kloven in vingertoppen - niks aan te doen?

• margali

Ik hoop hier tips op te doen die de permanente kloven in m'n vingertoppen beter kunnen genezen.

Info:

- 's zomers geen last, alleen als het kouder wordt

- moet vaak m'n handen wassen i.v.m. intensieve verzorging 3 katten

- heb dit al jaren

- soms voel ik de kloven gewoon ontstaan en openspringen/bloeden

- ik kan soms nauwelijks meer iets doen met m'n handen

Wat ik o.a. (tevergeefs) heb gedaan:

- allerlei zalfjes en cremes

- andere handzeep

- uiteraard zoveel mogelijk handschoenen tijdens “natwerken”

- buiten altijd warme handschoenen aan

- heb een week lang vingertoppen in ochtendurine gedompeld

- heb nu een creme uit de USA Kerodex: helpt iets

Iemand een goeie tip?

Bvd

margali

• merel

Ik weet niet of je dit al eens geprobeerd heb: dikke laag uiercreme of vaseline(is wat vetter) insmeren voor je naar bed gaat en dan handschoenen aandoen liefst plastick want dan trekt de creme in de handen en niet in de stof van de handschoen, ik weet het is niet alles maar proberen waard.

• margali

Dat is precies wat ik de laatste maanden doe: dik met vaseline insmeren en dan met weggooihandschoenen aan slapen. Katoenen handschoenen is prettiger, maar dan trekt de vaseline er inderdaad in.

Uierzalf uitgebreid geprobeerd, maar helpt niet, en m'n katten rennen er hard voor weg ;-)

• lin1970

mischien raar, maar er even niks op doen, ik heb een collega gehad die had het ook was ook steeds aan het smeren niks hielp tot ze een hele tijd niks gebruikte en het genas na een paar weken, de huid kan ook dunner worden door al het gesmeer.

heel veel sterkte ermee lin

• margali

Ik krijg er inderdaad zo de balen van dat ik de neiging heb om het maar te laten zitten…..misschien moet ik naar dat gevoel luisteren.

• sjaantje

Hallo Margali,

Ik las al dat je nu even niets wilt opsmeren, maar toch nog deze tip:

Ik smeer het altijd in met blistex. Het is wel lippencreme, maar mij helpt het heel goed ook in het geval van vingers

Groeten,

Sjaantje

• margali

Lin, ik heb sinds gisteren niet meer gesmeerd. Krijg het idee dat het helpt. Kijken of ik het kan volhouden. Bedankt.

• margali

Ik onthou je tip zeer zeker. Zou eerlijk gezegd niet op het idee gekomen zijn ;-)

dank je wel

• lin1970

veel succes, hoop dat het beter word.

groeten van lin

• sunny

Probeer anders eens olijfolie/ zonnebloemolie.