Ik plaats dit bericht omdat ik graag meer te weten wil komen over de werking van de plant PSEUDOWINTERA COLORATA. Ik weet dat deze plant gebruikt word om candida te bestrijden. Maar ik zou ook graag weten wat de plant in het algemeen met het lichaam doet, en niet alleen het belangrijkste doel waarvoor die wordt gebruikt. Is het bijvoorbeeld rijk aan vitamines en mineralen of juist niet of is het goed voor spieren of juist niet enzovoort.
Ik ken en heb zelf een aantal kruidenencyclopediën die de werking van kruiden volledig beschrijft. Er wordt niet alleen de toepassing waarvoor ze het meest gebruikt worden beschreven. Als er bijvoorbeeld Sintjanskruid in staat wordt dat helemaal beschreven. De belangrijkste toepassing daarvan is het tegengaan van angsten en depressies. Maar ook andere werking van dat kruid wordt beschreven. Zo staat er dat je daardoor gevoeliger voor licht wordt en het bevordert de opname van ijzer en andere mineralen. Jammer genoeg staan planten als de PSEUDOWINTERA COLORATA niet in die boeken. Weet er iemant boeken of encyclopediën waar dat soort planten wel in staan. Of weet er iemand zelf veel over de werking van die plant?
Groetjes van Peter