Dank je wel Mo.
Een ontsteking = woede.
Als er iets met je tanden is denk dan aan uitspraken als:
Ergens je tanden inzetten,
Van je af bijten,
Je ergens in vast bijten enz.
Als je last hebt van een ontsteking bij je gebit dan kan je bv niet goed genoeg van je afbijten en blijf je zelf met je woede en frustratie,s zitten.
Je zegt dat er sprake is van stress.
Probeer dat voor jezelf duidelijk te krijgen waar die stress over gaat en gebruik dan bv echinacea of een ander middel om de ontsteking weg te krijgen.
An,
Soms wel. Maar ik ontloop mensen die onvriendelijk zijn en ik probeer conflicten te voorkomen. Want conflicten ‘uitvechten’ leidt vaak tot nog meer stress. Dat hebben we in de afgelopen dertig jaar kunnen leren.
Assertiviteit is in bepaalde gevallen wel hard nodig, maar de ‘assertiviteits-trend’ is naar mijn mening wat doorgeslagen naar egoïsme, onverdraagzaamheid en agressiviteit en heeft onze samenleving daardoor niet minder stressvol gemaakt.
Bovendien voel ik me ook verantwoordelijk voor de gezondheid van anderen. Als iedereen wat meer verdraagzaam zou zijn, zouden we allemaal meer ontspannen en gezond zijn.
'Peace man.' :-)
We kunnen een hele abstracte discusie opzetten over assertief en agressief in de maatschappij maar dat helpt jou niet van je tandvleesontsteking af.
Ik ga er van uit dat je best voor je zelf op mag komen en dat hoeft inderdaad niet op een agressieve egoistische manier.
Helaas lukt het niet altijd vervelende mensen/ situaties te ontlopen en is het af en toe nodig om je belangen te verdedigen, maar wel op een manier die bij je past.
Observeer jezelf eens, zonder te oordelen, en observeer de situaties die je normaal gesproken zou vermijden omdat ze stress en conflicten opleveren, kijk wat er gebeurd, hoe jij je gedraagt en wat je les zou kunnen zijn.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?