hoge bloaddruk

• anneke

Mijn bloeddruk is te hoog, wie weet er een alternatief middel om die bloeddruk weer goed te krijgen??

Ik ben al bij de huisarts geweest en gebruik bloeddrukverlagende medicijnen, de oorzaak is denk ik stress verder is alles goed.

• Tulio

Klinkt niet zo mooi, knoflookpillen helpen. Minder zout, dus minder dropjes. En vooral jezelf minder onder druk zetten. Koop een goede bloeddrukmeter en meet de bloeddruk regelmatig op. Bij mij heeft het geholpen. Verder is het de vraag of je buiten de dokerskamer ook een hoge bloeddruk hebt? Doe wat ontspanningsoefeningen en probeer de achterliggende problemen bespreekbaar te maken.

Groet,

Tulio.

• anneke

Ook buiten de dokterskamer is mijn bloeddruk te hoog, een bloeddruk meter heb ik al maar ik wordt stik-nerveus van dat ding en van het hele gedoe, ik heb nl. nooit wat.

Drop is inderdaad een moeilijke maar toch eet ik dat niet dagelijks.

Ik weet wel wat er aan de hand is maar dat is niet 1,2,3 op te lossen.

Maar als ik het goed begrijp heb je het voor elkaar gekregen om je bloeddruk te laten zakken door jezelf minder onder druk te zetten?

• Tulio

Juist maar zo eenvoudig was dat niet, vooral veel knoflook en de wens om gezond te worden, speelden een hele belangrijke rol. Heb je nog andere klachten, zoals stijfheid van de nek of zo?

Tulio.

• anneke

Ja, inderdaad, ik heb het afgelopen half jaar 2x een stijve nek gehad, de laatste keer een maand geleden en daar heb ik nog een beetje last van, wat heeft dat er mee te maken?

• Tulio

Hoge bloeddruk door stress uit zich heel vaak op deze manier. Blijf wel de medicijnen slikken die de arts jou heeft voorgeschreven. Maar doe vooral iets aan de stress die eraan ten grondslag ligt Anneke.

Groet,

Tulio.

• anneke

Oke, bedankt.