koorts

• lin

weet iemand wat tegen koorts onze dochter 17 maanden heeft al vanaf woensdag 40/41 nu is het maandag en heeft ze 38,5 ze heeft vrijdag een antibiotioca kuur gekregen maar hij slaat niet goed aan weet iemand iets alternatief wat geen kwaad kan bij een klein kindje om de koorts weg te laten gaan

• Hans

lin schreef:

>

> weet iemand wat tegen koorts onze dochter 17 maanden heeft al

> vanaf woensdag 40/41 nu is het maandag en heeft ze 38,5 ze

> heeft vrijdag een antibiotioca kuur gekregen maar hij slaat

> niet goed aan weet iemand iets alternatief wat geen kwaad kan

> bij een klein kindje om de koorts weg te laten gaan

Is het wel veroorzaakt door een bacterie? Bij een virus infectie heeft een antibiotioca kuur geen enkel effekt.

Hans

• lin

de arts weet het niet wat het is en wat de oorzaak is we zijn bij verschillende artsen geweest inverband met het weekend

• Jessika

Ten eerste kan ik je misschien een beetje geruststellen: Kinderen hebben vaak veel hogere koorts dan volwassenen, dus de waarden die jij noemt zijn weliswaar behoorlijk hoog, maar niet echt schokkend. Verder is het zoals Hans al zegt zinloos om bij een virusinfectie antibiotica te geven. Overigens moet je wel de kuur afmaken!

Nu om terug te komen op je vraag: Het belangrijkste is om je kindje voldoende te laten drinken om uitdroging te voorkomen. Ook kun je proberen om de koorts wat te laten zakken door je kindje koud af te sponzen. Dit kan helpen. Ook vochtige koude sokjes aantrekken kan wat afkoeling geven.

Groet, Jessika

• Hemera

Hallo Lin,

Pas nu zie ik je bericht. Maar azijnsokjes kunnen verlichting brengen.

Koud water met azijn mengen, sokken (kousen) erin dompelen, uitwringen, aantrekken, wollen sokken erover, 20 min. laten zitten, vernieuwen. Lukt ook met doek, tussendoek en handdoek.

Hopelijk is het antwoord niet meer nodig.

Maar dan weet je het als het nog eens voorkomt.

Groet, Diana

• Hans

Hemera schreef:

>

> Hallo Lin,

>

> Pas nu zie ik je bericht. Maar azijnsokjes kunnen verlichting

> brengen.

>

> Koud water met azijn mengen, sokken (kousen) erin dompelen,

> uitwringen, aantrekken, wollen sokken erover, 20 min. laten

> zitten, vernieuwen. Lukt ook met doek, tussendoek en handdoek.

en hoe zou dat dan moeten werken?

Hans

• Hemera

Hans,

Gezien je reacties op dit prikbord neem ik niet aan dat je serieus op een antwoord zit te wachten. Dat krijg je dan ook niet van mij. Als je het echt wilt weten; verdiep je eens in de natuurlijke geneeswijzen zou ik zeggen.

Prettige avond nog,

Diana

• Hans

Hemera schreef:

>

> Hans,

>

> Gezien je reacties op dit prikbord neem ik niet aan dat je

> serieus op een antwoord zit te wachten. Dat krijg je dan ook

> niet van mij. Als je het echt wilt weten; verdiep je eens in

> de natuurlijke geneeswijzen zou ik zeggen.

klinkt ERG ongeloofwaardig, dus dan mag ik toch wel vragen hoe je aan die kennis komt.

> Prettige avond nog,

dank en neem er ook 1

Hans

• merel

wat dacht je van een paracetamol zetpil speciaal voor kinderen, dan zakt koorts tijdelijk