Ik maak teveel eiwitten aan in mijn nieren, ben onder behandeling van nefroloog, moet gauw nierbiop maken, heeft iemand ervaring op dit gebied met natuurgeneeswijze?
Je nieren kunnen iid geen eiwitten aanmaken, maar een functie van de nieren is o.a. het reinigen van het bloed van afvalstoffen die vrijkomen bij de verbranding van eiwitten elders in het lichaam. Als je nierfunctie verstoord is, worden deze afvalstoffen dus niet goed afgevoerd en kan de arts een eiwitarm dieet aanraden. Dit verandert echter niets aan het nierprobleem. Uit het biopt zal moeten blijken wat er aan de hand is met je nieren.
De reactie van Raymond en Hans wijst erop dat zij denken dat alternatieve geneeswijzen alleen uit homeopatie bestaat. Maar er is veel meer, alleen moet je op onderzoek uitgaan. Waar zij zeker gelijk in hebben is dat je het reguliere onderzoek en evt. behandeling niet zomaar naast je neer moet leggen. Wat je wel kunt doen is aanvullend in het alternatieve circuit hulp zoeken. Mogelijk is acupuntuur wat voor je. Kijk op www.acupuntuur.com Dit is de site van de vereniging van artsen die aanvullend met principes uit de Chinese Geneeswijzen werken, dus o.a. acupuntuur. Je vind er allerlei info en als het je wat lijkt kun je een arts bij je in de buurt zoeken. Sterkte ermee!!
Sarahdewa
Bedankt voor jullie reacties, ik ben inderdaad al bezig met een eiwitarm dieet en natuurlijk ga ik verder met de reguliere geneeswijze en de nierbiop.Ik was benieuwd of er meer mensen waren met dit probleem en of er ervaringen mee waren in de natuurgeneeswijze ,dus niet alleen de homeopathie, er is meer!!!!
Beste Alida,
Als je echt serieus bent en op zoek bent naar een natuurgenezer kan ik je een dienst bewijzen door iemand aan te bevelen, want zoals ik al eerder zei, je moet wel serieus zijn en niet denken, dat het“ kwalzalvers” zijn, want op het gebied van natuurkruiden beland je bij een alternatieve genezer. Gegarandeerd dat je geholpen wordt. Denk er eens goed over na.
Ik raad het je ten zeerste aan.
Farida schreef:
>
> Beste Alida,
>
> Als je echt serieus bent en op zoek bent naar een
> natuurgenezer kan ik je een dienst bewijzen door iemand aan
> te bevelen, want zoals ik al eerder zei, je moet wel serieus
> zijn en niet denken, dat het“ kwalzalvers” zijn,
door op dit prikbord de vraag te stellen, krijg je natuurlijk meteen een voor-tegen-discussie er bij ;-)
> want op het gebied van natuurkruiden beland je bij een alternatieve
> genezer. Gegarandeerd dat je geholpen wordt.
van je geld af, bijvoorbeeld
> Denk er eens goed over na.
zeg dat wel
> Ik raad het je ten zeerste aan.
jaja, wat schuift 't?
Hans
Over het algemeen is het zo dat als je teveel eiwit kwijtraakt er vaak ook andere filterprobleme zijn met je nieren.Kijk eens op de site van de nierpatientenvereniging en de nierstichting. Met een natriumarm en kaliumarim dieet kun je je nieren ook goed ontzien en zorg vooral ook dat je voldoende water drinkt (2 liter per dag).
Succes.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?