de macht van de industrie = geld!! (dus, ik denk dat Judith moet ophouden met dromen).
Trouwens, 1998 werd het oordeel weer ongeldig gemaakt door de gerechthof in Straatsburg….
Beste Ida, ik weet niet of het ADHD van je kind met eten uit het magnetron te maken heeft, maar ik zou in het interesse van je eigen gezondheid en de gezondheid van je gezin het magnetron niet te vaak gebruiken om maaltijden te bereiden (op te warmen).
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groet.
P.S. Al jaren geleden werd in Rusland vergelijkbaar onderzoek uitgevoerd. Ook deze onderzoeken toonden ongeveer dezelfde resultaten als die van de wetenschappers uit Lausanne. Op grond van deze bevindingen waren magnetrons sinds 1976 in Rusland verboden, dit verbod is na de perestrojka opgeheven.
Nee hoor, ik werk wel voor Philips. Ik heb verschillende pc's en laptops van diverse bedrijven met verschillende accounts zodoende wellicht jouw associatie met Philips.
Wel eens gehoord van schade claims als er iets mis zou zijn met een magnetron die schade toebrengt aan mensen?
In het begin van de magnetron, schreven koks ook al van dit soort gekke verhalen. De groente zou qua smaak sterk achteruit gaan. Vlees zou anders gaan smaken kortom een hele hoop onzin die allng achterhaald is. Ieder restaurant heeft mementeel wel een magnetron gereed staan om zaken snel op temperatuur te krijgen.
Eh ja, er blijven altijd wel een paar navelstaarders over die overal een direkt gevaar voor de volksgezondheid zien.
Ik maak er in ieder geval zeer veelvuldig gebruik van al meer dan 25 jaar sinds die dingen op de markt kwamenen heb er nooit enige hinder van ondervonden. Wat de link naar ADHD is ontgaat mij geheel.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?