slaap probleem

  • Mo

    Ik ben blij dat het wat voor je doet (bovendien is het ook nog eens heel lekkere thee).

  • Hans

    Henk schreef:

    >

    > Ik slaap erg slecht ,ik heb wel eens gehoord dat je je bed

    > moet verplaatsen als je slecht slaapt. daarna zou je beter

    > gaan slapen.Dat zou dan te maken moeten hebben met de

    > aardstralen op deze wijze kom je dan weer in balance met de

    > cosmos. Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben want

    > ik overweeg dit te doen alle reacties zijn welkom.

    aardstralen bestaan niet, dus ze verminderen zal ook niet lukken.

    (of heeft iemand bewijs voor het tegendeel?)

    Hans

  • Fredje

    1. Je kunt een tv plus videorecorder op je slaapkamer zetten om naar te luisteren met je ogen dicht. Of je matras in de woonkamer leggen als die apparaten daar staan.

    2. Je kunt via internet de hele nacht telefoneren met iemand die ook niet kan slapen. Dat kan gratis via www.skype.nl

    3. Ook melatonine kan helpen: 0,1 a 10 mg per nacht.

    4. Het helpt ook om allerlei problemen in je leven op een praktische manier op te lossen door ze gestructureerd op te schrijven met een computer. En als dat oplossen beslist niet kan, kun je die problemen het best accepteren.

    Slaap lekker.

    http://www.google.nl/search?hl=nl&q=slaaphygi%C3%ABne%2C+slapeloosheid%2C+slaapproblemen&btnG=Google+zoeken&meta=

  • AndreArsen

    Ik wil mijn verhaal delen.. Ik weet het niet, misschien kan het nuttig zijn voor iemand, maar Ik wil echt spreken. Niets helpt je beter te slapen dan een sterk zenuwstelsel. U kunt honderd versies van pillen en thee gebruiken, maar alleen stalen zenuwen zullen helpen. Dus jongens, je hoeft alleen maar minder nerveus te zijn en meer te reizen, zodat er veel indrukken zijn. Soortgelijk

  • Paul

    Hoi Gery,

    Voor wat betreft slaap is een goede slaaphygiëne erg belangrijk maar ook een constant ritme.

    • Probeer je slaapkamer gezellig in te richten en goed te verduisteren.

    • Zorg voor een goed matras en ook lekker zacht kussen.

    • Vermijd elektronische apparatuur in je kamer.

    • Kijk geen TV of gebruik geen andere schermen voor het slapen gaan.

    • Probeer eens een blauw licht filter bril die extra melatonine aanmaakt.

    • Gebruik je slaapkamer alleen voor slapen en sex

    Ik denk dat je ze allemaal al wel voorbij hebt zien komen hoor maar neem gerust anders even een kijkje op de site van slaaponline waar dit ook beschreven staat.

    Groet,

    Rob

  • Bram

    • Voldoende beweging: Door te bewegen houdt je je lichaam overdag actief. Dit vermindert vermoeidheid en de neiging om overdag te slapen. Let hierbij wel op dat je niet 2 tot 4 uur voordat je gaat slapen gaat sporten. Dit levert juist weer problemen met goed slapen op. 

    • Vermijd cafeïne, suiker, alcohol en nicotine: Consumeer je net voor het slapen gaan koffie, frisdrank of ander eten met cafeïne of suiker? Dan zul je merken dat je moeilijker in slaap komt. Ook een sigaretje of biertje voor het slapen gaan verslechter je nachtrust. Stop ongeveer 6 uur voordat je gaat slapen met het consumeren van deze stoffen voor een optimale slaap. 

    • Beperk het aantal dutjes: Een powernap op zijn tijd is helemaal geen slecht idee, maar beperkt dit wel tot maximaal een half uur. Daarnaast raden wij je aan dit niet te wanneer je binnen 6 uur gaat slapen. 

    • Zorg voor voldoende dag- en zonlicht: Je biologische klok reageert op daglicht. Vooral als je merkt dat je overdag vermoeid raakt, is het verstandig om meer of langer naar buiten te gaan. Probeer ongeveer 30 minuten per dag buiten te komen om natuurlijk zonlicht op te vangen. Lees op Slaapwijsheid hier meer tips.