Zo'n 9 jaar geleden ben ik flink ziek geweest. hevige (buik)pijn aanvallen, diarree, koorts, overgeven. Dokter dacht een dikke darm ontsteking. Hier kwam ik weer bovenop. Maar ik heb het idee dat vanaf toen de problemen zijn begonnen.
Moeilijke stoelgang, of juist weer heel makkelijk. En reacties op scherp eten zijn inderdaad wel de symptomen van een spastische darm.
De ongelooflijke pijnaanvallen die ik godzijdank nu zelden nog heb zijn ondanks foto's, scans, echo's etc. niet te verklaren. Nergens zat een steen o.i.d.
Maar dit zijn allemaal dingen waar ik mee kan leven. Wat ik niet kan accepteren is mijn bijna continue misselijkheid. Soms van een paar dagen. Soms van enkele weken. Soms niet. Maar soms weet ik ook niet meer of ik nu misselijk ben in zijn minste gradatie of niet.
Ik functioneer, ik eet, ik drink, ik sport, als mijn misselijkheid niet heel erg is.
Naar mate mijn misselijkheids aanvallen erger worden wordt dit uiteraard ook minder. Alleen is hier totaal geen touw qua ritme of aanleiding aan vast te knopen. Meestal heb ik s'morgens het meeste last. Mijn maagklep o.i.d sluit dus waarschijnlijk niet goed zegt dokter. Maar waarom kan ik bijv. s'avonds wel gewoon een feestje hebben met net even teveel biertjes en de volgende dag totaal nergens last van hebben. En een paar dagen later vreselijk misselijk opstaan en nog beroerder worden van een kopje thee terwijl ik de avond daarvoor 2 glazen water heb gedronken. Zulke wisselende momenten zijn moeilijk. Een kopje water was te veel, een plakje ontbijtkoek ook. Maar een paar weken later kan dit wel allemaal weer nuttigen. Inmiddels heb ik na 3 kuren van maagvliesontstekingsremmers (de eerste 2, werkte overigens wel een poosje) een endoscopie gehad (slang die je maag in gaat via de slokdarm). Ik hoopte gek genoeg dat ze de bacterie aan zullen treffen waar mijn huisarts het over had die deze klachten wel eens zou kunnen veroorzaken en die met een zware dubbele anibiotica kuur weg zou gaan. Is ook niet alles, maar alles om van mijn misselijkheid af te komen. “Helaas”, mijn slokdarm, mijn maag, het begin van de dunne darm, alles was goed. En uit het kweek onderzoek kwam ook niets.
Dokter denkt toch echt dat de misselijkheid door de spastische darm komt. Maar moet ik nu mijn hele leven misselijk rond blijven lopen?
Herkent iemand mijn verhaal?
Is iemand bekent met natuurlijke geneeswijze en deze klachten?
Wat voor soorten therapie zou ik het beste kunnen gaan volgen met deze klachten? Er is zoveel. Ik weet niet wie of wat het beste zal zijn. Daarom hoor ik graag ervaringen van anderen met homeopatische geneeswijze. want als mijn huisarts het niet meer weet, sta ik open voor andere mogelijkheden.