Zwangerschapsbraken

• Ivonne

Hallo,

In mijn vorige twee zwangerschappen heb ik erg veel last gehad van misselijkheid en overmatig braken. Ik ben hier ook voor opgenomen geweest in het ziekenhuis. Het enige wat zij daar konden doen was mij een infuus geven. Ik moest wachten tot het overging; dan is 12 weken erg lang en vervelend. Doordat ik zolang in bed heb moeten liggen, heb ik last gekregen van bekkeninstabiliteit. Wij zouden graag nog een derde kind willen, maar ik zie erg op tegen op om weer zo ziek te worden.

Weet hier iemand of er een behandeling is voor deze vorm van zwangerschapsbraken (hyperemesis gravidarum)?

• annet

Nux Vomica (een homeopatisch middel) helpt normaal gesproken wel bij zwangerschapsbraken maar of dat in jouw geval ook werkt??

Misschien kan je je zwangerschap laten begeleiden bij een homeopaat??

Moeilijke beslissing

• Ivonne

Dat helpt inderdaad niet. Ik heb dat gebruikt tijdens mijn tweede zwangerschap, maar geen resultaat.

Ik zal eens informeren bij een homeopaat. Zelf denk ik ook aan hypnotherapie. Ik heb het gevoel dat er ook veel angst bij komt kijken. Doordat ik zo bang ben om weer ziek te worden gebeurd het misschien juist wel.

• Paulien

Hoi Ivonne,

Zwangerschapsbraken is een veel voorkomend symptoom van HPU. Dit is een stofwisselingsstoornis waarbij je tekorten hebt aan bepaalde vitam en mineralen. Bezoek eens de website www.hputest.nl Er is een vragenlijst. Als je hoog scoort is het zinvol een HPU urine test te laten doen. En natuurlijk een goede HPU behandelaar te zoeken. Op de site staat een adressenlijst

groetjes,

Paulien

(www.me-zelf.nl).

• melody

Hoi Paulien,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb de HPU-test al gedaan en hij was positief. Ik slik nu dypperol basis. Ik hoop dat het gaat helpen. Ik weet niet of de misselijkheid hierdoor wordt veroorzaakt, maar het zou heel goed kunnen.

• Paulien

Hoi Melody,

Heb je geen goede behandelaar die dit soort dingen weet? Als je zwanger wilt worden als HPUer moet je hierin wel goed begeleid worden vind ik. En echt, de zwangerschapsmisselijkheid is een veel, veel voorkomend symptoom van HPU!!

Dus zou het nu minder moeten zijn.

Ikzelf vind het belangrijk dat je in goede conditie bent voordat je zwanger wordt, dat je ook goed ingesteld bent met de HPU en mogelijke candida en zo al onder de knie hebt.

groetjes,

Paulien