reuma

• sandra

hoi iedereen

Ik ben een vrouw van 35 jaar en heb sinds 2002 artritis psoriatica. Dit is een vorm van reuma dat dus voorkomt bij mensen met de huidziekte psoriasis. Na een lijdensweg van slikken van reguliere medicijnen, ben ik nu een nieuwe weg ingeslagen. Ik ben sinds enkele maanden onder behandeling bij een homeopathisch arts,die ook werkt met accupunctuur en elektromagnetische diagnostiek. Daar is uitgekomen dat ik een intollerantie heb voor granen en sindsdien eet ik dus niets meer waar nog granen in zitten. dat is niet zo erg, maar daarnaast heeft hij mij ook iets homeopathische gegeven. Nu weet ik, althans dat zeggen veel mensen, dat het eerst erger wordt voordat je resultaat merkt. naast dat mijn reuma erger wordt, ben ik ook er down en verdrietig. Ik weet waar dit vandaan komt en dat ik nu aan het rouwen ben om de dood van mijn vader een jaartje geleden. Ik zie dit ook wel als een positiefs iets, want het verdriet moest er echt uit. Nu is mijn vraag eigenlijk of er hier mensen zijn met reuma die via homeopathie of andere vorm van alternatieve geneeswijzen hun reuma hebben kunnen terugdringen of verzachten.

bvd sandra

• sunny

kijk ook eens op de site www.allergie-weg nl.

Die site geeft info over een behandelmethode om allergieen uit je lijf te krijgen, dat lukt niet altijd helemaal met klasieke homeopatie, zie het als een aanvulling.

Verder is homeopatie zeker heel waardevol bij jou soort klachten, goed dat je deze weg bent ingeslagen.

Ik heb zelf geen ervaring met reuma, wel heeft mijn jongste zoon psoriasis en die reageert ook goed op homeopatie, en we zijn sinds kort ook bezig met NAET (die besproken wordt op de genoemde site.)

Succes!

• Hummie

Hallo Sandra,

Zelf heb ik ook psoriasis en artritis psoriatica.

Ongeveer 3 jaar geleden ben ik ook bij een klassiek homeopaat geweest.

Bij mij is de grootste oorzaak voor de pso stress.

Ik heb destijds korreltjes gekregen en ik werd juist nog meer gestressed, wat wel te verwachten was.

Bleek dat de homepaat zich vergist had in mijn overgevoeligheid (had me 2x 6 i.p.v. 2 korrels voorgeschreven), waardoor ik erg depressief ben geraakt.

Uiteindelijk ben ik ermee gestopt.

Ik heb MTX geslikt (misschien wel bekend), maar ben er na een jaar mee gestopt vanwege de bijwerkingen.

Nu krijg ik het medicijn Enbrel (is een biologisch middel), wat 2 injecties per week inhoudt.

Dit bevalt me uitstekend, want ik ben van de pijn verlost en ik gebruik het pas 2 maanden. Ook voor de pso zou dit een goed medicijn zijn en komt in januari vrij voor pso-patiënten.

Je zou het aan je reumatoloog kunnen voorleggen.

Eén nadeel is dat je goedkeuring moet hebben van je ziektekostenverzekering.

Groetjes,

Hummie.

• sandra

bedank voor jullie reaktie. Ik moet donderdag weer naar de homeopathisch arts. Jouw verhaal komt wel veel overeen met die van mij , hummie. Ik heb dus ook iets gekregen wat werkt op mijn bijnieren, zodat ik stress en onverwerkt verdriet los kan laten. Maar ja de hele dag met een K.. gevoel rondlopen is ook niet echt lekker. Ik heb al een paar keer gebeld en nu moet ik de korrels op mijn lichaam dragen ipv op mijn tong leggen. Ik ben er steeds sceptischer over. Over 2 weken moet ik weer naar de reumatologe en daar ga ik ook maar eens open kaart spelen. Van de mtx werd ik erg onverschillig en had ook heel veel bijwerkingen (ogen, misselijk). Ik ben sinds februari moeten stoppen, omdat mijn bloedwaarden veeeeel te laag waren. sindsdien doe ik dus zonder, met de gevolgen van dien. Ik kan zo in ieder geval niet lang meer doorgaan. Bedankt voor je tip en ik zal er zeker wat meer van op gaan zoeken op internet en voorleggen aan mijn reumatoloog, wat een dag zonder pijn is toch heel wat waard, voor mij en zeker ook voor mijn man en kids

