touch for health of naet, wat is het verschil?

• mies

Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen Naet en touch-for-health?

Groetjes Mies

• sunny

NAET is een methode waar met behulp van èèn spiertest gekeken wordt voor welke stoffen je allergies bent, ze kunnen met NAET een allergie behandelen, die spiertest komt uit de Touch For Health.

Als je met NAET wordt behandelt voor een allergie dan mag je 24 uur niet in aanraking komen met die stof.

Bv. hooikoorts kan om die reden alleen in de winter behandelt worden omdat er dan geen pollen in de lucht zijn.

Het is een methode die echt werkt en ook kind vriendelijk is, kleine kinderen worden evt. via de ouder getest.

Touch For Health is een methode om met behulp van 14 of meer spiertesten te zien op welke meridianen een onder of een over energie zit.

Ze werken met 14 meridianen (energiebanen) waarbij 1 of meer spieren horen, die spieren kan je testen.

Spieren worden aangestuurd door electrische stroompjes vanuit de hersenen en als die spier zijn ding heeft gedaan gaat er weer een stroompje terug naar de hersenen.

Als er ergens in dat circuit een blokkade is dan test de spier zwak = onderenergie.

Verder kan je nog de overenergie uittesten.

Als er ergens een onderenergie is dan wordt dàt behandelt.

In tegenstelling tot bv. acupunctuur die de overenergie behandelen.

Onderenergie kan je vergelijken met een beverdam waar zich water achter ophoopt.(overenergie)

Haal je die dam (onderenergie) weg dan kan het water (energie) weer gaan stromen.

De Touch For Health is verder ook de basis voor allerlei andere behandelingen die werken met spiertesten.

Als je verder nog wat wil weten mail me dan.

• Lenard

Hoi Mies,

Je oorspronkelijke vraag is nog steeds niet beantwoord. En als die skeptici nu eens leren lezen, zouden ze weten dat ze op dit board niets te zoeken hebben. Degenen die hier vragen stellen zitten niet te wachten op antwoorden van sceptici.

“Dit prikbord is bedoeld voor AANHANGERS van alternatieve geneeswijzen met als doel met elkaars eigen ervaringen te delen.”

Touch of Health is een mooie starterscursus voor alternatieve geneeswijzen. Je leert er onder andere spiertesten en je leert het e.e.a. over meridianen. Het is een leuke cursus voor doe-het-zelvers en (als je het heeeel goed beheerst) voor beginnende therapeuten.

NAET is een behandeltechniek die veel elementen bevat die ook in Touch for Health zitten. Zodoende is er veel overeenkomst. Maar de NAET-behandeltechniek maakt geen deel uit van de THF-cursus. Wel van de TAT-cursus (Transformerende Allergie Technieken). TAT is een kinesiologie-variant op NAET van de stichting TOPKI. NAET in een dusdanige vorm gegoten dat het naadloos ansluit op kinesiologie.

Lees ook dit:

http://www.allergie-weg.nl/tat.htm

www.allergie-weg.nl/Interview%20Ingrid%20v%20Niekerk.htm

Mies: Mag ik te zijner tijd jouw ervaringsverhaal hebben voor de site?

Groetjes Lenard www.allergie-weg.nl

• skepticus

Lenard schreef:

>

> Hoi Mies,

> Je oorspronkelijke vraag is nog steeds niet beantwoord. En

> als die skeptici nu eens leren lezen, zouden ze weten dat ze

> op dit board niets te zoeken hebben.

Dat maken we zelf wel uit.

> Degenen die hier vragen stellen zitten niet te wachten op antwoorden van sceptici.

Dat betwijfel ik. Jij en andere promotors van niet noodzakelijk werkzame behandelingen zitten niet te wachten op een kritisch geluid. Dat begrijp ik.

Mensen, die op zoek zijn naar of het zinvol is, zoiets te proberen, zouden wel eens andere informatie kunnen gebruiken.

> "Dit prikbord is bedoeld voor AANHANGERS van alternatieve

> geneeswijzen met als doel met elkaars eigen ervaringen te

> delen."

Je bedoelt: dit is een bord om kritiekloos reclame te kunnen maken voor onbewezen middelen en behandelingen.

Hans

• Lenard

Ja Hans,

Daar is dit forum toch echt voor bedoeld! Dit forum is zoals de aanhef impliceert NIET bestemd voor TEGENstanders die GEEN ervaring hebben met met alternatieve geneeswijzen. Er is een ander forum dat wel bestemd voor discussie. Wie behoefte heeft aan discussie of het uiten van kritiek kan daar terecht. Dan hoeven de aanhangers zich hier niet lastig gevallen te voelen.

Met vriendelijke groet,

Lenard

> > "Dit prikbord is bedoeld voor AANHANGERS van alternatieve

> > geneeswijzen met als doel met elkaars eigen ervaringen te

> > delen."

>

> Je bedoelt: dit is een bord om kritiekloos reclame te kunnen

> maken voor onbewezen middelen en behandelingen.

>

> Hans

• mies

Inmiddels al 5 behandelingen gehad.

Tussen de tweede en derde behandeling kreeg ik hele erge pijn in mijn rug. Ben na een weekje naar de huisarts gegaan en die zei dat het spit was en dat ik naar de fysio mocht. Na de derde NAET behandeling was de pijn in mijn rug weer weg en is ook niet meer teruggekomen. Geen fysio dus en tot nu toe ook geen zeurende rugpijn meer die ik altijd al had maar waarvan ik niet wist dat het een “allergiepijn” was.

Ben inmiddels twee keer voor kat behandeld en het gaat nu al een stuk beter waneer ik bij katten ben. De allergie is nog niet helemaal weg helaas. Moet nog vaker kat elimineren.

Ik schrijf hier over een tijdje wel weer hoe het gaat……

Tot nu toe ben ik er i.i.g. erg tevreden over!

• Lenard

Hoi Mies,

Ik hoop dat je via onze website contact op wil nemen, want je verhaal zou ik t.z.t. graag op de website willen plaatsen.

En zo zijn er zo veel voorbeelden van aandoeningen die in de eerste instantie niets met overgevoeligheden van doen lijken te hebben. Het mooiste voorbeeld vind ik dat van Leo Cornelis. Hij had last van hartoverslag (extrasystolen of zoiets) en door NAET bleek dat er wel degelijk een oorzakelijk verband was met allergieën. Dus hij heeft nu geen hartklachten meer. (zie www.hartoverslag.tk)

Het woord overgevoeligheid kun je vervangen door onbalans, een woord dat in alternatieve kringen (alternatief is trouwens een heel fout woord) meer wordt gebruikt. Je lichaam reageert dan niet adequaat op bepaalde signalen (energieën). Deze kunnen van fysieke aard zijn: voedsel en stoffelijke materialen, maar ook van emotionele aard.

Uiteindelijk zal blijken dat die oude chinezen zo gek nog niet waren. Maar het vergt een behandeltechniek die qua effectiviteit verder gaat dan we nu van alternatieve geneeswijzen gewend zijn om dit overtuigend aan te tonen aan reguliere wetenschappers die iets wat onder een microscoop niet zichtbaar is niet kunnen accepteren. Gelukkig staat de ontwikkeling van alternatieve geneeswijzen niet stil en zijn die effectieve geneeswijzen als NAET er nu.

• sunny

Leuk dat je nog een keer reageert en verteld hoe het met je gaat.

Succes met de behandelingen.