Echinacea tegen tandvleesontsteking

• Gert Fray

Ik ben 44 jaar en heb sinds een paar jaar chronische gingivivitis, ofwel tandvleesontsteking. Mogelijk is dat onder invloed van grote stress.

Kan het hiertegen helpen om Echinacea te gebruiken? Hoelang mag ik dat maximaal gebruiken per jaar in de hoogste dosering?

Is er een mogelijkheid dat Echinacea misschien onherstelbare gezondheidsschade geeft, als ik het jarenlang elke dag zou slikken? Ik dacht zelf eigenlijk dat het meestal helemaal geen bijwerkingen heeft.

Ik gebruik al jaren regelmatig Echinacea (van de goedkoopste merken bij de grote winkelketens) en dat helpt mij vaak erg goed tegen verkoudheid en griep. Ik heb er ook eens met succes een langdurige zweer mee kunnen behandelen na een brandwond.

Groet.

Gert

• Gert Fray

In de tweede zin van mijn eerste bericht bedoelde ik natuurlijk: ‘gingivitis’.

• sanitas

Als je het al lange tijd gebruikt en het helpt niet hier tegen,moet je wat anders proberen bv cat"s claw helpt tegen ontstekingen en is goed voor je immuumsysteem.

Ook moet je wat tegen de stress doen,wat goed helpt is panax ginseng helpt tegen stress en ook goed voor je immuumsysteem,geeft energie verbeter je geheugen enz

zeer divers middel

advies koop wel goede kwaliteitGert Fray schreef:

>

> Ik ben 44 jaar en heb sinds een paar jaar chronische

> gingivivitis, ofwel tandvleesontsteking. Mogelijk is dat

> onder invloed van grote stress.

>

> Kan het hiertegen helpen om Echinacea te gebruiken? Hoelang

> mag ik dat maximaal gebruiken per jaar in de hoogste dosering?

>

> Is er een mogelijkheid dat Echinacea misschien onherstelbare

> gezondheidsschade geeft, als ik het jarenlang elke dag zou

> slikken? Ik dacht zelf eigenlijk dat het meestal helemaal

> geen bijwerkingen heeft.

>

> Ik gebruik al jaren regelmatig Echinacea (van de goedkoopste

> merken bij de grote winkelketens) en dat helpt mij vaak erg

> goed tegen verkoudheid en griep. Ik heb er ook eens met

> succes een langdurige zweer mee kunnen behandelen na een

> brandwond.

>

> Groet.

>

> Gert

• Gert Fray

Hartelijk bedankt voor je adviezen Sanitas.

a. Cat's claw is hetzelfde als katteklauw?

b. Welk merk raad je me aan van Cat's claw en van panax ginseng?

c. En bij welke winkelketen kan ik dat kopen?

d. En mag ik misschien vragen wat de bron is van je innformatie? Eigen ervaring als gebruiker of behandelaar? Of gelezen, gehoord?

• sanitas

de informatie heb ik uit boeken en uit ervaring van mensen.

cat"s claw kun je bij de betere drogist kopen,ook via internet te bestellen.

Ik zelf heb goede ervaring met panax ginseng merk pine brand bevat de hoogste dosering namelijk 2000mg per flesje,goedkope bevatten maar 350/500mg.

ik zelf verkoop voedingssuplementen

• Gert Fray

Bedankt voor je informatie.

• Mo

Probeer ook eens te spoelen met een aftreksel van salie. Salie werkt ontsmettend bij alle infecties en m.n in mond en keelholte.

• Gert Fray

Mo,

Salie kan ik goedkoop kopen bij kruidenwinkels en Chinese toko's. Dank je wel.

Helpt het ook als ik er gewoon op kauw? Dat scheelt me namelijk tijd.

• Mo

Ik neem aan van wel. Waarom niet? Maar ik ben alleen bekend met de aftreksels . Je kunt er natuurlijk gewoon een aftreksel van maken en dat in een fles doen. het hoeft niet warm te zijn.

• Mo

BTW - als je een kruidenaftreksel gebruikt is het van belang om het na een week of acht sto te zetten omdat het dan zijn werking gaat verliezen vanwege gewenning.

Neem dan een week of twee een aftreksel van kamille (werkt ook maar niet zo goed als salie) en stap dan weer terug naar de salie.

Ik hoop dat je er baat bij hebt.