hoge bloaddruk

• anneke

Mijn bloeddruk is te hoog, wie weet er een alternatief middel om die bloeddruk weer goed te krijgen??

Ik ben al bij de huisarts geweest en gebruik bloeddrukverlagende medicijnen, de oorzaak is denk ik stress verder is alles goed.

• Tulio

Klinkt niet zo mooi, knoflookpillen helpen. Minder zout, dus minder dropjes. En vooral jezelf minder onder druk zetten. Koop een goede bloeddrukmeter en meet de bloeddruk regelmatig op. Bij mij heeft het geholpen. Verder is het de vraag of je buiten de dokerskamer ook een hoge bloeddruk hebt? Doe wat ontspanningsoefeningen en probeer de achterliggende problemen bespreekbaar te maken.

Groet,

Tulio.

• anneke

Ook buiten de dokterskamer is mijn bloeddruk te hoog, een bloeddruk meter heb ik al maar ik wordt stik-nerveus van dat ding en van het hele gedoe, ik heb nl. nooit wat.

Drop is inderdaad een moeilijke maar toch eet ik dat niet dagelijks.

Ik weet wel wat er aan de hand is maar dat is niet 1,2,3 op te lossen.

Maar als ik het goed begrijp heb je het voor elkaar gekregen om je bloeddruk te laten zakken door jezelf minder onder druk te zetten?

• Tulio

Juist maar zo eenvoudig was dat niet, vooral veel knoflook en de wens om gezond te worden, speelden een hele belangrijke rol. Heb je nog andere klachten, zoals stijfheid van de nek of zo?

Tulio.

• anneke

Ja, inderdaad, ik heb het afgelopen half jaar 2x een stijve nek gehad, de laatste keer een maand geleden en daar heb ik nog een beetje last van, wat heeft dat er mee te maken?

• Tulio

Hoge bloeddruk door stress uit zich heel vaak op deze manier. Blijf wel de medicijnen slikken die de arts jou heeft voorgeschreven. Maar doe vooral iets aan de stress die eraan ten grondslag ligt Anneke.

Groet,

Tulio.

• anneke

Oke, bedankt.

Het is al een hart onder de riem om te horen dat je zelf iets aan die bloeddruk kan doen, mijn huisarts had me voorgespiegeld dat ik de rest van mijn leven aan de pillen zou moeten, ik ben nu 46 en dan nog 50 jaar pillen moeten slikken is wel wat lang.

• Tulio

Veel sterkte Anneke, mij is het gelukt om er helemaal vanaf te komen. Hoewel ik toch moet opletten vooral de laatste tijd heb ik ook weer wat stress.

Groet,

Tulio.

• jeanine

Hoi Anneke,

Ook mijn bloeddruk was te hoog (180/128), dus aan de bisoprolol, sinds 2001.

De huisarts zei ook tegen mij dat het wel levenslang zou moeten. Ik ben echter een cursus edelstenentherapie gaan doen en kon daarom mezelf beter in balans brengen, als start. Daarna ben ik gaan mediteren. In februari ben ik naar een klassiek homeopaat gegaan, i.v.m. arthose klachten. Dank zij de betere balans en de homeopatische benadering van mijn klachten mocht ik de dosering halveren, na controle in mei. Ook met deze halvering is mijn bloeddruk gemiddeld 116/72. Ik ben hier zo blij mee en verwacht dat ik in de toekomst kan stoppen met de medicijnen. Misschien iets om over na te denken?

• anneke

Dank je wel voor je reactie Jeanine ik loop al vanaf mei bij een klassiek homeopaat maar dat levert nog niet heel veel op.

Hij heeft me kalium…?gegeven.

Een edelsteen draag ik al, een sodaliet, maar ook met die steen is de bloeddruk te hoog.

Ik heb op eigen houtje Gorse ingenomen van de Bachbloesems en daardoor voel ik me wel veel beter.

Het gekke is dat ik ook erg het gevoel heb uit balans te zijn.

Op dit moment doe ik een cursus Touch For Health en heb ik goeie hoop dat ik daar wat aan heb.