stink probleem (en schaam me dood)

• Laura M (22)

Hallo.

Ik zit met een enorm probleem en heb al overal op het internet gezocht, maar om een of andere reden schijnt echt niemand dit probleem te hebben.

Ik was mezelf op zn minst twee keer per dag (onder de douche, met douche gel). Ik gebruikte vroeger altijd een deodorant met anti-transpirant erin (eigenlijk, ik begon deo te gebruiken omdat ik in de puberteit soms begon te ruiken). Ik hield op dat te gebruiken omdat de dokter zij dat het niet goed is om niet te zweten, want de bacterien hopen zich dan op.

Later vroeg ik de dokter (toen ik een afspraak had voor iets anders) of ik iets aan mn stink probleem kan doen. Ik had echt al mn moed bij elkaar geraapt om dat te vragen, en ze zij alleen maar: gebuik een rol-deo zonder anti-transparantie (en ik voelde me veel te onzeker om te zeggen dat ik dat al deed).

Het rare is dat het een soort van stress-stank is. Ik vind mn baan eigenlijk best leuk en de mensen op werk zijn echt super tof. Toch raak ik een beetje gestressed, gewoon van de werk druk denk ik. Ik heb mijn probleem ALLEEN maar op werk of als ik met mensen ben waar ik me niet zo op me gemak bij voel, maar op een vrije dag, ik zou net zo goed helemaal niet kunnen douchen, want ik heb mijn probleem niet.

Ik heb al zo ontzettend veel ontzettend embarassing momenten gehad, dat iemand naast me stond en zij ‘het ruikt hier een beetje vreemd’ en mn vriendje (echt een lieve schat hoor, hoe houdt ie t bij me uit, haha) zegt ook vaak dat ie me kan ruiken.

Het lijkt me logisch dat het een hormonen probleem is, ik ben ook aan de pil. Maar ik had het probleem al toen ik jong was (17 ofzo) en ik ben pas twee jaar aan de pil.

Ik wil graag naar een alternatieve genezer gaan omdat dat mij met een ander probleem heeft geholpen toen ik jong was, maar waar ik woon kom je niet zo gemakkelijk naar plekken zonder auto en ik heb mn rijbewijs nog net niet.

Is er iemand in dit heelal die hetzelfde probleem heeft? Ik word er echt helemaal gek van.

Alle suggesties (meditatie, dieet, medicijnen etc) zijn heeeeeel erg welkom.

Groetjes van Stinkertje Dap (er zijn altijd nog grotere problemen in de wereld dus we blijven maar lachen)

• SarahJ

Hoi Laura,

Het heeft geen zin om je zo veel te wassen, je probleem komt van binnenuit.

Wat ik je zou aanraden:

- Een reinigingskuur: een reinigingsdieet volgen. Dit betekent in ieder geval geen geraffineerde suikers (snoepen ed.), geen koffie of gewone thee en je voeding grotendeels laten bestaan uit groenten en fruit. Wil je verder nog gegevens hierover dan kun je op internet zoeken of naar de bibliotheek gaan. Er zijn legio boeken over reinigingskuren. Kijk hierbij wat jouw aanspreekt. Verder kun je hierbij middelen gebruiken om je nieren, lever en lymfen te reinigen (dit zijn nl. de schoonmakers van je lichaam). Dit kun je doen dmv Reneel, Hepeel en Lymphmyosot. Dit zijn middelen van de firma -Heel Biologische Geneesmiddelen en te bestellen bij je apotheek. Je neemt deze middelen 3 weken dan 1 week stoppen en dan nogmaals 3 weken. Dit zijn de middelen waar ik ervaring mee heb, maar er zijn ook kuren van andere firma's, o.a. Homeoropa. Als je deze middelen niet wilt gebruiken kun je ook reinigingsthee nemen. Ga hiervoor naar een reform- cq natuurvoedingszaak. Verder veel water drinken (min. 1 1/2 liter per dag). Als je de kuur gedaan hebt is het zaak om je voeding zoveel mogelijk gezond te houden, maar eten heeft ook een sociale functie, dus zondigen mag af en toe best zolang het maar geen gewoonte wordt.

-Voetrefloxologie: dit kan je helpen als ondersteuning bij je kuurperiode om afvalstoffen af te voeren. Verder heeft het een zeer ontspannende werking, dus zal het ook in je dagelijkse leven kunnen helpen om de stress wat te verlagen.

-Kijk een of je (misschien via je werk?) een of andere cursus kunt doen om je zelfvertrouwen wat te vergroten. Ik meen een beetje uit je verhaal te begrijpen dat dat ook een deel van je probleem is.

Heel veel sterkte en laat tzt nog een weten hoe het met je is,

Hartelijke groet,

SarahJ

• Diana

Hallo Laura,

Wat ontzettend vervelend.

De reactie van SarahJ kan ik alleen maar onderschrijven. Het probleem komt van binnen uit. Inwendig reinigen van je lichaam is dus heel belangrijk. Waar ik wel op wil wijzen is dat als je hiermee begint de klachten in eerste instatie kunnen verergeren. Dat duurt niet lang meestal. Het is het gevolg van het ontgiften van je lichaam. Als je dus voor een reinigingskuur kiest moet je daar wel rekening mee houden.

Verder zou regelmatig saunabezoek ook kunnen helpen.

