Hai,
Ik heb sinds een half jaar klachten met mijn darmen. misselijkheid voor en na het eten, hevige diarree of erge obstipatie. darmkrampen, zelfs zo erg dat ik op zo'n moment niks kan doen, alleen maar in mijn buik drukken of met de knieen opgetrokken. de dokter heeft me metamucil voorgeschreven en magnesiumhydroxide. daarnaast kreeg ik pijnstillers, ( diclifenac zetpil) maar die heeft hij niet meer voorgeschreven, omdat het mn darmen traag maakt. zolang ik 3 keer op een dag, regelmatige voeding eet zijn de klachten te verdragen. wanneer ik iets anders eet, zoals een taartje op een verjaardag, of gourmetten met kerst, is het hek van de dam en kan ik na het eten helemaal niks meer. zo'n hevige pijn heb ik dan. eerder had ik dit nooit en had ik een normaal ontlasting patroon en kon ik alles eten wat ik wilde. ik ben de gehele tijd ook erg moe.
Omdat uit onderzoeken niks is gebleken, wil mijnarts geen verdere onderzoeken doen. is er iets wat jullie allemaal helpt? om het dragelijker te maken? bijvoorbeeld een speciaal dieet ( Ik krijg namelijk nu snel klachten van koffie, alcohol en prik in cola enz) ook hoor ik van alternatieve geneeswijzen, maar werkt dit nou echt?? graag zou ik een reactie willen.
Groetjes A.