lage weerstand + abcessen

• Carla

Ik ben nu 1 jaar behoorlijk aan het klungelen met mijn gezondheid, na de geboorte van mijn dochter, operaties etc.

Maar nu krijg ik allemaal vage klachten als evenwichts stoornis, en sinds kort ook grote abcessen die doorgesneden moeten worden (heel erg vervelend) Zelfs de dokters weten het niet meer!! Ze zeggen dat dit alles te maken heeft met een verlaagde weerstand……. maar hoe moet ik nu verder?

• sunny

Echinacea gaan gebruiken, Q10 en evt een vit pil.

Lekker buiten lopen met je kind…

• Judith

Abcessen worden veroorzaakt door bacterien, die voor pusophopingen zorgen. Daar helpt geen Echinacea of vitaminepil tegen. Antibiotica en opensnijden is de enige remedie.

• angelique

hallo carla,

Omdat je weerstand niet goed zou kunnen zijn ben je vatbaar voor allerlei bacterieen, infecties enz.v.

Zo kan je dus een abces krijgen of verkoudheden een griep noem op.

en hierdoor raakt je bloed ook bevuild en kan je inderdaad evenwicht stoornissen krijgen,( en vele andere kwalen) ,probeer er niet aan toe tegeven anders raak je er alleen maar meer van slag .

En neem vitamine c sinaasappels bv iedere morgen een vers geperst glas sinaasappelsap,rozenbottels thee,rooibos thee,al met al gewoon ieder dag verse groenten en fruit,volkoren granen zoals bruin brood,pasta"s,en probeer zo weinig mogelijk suikers tenemen,want suiker is een gif voor je lichaam en maakt een mens ook moe en geeft ook allerlei lichaamlijke klachten aan teveel gebruik aan suiker.

Pas op met teveel aan limonades met zoetstoffen neem water of melk of karnemelk tussendoor,of thee,maar geen dranken met te veel aan suikers.

En het hangt ook nog eens af wat voor persoon jij zelf bent want stress doet ook veel ,van een mens eisen en na een zwangerschap heb je vaak toch weer een herstel dat lang of kort kan duren maar luister naar je eigen lichaam.

Heb je teweinig aan vitamines c kan je allerlei vervelende klachten krijgen zoals:

a)ontstekingen,

b)slapte

c)vermoeiheid

d) langzaam genezende wonden

e)bleekheid

f)pijnlijke gewrichten

g)spijsvertering problemen.

Vraag anders (voor jezelf ) bij de huisarts of je bloed mag prikken en of ze kunnen kijken wat voor vitamines je tekort komt voor jou lichaam.

Dan kan je misschien aan het werk nadat je weet wat het is.en wat je tekort komt.

ik wens je veel succes

angelique

• sunny

antibiotica haalt je weerstand nog verder onderuit.

• Judith

Antibiotica gaan sommige bacterien tegen (dit is afhankelijk van het soort antibioticum). Sommige bacterien heb je juist nodig, zoals je darmbacterien. Als je die doodt met antibiotica kun je diarree krijgen, maar meer doen antibiotica niet op je immuunsysteem: je afweercellen blijven hetzelfde, daaraan verandert helemaal NIETS.

• JD

50% van het immuunsysteem zit in de darmen. Dat is m.i. nogal wat!!!

• Judith

Immuunsysteem zijn cellen (witte bloedcellen van diverse typen) en stoffen die worden gemaakt door cellen. In de darmen zitten slechts bacterien die de zaak in evenwicht houden. Gaat het evenwicht verloren, dan kunnen “foute” bacterien gaan overheersen, wat diarree veroorzaken kan. Maagzuur remt (doodt soms) bacterien). Meer niet.

Het hangt er dus van af, hoe je het immuunsysteem definieert.

• sunny

Carla heeft een lage weerstand.

Voedsel is je energie bron en gezond voedsel is essentieel voor je weerstand en je gezondheid.

Als je de darmflora vernietigd met antibiotica, en dat gebeurd met een antibiotica kuurtje, kan je lichaam voedsel niet goed verteren, het wordt dan ook niet goed opgenomen in het bloed.

Als je op deze manier redeneerd zie je dat je weerstand wel degelijk achteruit gaat door antibiotica.

Het duurt ook weer de nodige tijd voor de bacterieflora weer is opgebouwd.

Carla kan het beste naar een klassiek homeopaat voor een constitutie behandeling.

• helga

Hoi Carla,

Ik heb zelf ook last van abcesssen, behoorlijk pijnlijk ook al een paar keer weg laten snijden. Dit is na mijn zwangerschap begonnen mijn weerstand is ook slecht.

Ik loop al jaren bij huidartsen, ik heb nu de diane pil en androkuur 10, op het moment is het rustig met de abcessen dus ik denk dat de pillen wel zijn aangeslagen. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes Helga