Waar je ook op kunt letten is het soort stof van je kleding. Heb je bij de ene stof meer last dan bij de andere. Houdt er ook rekening mee dat de geur in je kleding trekt. Als het net gewassen is ruikt het schoon, maar zodra je het weer aantrekt en het warmer wordt ‘komt de geur los’. Een vriendin van mij is er toe overgegaan om eerst de t-shirts, truitjes, bloesjes ed in de biotex te zetten en daarna pas in dewasmachine. Dat heeft wel geholpen.

Is er trouwens echt geen alternatief therapeut bij jou in de buurt? Check het eens op www.therapeutenwijzer.nl Ikzelf woon ook in een klein dorpje en krijg regelmatig de reactie; Goh, dat er in dit dorp zelfs een alternatief therapeut zit".

Veel succes.

Groet, Diana

• Flyke

Hoi

Fijn dat je al zo goeie reactie's gehad hebt maar ik las onlangs dat een magnesiumtekort ook voor dit probleem kan zorgen.

Misschien kan je op je pc hier meer over te weten komen.

Groetjes en sucses

Flyke

• Laura M (22)

Dankjewel Sarah.

Ik heb heel veel berichtjes terug gehad en daar ben ik echt heel blij mee. Ik wil inderdaad heel graag voetreflexology behandeling hebben, want dat had ik vroeger gehad en dat hielp geweldig (ik heb al meer dan een jaar geen griep gehad en slechts hele kleine verkoudheidjes, terwijl ik vroeger continue een @!#$ had).

Wat betreft het zelfvertrouwen, ik heb altijd een probleem daarmee gehad en vroeger trok ik me dat heel erg aan (bijv rood worden en mezelf beschermen door iemand een enorm grote mond te geven), maar het kan me niet zoveel meer schelen als ik een beetje onzeker ben (en ik geef ook geen grote mond meer :).

Heel veel mensen zijn eigenlijk ontzettend gek op me en ik heb ontzettend veel vrienden (totaal het tegengestelde van vroeger). Maar ondanks dat ik dat weet, vind ik het zo moeilijk om mn zelfvertrouwen te behouden, het is allemaal zo tegensprekend. Aan de ene kant heb ik enorm veel zelfvertrouwen (als het op mezelf aan komt) en aan de andere kant ben ik juist heel onzeker (met andere mensen om me heen). Eigenlijk heb ik mn zelfvertrouwen pas gekregen door mn vriendje, al duurde het wel heel lang. Dus wat dat betreft heb ik ontzettend geluk. Iemand anders zei dat ik waarschijnlijk erg mn eigen territorium nodig heb, waar hij heel erg gelijk in heeft, maar ik wil ook geen stank in mn eigen territorium hebben, haha.

Ah wel, ik ga inderdaad maar eens kijken voor een goed dieet, al lijkt het me erg moeilijk want hier (ik woon niet in Nl) hebben mensen overal een verschrikkelijk slecht dieet. Maar ze hebben hier wel eigenlijk een Chinese medicijnwinkel waar ze ook accupunctuur doen. Het is de stap naar een afspraak maken… hmm.

Nogmaals heel erg bedankt :)

• SarahJ

Hoi Laura,

Graag gedaan hoor en de aanvulling van Diana is uitstekend. Verder weet ik dat in Engeland voetreflexologie op een hoog plan staat. Er wordt zelfs in ziekenhuizen mee gewerkt als ondersteuning bij de reguliere behandeling. Bepaalde grepen uit de voetreflexologie kunnen ook helpen bij het vergroten van je zelfvertrouwen. Doen dus!!!

Heel veel succes!!

SarahJ

• peter

Je afvoersysteem werkt niet goed,om dat te verbeteren probeer deze thee:

berkeblad 25 gr

vlierbloesem 20 gr

lindebloesem 20 gr

zuurbes 15 gr

jeneverbes 5 gr

gulderoede 25 gr

mengen

3 x daags 1 kopje

1eetl kruiden op 1/2 lietr kokend water 10 min trekken en zeven

max 3 weken om de 3 maanden herhalen indien nodig

Verder,een tijdje geen hollandse kaas eten

geen pindas

geen deodorant op je huid!!

elke dag 2 liter water drinken.

Groetjes

peter

• caroline

Hoi Laura,

Als aanvulling van de adviezen wil ik je een tip geven over een te gebruiken deodorant.

Ik wil geen reclame maken en vraag je dan ook mijzelf te mailen, De deodorant neutraliseert de geur die je kwijt wilt.Het is een natuurlijk product.

Als je interesse hebt zie ik je mail wel komen, groetjes Caroline

• carlein

gewoon weer een anti-transparant gaan gebruiken, zonder dat zweet ik ook veel meer.

Ik gebruik nu ook Odorex extra dry (bij Kruidvat , Etos) dit helpt ook goed.

Een goede deodorant is ook de Body series antitransperant en deo.Kun ej kopen via distributeur van Amway, kijk hiervoor op www.amway.nl.

ik had ook last van zweten door stress, maar is nu veel minder door bovenstaande producten.

• Lou

is niet zo moelijk hoor.. Goeie deodorant en je bent van alles af. ff proberen en vooral je huisrts niet geloven dat zijn geen goden hoor!!!!!!!