posttraumatische dystrofie

• evie

ik heb 14 decemeber mijn ringvinger van mijn rechter hand gebroken, de hand moest tot aan mijn elleboog drie weken in het gips, 6 jan is het gips eraf gehaald, die avond zette mijn hand helemaal op en werd heel dik rood en warm, de volgende dag zakte dit weet af maar toch naar de chirurg die zij dat er niks aan de hand was, na nog 3 weken erg rustig aan met mijn hand wilde ik gaan oefenenen, maar mijn vingers zijn opgezet rood en doen pijn en voelen erg stijf aan, de fyso zei dat het wel pd kan zijn, nu zie ik sinds vandaag ook meer haargroei op mijn vingers en op de bovenkant van mijn hand, zou dit echt pd kunnen zijn en weten jullie iets op alternatief gebied iets.

groeten van evie

• Soraya

Hoi Evie,

Een klasgenootje van me die had (en heeft) ook PD, volgens mij noemde ze het ook wel: posttraumatische spier dystrofie. Zij kreeg een bal tegen haar achterbeen en kon niet meer opstaan. Ze kreeg een soort van aanval. Haar been wordt dan ongeloofelijk dik/opgezet en rood. Ik heb de foto's gezien: geen pretje… ook lag ze dan daarom regelmatig aan het infuus.

In de winter zat ze vaak in een rolstoel, hoewel ze wel kon lopen, ze mocht zich alleen niet inspannen, dus ook niet rennen/sporten enz. Verder had ze, hoe meer het weer richting zomer ging, minder last/aanvallen. Dit omdat het warmer werd. Haar huisarts adviseerde haar ook om naar een warm land te verhuizen zodat ze zich daar als een “normaal” persoon kon bewegen en leven….

Helaas zie ik haar nooit meer, en weet ik ook niet hoe het met haar gaat, maar ja als je eenmaal van school af gaat verlies je de meeste klasgenoten uit het oog hè

Succes ermee!

Soraya

• Trudy

Hallo, geen pretje…electro kleuren therapie heeft goede resultaten…zelfs mensen die jaren in een rolstoel hebben gezeten lopen weer rond, ligt er wel aan welke vorm je hebt. Hierover is een aantal jjaren geleden een reportage geweest op tv en in nederland zijn natuurartsen die dit toepassen..let wel…natuurartsen.( wordt vaak nog deels vergoed door zf)

Kijk maar bij jou in de buurt of er een natuurarts is en vraag wel of die kleuren therapie geeft…..mocht je er niet uit komen kan ik je eventueel een adres geven van Natuur u Arts dit is een overkoepelende organisatie waar natuurgeneesartsen zijn aangesloten en daar kunnen ze je verder helpen….succes groetjes Trudy