Welke therapie past hier het beste bij?

• El

Hoi allemaal,

Sinds een aantal weken lijkt het mij heel interessant om eens een bezoek te brengen aan het alternatieve circuit. Ik zit met nogal wat twijfels en vragen en vroeg me af of iemand weet welke therapie daar het beste bij past?

Alvast bedankt! El

• Amygdalia

El, je moet wel wat meer vertellen over je eventuele klachten/ aandoening. De mensen die hier komen zijn geen helderzienden. Ze hebben informatie over je nodig om je een goed advies te kunnen geven.

• El

Nou, hier komt wat meer informatie:

Ik ben al jaren op zoek naar wat ik nou wil in het leven als het gaat om werk. Telkens als ik denk iets te hebben gevonden, dan begin ik er vol goede moed aan. Maar telkens begint er na een paar maanden weer iets te knagen en krijg ik het gevoel iets leukers te moeten gaan zoeken.

Dit begint me een beetje op te breken. Ik word gek van mezelf en kan het niet loslaten (ook al vaker geprobeerd). Nou hoop ik dat ik via een manier binnen de alternatieve geneeswijze rust kan vinden en wie weet ook wel een oplossing.

Alvast bedankt voor je reactie!

El.

• sunny

Misschien kan je, je horoscoop eens laten trekken, daarin kan je in zien in welke richting je werk kan zoeken.

• Tulio

Je zou het met kruidenthee kunnen proberen. Op basis van Angelica sinesis. Laat je voorlichten bij een reformzaak. Lees ook goed bijsluiters voor eventuele bijwerkingen. Een fytotherapeutisch middel is in mijn ogen de beste oplossing en blijven praten over jouw probleem om het voor altijd te vergeten. Angelica sinesis geeft doorzettingskracht El.

Met vriendelijke groet,

Tulio.

• Jean

Omdat er zo'n divers aanbod is op alternatief gebied, is het heel lastig om de juiste therapie te vinden. Het is ook een kwestie van dingen uitproberen en kijken wat bij jou past. Het belangrijkste echter vind ik dat je bij jezelf begint en niet de verwachting hebt dat de oplossing van de problemen in je leven bij de therapeut alleen ligt. In jou geval zou ik je aanraden om een of ander zelfontwikkelingscursus te gaan doen, waardoor je erachter kunt komen wat het is waarom je steeds de “verkeerde”keuzes maakt. Een van de methodes die daarvoor geschikt is, is NLP (Neuro Linguistisch Programmeren). Heel algemeen gezegd houdt dat in dat je denkpatronen die je uit je verleden mee hebt gekregen en die je onbewust je leven laat bepalen leert los te laten en jezelf a.h.w. herprogrammeert. Op internet is legio info te vinden over NLP. Er is zelfs een NLP.startpagina.nl Let wel: dit is slechts 1 methode om aan jezelf te werken, maar je moet ergens beginnen. Verder zou ik je het boek aan willen raden van Dr. Christiane Northrup / Vrouwenlichaam - vrouwenwijsheid. Een zeer inspirerend boek op geestelijk als lichamelijk gebied!

Succes verder!!