• Fransen

MAGNETISME EN ELEKTROSTRALING

In Zuid – Limburg worden komende week enkele presentaties gehouden over magnetisme en elektrostraling, die een wezenlijke invloed uitoefenen op ons bestaan op aarde.

Onze aarde straalt van nature magnetisme uit. Zonder deze straling zouden we niet kunnen leven. Door onze moderne levensstijl staan wij nauwelijks meer in direct contact met het natuurlijke aardmagnetisme en missen wij grotendeels de positieve bijdrage aan onze lichaamsenergie. Dit effect wordt versterkt door de toepassing van een veelheid aan elektrische apparatuur zoals PC's, TV's, keukenapparatuur, het elektriciteitsnet (in woningen, kantoorgebouwen, fabrieken, etc.) die allemaal spanningsvelden opbouwen en invloed hebben op onze energie.

Door een goed gebruik van magnetische straling wordt een uitkomst voor meer energie, ontspanning, versoepeling van spieren en gewrichten en vele andere kwalen geboden.

Ondanks dat de wetenschap met betrekking tot magnetisme al meer dan 5000 jaar oud is, is het in de Nederlandse gezondheidszorg een nog tamelijk onbekend terrein. De resultaten daarentegen zijn veelal verbluffend!!

Tijdens de presentatie komt ook de zogenaamde elektro-smog aan de orde.

Elektrosmog is een vorm van milieuverontreiniging door kunstmatig opgewekte elektriciteit zoals de steeds aanwezige netspanning in onze woning. Elektriciteit veroorzaakt stralingen die op ons lichaam inwerken. Deze voortdurende inwerking van niet-biologische velden prikkelen dag en nacht ons lichaam en bouwen spanning (=stress) op in ons lichaam. Omdat het hier om een opgebouwde spanning middels elektriciteit gaat, wordt deze vorm van stress aangeduid als ‘elektrostress’

Onderzoeken laten dan ook zien dat elektrosmog inwerkt op het zenuwstelsel, het besturings- en regelsysteem van ons lichaam. Aangezien het zenuwstelsel overal in het lichaam ingrijpt betekent beïnvloeding van het zenuwstelsel beïnvloeding van elk orgaan en elk deel van het lichaam. Elektrostress kunt U herkennen aan de volgende kenmerken: De aandoening is hardnekkig en chronisch, de oorzaak wordt niet echt gevonden en medicijnen werken nauwelijks of helemaal niet.

Door deze presentatie, die wordt gegeven door dhr. A. Durst uit Hongarije, worden bovengenoemde invloeden op een inzichtelijke wijze aangetoond. Tevens worden mogelijkheden geboden om deze destructieve invloeden op Uw lichaam te elimineren.

Vermoedelijk zal dhr. Durst rond half januari weer enkele presentaties verzorgen.

Ik sta in ieder geval versteld van de resultaten die ik om mij heen zie.

Wilt U een presentatie bijwonen bel dan 046 - 4425113

Henk Fransen

• jorlife

Kijk op www.jorlife.com Het product Intra heeft bij vele mensen in nederland reuma en psoriasis verminderd en bij psoriasis zelf helemaal weg.

Uw lichaam wordt gereinigd en ondersteund om te genezen en voeding is ontzettend belangrijk. dus let goed op uw vitaminen en mineralen die u binnen krijgt.