urineweginfectie

• Patricia

Hallo allemaal,

ik heb sinds zondag last van een urineweg infectie, ik zou deze keer willen proberen om er zonder antibioticakuur vanaf te komen. Ik drink heel veel water en thee ( ruim 3 liter) en slik vitamine C van 500mg en gebruik tabletten met cranberry extract. De klachten zijn uit te houden, 'smorgens nog wat aandrang en branderigheid maar eer het avond is voel ik niets meer.Ik heb geen koorts. Mijn vraag is hoelang kan ik zo doorblijven lopen voordat ik naar de huisarts “moet” en is er ooit iemand zonder kuurtje af gekomen. Het is jaren geleden dat ik voor het laatst last gehad hebt dus het is geen chronisch probleem

• Jessika

Als je klachten niet toenemen kun je een bezoek aan de huisarts best wel uitstellen, maar als het echt erger wordt of je vindt zelf dat het te lang duurt, moet je er wel even naar laten kijken. Als er geen bacterie bij betrokken is, is de kans groot dat je er op deze manier vanaf komt, als er wel een bacterie zit, zal je ongetwijfeld snel meer last krijgen en dus de huisarts moeten raadplegen. Dan zal waarschijnlijk jouw methode niet afdoende zijn!

Groet, Jessika

• H@ns

Hallo Patricia.

Voor urineweginfectie kan je ook Beredruif+ berkenblad gebruiken het zijn allemaal natuurlijke middelen, kijk maar of het voor jou ook werkt.

Sterkte er mee. groeten H@nweg

• Patricia

Jessica, als het echt een urineweginfectie is komen er altijd bacterieën aan te pas. Ik heb ruim 20 jaar als doktersassistente gewerkt en heb heel wat plasjes onderzocht. Het schiet in iedergeval niet op, gisteren bleek ik toch flinke koorts te hebben maar ik denk dat dat komt van de verkoudheid waar ik sinds maandagavond last van heb. Ik heb in iedergeval geen rugpijn ( nierbekkenontsteking) Ik ga toch zo maar een plasje langs de huisarts brengen, want het water komt zo langszamerhand mijn neusgaten uit.

H@ns, ik zal jouw tip noteren en als ik het te pakken kan krijgen, gebruiken bij een eventueel volgende keer, misschien als ik daar gelijk aan het begin mee start dat het dan niet doorzet.In iedergeval bedankt voor de reacties

• Patricia

JessiKa,

ik zie net dat ik je naam verkeerd geschreven hebt, mijn excuses hiervoor, niet goed gekeken

• Hemera

Hallo Patricia,

Hoewel je al naar de huisarts bent geweest, hier nog enkele tips:

Voeding

Molkosan, melkzuurhoudende groentesappen, yoghurt en karnemelk hebben een zeer gunstig effect bij blaasontstekingen.

Maatregelen

Als je aandrang voelt meteen gaan plassen, niet ophouden of uitstellen

Suiker en suikerhoudende producten laten staan

Geen tabak of alcohol gebruiken

Zorg voor warme onderkleding en houd vooral de voeten warm

Drink minimaal 2-3 liter water per dag

Vermijd synthetisch ondergoed en panty's en draag geen strakke broeken

Neem in één keer een drievoudige dosis vitamine C in. Het zuur uit dit vitamine dood bacteriën en maken het milieu in de blaas weer “schoon”

Guldenroede is een kruid wat je nieren stimuleert en je blaas als het ware schoonspoelt. Gebruik per dag maximaal 1 eetlepel guldenroede en zet

daar thee van. Na een maand stoppen of overstappen op een ander kruid.

Deze info heb ik van www.kruidenvrouwtje. Een hele goede infosite mbt natuurgeneeswijzen.

Groet, Diana

• Patricia

Hallo Hemera,

Ook bedankt voor jouw tips, veel dingen deed ik al. Ik werd ermee wakker zondag, als ik het overdag aan voel komen lukt het wel om het weg te drinken. Je schrijft over een drievoudige dosis vit C, hoeveel mg bedoel je dan?

Ik heb inmiddels een kuurtje en het gaat een stuk beter, ik vind het alleen jammer dat het zo moet, ik slik liever niets als het enigzins kan

• Hemera

Hoi Patricia,

Ja, vervelend he anls je toch aan de antibiotica moet. Maar soms kan het niet anders. Ik zie dat je al C500mg slikt. Dit zou ik verhogen naar 1000mg. En dit ook een tijdje volhouden, ook nadat het door de antibiotica over is.

Groet, Diana