blokkeerders van homeopatische middelen

• sunny

“geneest” de reguliere geneeskunde in zo,n geval dan wel???

Ook niet volgens mij, geef mij dan maar zo,n placebo en wat extra aandacht voor een probleem als dat wel helpt!

Overigens is het niet alleen maar het placebo-effect,er gebeurd wel degelijk iets met homeopatie al is het niet stoffelijk aan te tonen, op energetisch gebied geeft een middel echt even een duwtje in de goeie richting.

• Ellen

ligt er aan welk chronisch ziektebeeld je bedoeld.

Denk dat je eerder de reguliere geneeskunde op hun tekort komingen moet wijzen. Bijvoorbeeld te weinig aandacht. Dan dan maar voor iets te pleiten wat zeker niets doet.

En met betrekking op je bewering over homeopathie. Dat is een subjectieve waarneming van jezelf. Die ontstaat in je hersenen. Is placebo. niks energie die wordt geleverd. Je zou je moeten afvragen of het zelfs wel ethisch verantwoord is om iets te verdedigen wat aangetoond niet werkt. Zo breng je zieke mensen op een dwaalspoor. Lijkt mij haast crimineel……

• sunny

Ik heb zelf genoeg ervaring met homeopatie om te weten dat het wel wat doet.

Het “probleem” met homeopatie is dat je het goede middel bij de patient moet vinden en daar is een ervaren homeopaat voor nodig.

• Gast

onderzoeken wijzen uit dat het niets doet. Eigen ervaringen zijn dus subjectief en toe te schrijven aan psychologische processen. Het maakt dus niet uit of iemand ervaren is of er zelfs niet in thuis is. Als diegene maar geloofwaardig overkomt.

• Mo

Ik denk dat er wel degelijk iets gebeurd. Ik neem als voorbeeld Arnica-zalf. Zonder deze zalf zit je met een gekneusde enkel zeker een week. Met duurt het een dag of 3. Het was daarom ook een verplichting in de dansgroep waar ik een paar jaar geleden in danste om het te gebruiken. En het verkorte inderdaad de genezingsperiode.

• Bas

is dat homeopatisch of fyto?

• Bas

De fraaie bergplant Arnica montana is van oudsher een van de pijlers waarop de lucratieve handel in zogenaamde ‘zelfzorgmiddelen’ steunt. Het wordt als homeopathische bereiding aanbevolen en toegepast bij bloedingen, kneuzingen, verstuikingen, spierpijnen, neuralgieën en soms zelfs ernstiger aandoeningen als hoge bloeddruk en hartspierzwakte.

Onderzoekers van de Universiteit van Exeter hebben aangetoond - wat reguliere medici natuurlijk allang wisten - dat het middel niet werkzaam is. Het onderzoek werd uitgevoerd bij mensen die een polsoperatie hadden ondergaan en gepubliceerd in de Journal of the Royal Society of Medicine. Arnica had niet meer effect op de klachten dan een kalktabletje.

Bron: Het Parool, 12-02-2003

• louis

“Bijna nooit is soms dus wel”.paul schreef:

>

> Beste Louis,

>

> homeopathie wordt in principe bijna nooit voor griep

> gebruikt, juist voor de wat ernistigers aandoeningen. dus

> deze opmerking slaat als een tang op een varken, eerst

> huiswerk doen.

• Hans

sunny schreef:

>

> Homeopatie is heel goed te gebruiken bij chronische kwalen

> waar de reguliere geneeskunde geen weg mee weet.

Chronische kwalen zijn meestal nogal variabel, zodat het lijkt of het middel werkt.

Onderwerp je het echter aan dezelfde eisen als voor geneesmiddelen, dan blijkt het telkens weer niet werkzaam. Het verschil is dat de echte geneeskunde dat erkent en dat de homeopathie water blijft verkopen.

Hans

• alternatievegeneeswijzen.pagina.nl

Einde discussie.

Gaarne naar het andere forum om deze discussie voort te zetten.

http://www.prikpagina.nl/list.php?f=1824

Alle berichten hier geplaatst zullen worden verwijderd.

vr. groet

de webmaster