Hallo
sinds mei vorig jaar (2004) ben ik aan het rommelen met mijn penis. Klachten: in t begin ook schilferig, nu: rood, en pijn met name na sex/maturbatie etc. Soa\\\'s etc zijn door de huisarts uitgesloten, dit was theoretisch ook niet mogelijk.
In eerste instantie werd er uitgegaan van een schimmelinfectie. Dit was goed mogleijk, aangezien mijn vriendin destijds een antibioticakkuur volgde, zou ik het goed van haar kunnen hebbe. Na verscheidene huisartsbezoeken en zalfjes en pilletjes tegen de schimmelinfectie bleven de klachten aanhouden. Tenslotte gaf de huisarts me een hca-creme. Deze leek aanvankelijk te werken, maar de klachten verdwenen niet definitef.
Afgelopen januari werd ik daarom doorverwezen naar een dermatoloog. Deze constateerde binnen 1 sec, op basis van het briefje van mijn huisarts (zonder te kijken), eczeem, volgens hem veroorzaakt door een schimmelinfectie. Voor de zekerheid wierp hij toen nog een (bevestigende) blik op mijn penis. De dermatoloog schreef mij een zalf voor: een combinatie van gistdodende en hca- creme. Ik was blij dat ik na bijna een jaar onzekerheid eindelijk wist wat het was, want werd helemaal wanhopig van de zekerheid.
De dermatoloog stelde echter ook dat de eczeem niet te genezen is, en dat het dus maar afwachten is hoelang het duurt voordat het weg is. De zalf was slechts voor het onderdrukken voor de eczeem, en werkt redelijk goed.
Toch zit ik er erg mee, vooral omdat ik nooit onbezorgde, pijnvrije sex kan hebben. En omdat ik absoluut niet weet hoelang het nog gaat duren.
Op internet lees ik nergens verhalen van mensen met hetzelfde probleem. Daarom hoop ik dat iemand hier nog een tip heeft of een deskundig advies… Wie heeft hetzelfde probleem gehad of kent iemand?
En zijn er nog mensen die er verstand van hebben die hier nog iets zinnigs over kunnen zeggen, want zit er erg mee.
In ieder geval alvast heel erg bedankt!