Eczeem aan penis door schimmelinfectie

• Nick

Hallo

sinds mei vorig jaar (2004) ben ik aan het rommelen met mijn penis. Klachten: in t begin ook schilferig, nu: rood, en pijn met name na sex/maturbatie etc. Soa\\\'s etc zijn door de huisarts uitgesloten, dit was theoretisch ook niet mogelijk.

In eerste instantie werd er uitgegaan van een schimmelinfectie. Dit was goed mogleijk, aangezien mijn vriendin destijds een antibioticakkuur volgde, zou ik het goed van haar kunnen hebbe. Na verscheidene huisartsbezoeken en zalfjes en pilletjes tegen de schimmelinfectie bleven de klachten aanhouden. Tenslotte gaf de huisarts me een hca-creme. Deze leek aanvankelijk te werken, maar de klachten verdwenen niet definitef.

Afgelopen januari werd ik daarom doorverwezen naar een dermatoloog. Deze constateerde binnen 1 sec, op basis van het briefje van mijn huisarts (zonder te kijken), eczeem, volgens hem veroorzaakt door een schimmelinfectie. Voor de zekerheid wierp hij toen nog een (bevestigende) blik op mijn penis. De dermatoloog schreef mij een zalf voor: een combinatie van gistdodende en hca- creme. Ik was blij dat ik na bijna een jaar onzekerheid eindelijk wist wat het was, want werd helemaal wanhopig van de zekerheid.

De dermatoloog stelde echter ook dat de eczeem niet te genezen is, en dat het dus maar afwachten is hoelang het duurt voordat het weg is. De zalf was slechts voor het onderdrukken voor de eczeem, en werkt redelijk goed.

Toch zit ik er erg mee, vooral omdat ik nooit onbezorgde, pijnvrije sex kan hebben. En omdat ik absoluut niet weet hoelang het nog gaat duren.

Op internet lees ik nergens verhalen van mensen met hetzelfde probleem. Daarom hoop ik dat iemand hier nog een tip heeft of een deskundig advies… Wie heeft hetzelfde probleem gehad of kent iemand?

En zijn er nog mensen die er verstand van hebben die hier nog iets zinnigs over kunnen zeggen, want zit er erg mee.

In ieder geval alvast heel erg bedankt!

• sunny

In het algemeen is het zo dat de huid de grens is van jou en de ander.

Als die ander over jou grenzen komt dan kan dat gaan irriteren en als je dat niet rechtstreeks kunt uiten dan kan dat via je lijf geuit worden in de vorm van eczeem.

De plaats waar een ziekte uitbreekt is vaak symbolisch voor wat er aan de hand is.

Volgens Louse Hay is eczeem een adembenemende strijd en ze heeft het over geestelijke uitbarsingen.

Problemen aan de geslachtsdelen zijn volgens haar: je zorgen maken dat je niet goed genoeg bent en het gaat over je mannelijkheid.

Ik weet niet of je iets herkend van het bovenstaande maar ik zou de relatie met je vriendin ook eens goed onder de loep nemen.

Voor medicijnen zou je naar een klassiek homeopaat kunnen gaan die een bij jou passend middel opzoekt èn die het een en ander met je door spreekt anders weet je nog niets.

Succes!

• sjors

Ik krijg zo'n idee dat jullie alletwee eens hoognodig een goeie arts moeten raadplegen…

sjors

• Anthonia

De prognos therapie al eens geprobeerd.

• Hemera

Hallo Nick,

Kan me voorstellen dat je hier erg mee zit. Eczeem en schimmels hebbeb hun oorsprong in de darmen. Hieronder een verwijzing naar een pagina waar je er meer over kunt lezen. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groet, Diana

http://www.kruidenvrouwtje.nl/zozitdat/schimmel.htm

• louis

er zitten inderdaad schimmels in je darmen maar die klimmen echt naar boven naar je penis!!!!

• sjors

Ik ben weer blij dat men, niet gehinderd door enige kennis van zaken, hier weer de grootst mogelijke onzin mag neerzetten.

Laten we maar blij zijn dat dit prikbord bestaat want anders bestond de kans dat men ergens anders dit soort ridicule theorietjes zou plaatsen en dan zouden er misschien wel mensen zijn die dit soort onzin nog serieus zouden nemen ook…

… en misschien moet onze vriend Nick of Niek eens een andere hobby gaan zoeken:

Niek (—.uva.surfnetthuis.nl)

Irritatie aan penis na orgasme

Datum: 18-12-2004 13:51

Auteur: Nick (—.uva.surfnetthuis.nl)

Candida..hoe te behandelen?

Datum: 28-12-2004 20:44

Auteur: Nick (212.78.168.—)

Eczeem aan penis door schimmelinfectie

Datum: 18-04-2005 14

sjors

• joeri

Sjors en Nick,

ben blij dat er iemand isSjors, die het wel weet…maar, waarom dat geheimhouden?

Ik wacht gespannen op JOUW advies.

kritiek alleen heeft niet veel waarde.

Overigens, Nick, ik heb dezelfde klacht.

Bij mij heeft het 's avonds goed wassen en dan met betadine jodium wassen

tijdelijk een heel goed effect gehad.

Maar na een paar keer heftige sex was het weer terug.

Ook heb ik het nog niet kunnen opbrengen om een maand lang geen sex te hebben, maar ik denk dat dat, in combinatie met de betadine therapie, wel de uitkomst zou zijn.

Op kruidenvrouwtjes, homeopathie en andere flauwe kul heb ik het niet zo.

Commentaar ?

joeri

• Nick

Eindelijk een reactie waar ik wat aan heb! Eindelijk iemand met dezelfde klachten!

Ben inderdaad nu ook een beetje aan het kloten met Betadine, en zou best eens kunnen werken inderdaad! Al strookt dit niet met de diagnose van de huisarts en de dermatoloog, en ik heb wel vertrouwen in mijn dermatoloog. Maar een maand geen sex.. mm ja.. zou je echt denken dat dat zou helpen? Want dan vind ik het best wel de moeite waard om het te proberen….

Heb jij ook hormonen-creme etc.?

Hoop snel van je te horen..

En Sjors, ga ff iemand anders vervelen.. zit erg met mijn klachten, dus als ik dan nieuwe informatie heb, plaats ik een nieuw berichtje..

• Nick

Kruidenvrouwtjes etc heb ik idd ook nix mee, maarja… dermate wanhopig dat ik alles maar probeer..