NIET zwanger, wel continu misselijk

• N

Zo'n 9 jaar geleden ben ik flink ziek geweest. hevige (buik)pijn aanvallen, diarree, koorts, overgeven. Dokter dacht een dikke darm ontsteking. Hier kwam ik weer bovenop. Maar ik heb het idee dat vanaf toen de problemen zijn begonnen.

Moeilijke stoelgang, of juist weer heel makkelijk. En reacties op scherp eten zijn inderdaad wel de symptomen van een spastische darm.

De ongelooflijke pijnaanvallen die ik godzijdank nu zelden nog heb zijn ondanks foto's, scans, echo's etc. niet te verklaren. Nergens zat een steen o.i.d.

Maar dit zijn allemaal dingen waar ik mee kan leven. Wat ik niet kan accepteren is mijn bijna continue misselijkheid. Soms van een paar dagen. Soms van enkele weken. Soms niet. Maar soms weet ik ook niet meer of ik nu misselijk ben in zijn minste gradatie of niet.

Ik functioneer, ik eet, ik drink, ik sport, als mijn misselijkheid niet heel erg is.

Naar mate mijn misselijkheids aanvallen erger worden wordt dit uiteraard ook minder. Alleen is hier totaal geen touw qua ritme of aanleiding aan vast te knopen. Meestal heb ik s'morgens het meeste last. Mijn maagklep o.i.d sluit dus waarschijnlijk niet goed zegt dokter. Maar waarom kan ik bijv. s'avonds wel gewoon een feestje hebben met net even teveel biertjes en de volgende dag totaal nergens last van hebben. En een paar dagen later vreselijk misselijk opstaan en nog beroerder worden van een kopje thee terwijl ik de avond daarvoor 2 glazen water heb gedronken. Zulke wisselende momenten zijn moeilijk. Een kopje water was te veel, een plakje ontbijtkoek ook. Maar een paar weken later kan dit wel allemaal weer nuttigen. Inmiddels heb ik na 3 kuren van maagvliesontstekingsremmers (de eerste 2, werkte overigens wel een poosje) een endoscopie gehad (slang die je maag in gaat via de slokdarm). Ik hoopte gek genoeg dat ze de bacterie aan zullen treffen waar mijn huisarts het over had die deze klachten wel eens zou kunnen veroorzaken en die met een zware dubbele anibiotica kuur weg zou gaan. Is ook niet alles, maar alles om van mijn misselijkheid af te komen. “Helaas”, mijn slokdarm, mijn maag, het begin van de dunne darm, alles was goed. En uit het kweek onderzoek kwam ook niets.

Dokter denkt toch echt dat de misselijkheid door de spastische darm komt. Maar moet ik nu mijn hele leven misselijk rond blijven lopen?

Herkent iemand mijn verhaal?

Is iemand bekent met natuurlijke geneeswijze en deze klachten?

Wat voor soorten therapie zou ik het beste kunnen gaan volgen met deze klachten? Er is zoveel. Ik weet niet wie of wat het beste zal zijn. Daarom hoor ik graag ervaringen van anderen met homeopatische geneeswijze. want als mijn huisarts het niet meer weet, sta ik open voor andere mogelijkheden.

• elena

Hoi N,

Ik ben een jonge vrouw net boven 20 en sinds mijn 14de heb ik de symptomen van je ziekte gekregen. Vorige jaar ( augustus ) heb ik toevallig op een advertentie van een alternatieve geneeswijzer op Internet gereageerd en gelijk voor de volgende dag een afspraak gemaakt, ik heb van alles en nog wat in de laatste jaren uitgeprobeerd, maar tocht leek dat mijn nieuwe uitvinding via Internet iets heel anders is… Na de eerste controle consult, kreeg ik alles te horen over mijn ziekte.Ik ging bij hem laten behandelen voor drie maanden en in het eind van oktober, heb ik zelf geconstateerd dat hij heeft een nieuwe persoon van mijn gemaakt. Ik ben binnen 3 maanden met 9 kilo aangekomen (van 46 kg naar 55 kg,) ik heb nu een nieuw kleurtje op mijn gezicht , iets heel erg anders dan de heel-wit gezicht van vroeger. Ik kan van alles eten en ben niet meer misselijk …

De alternatieve geneeswijzer heeft een heel zeldzame beroep van de oude Grieken uit de kerk gehad – sperziektes genezen met behulp van massages en kruiden. Er zijn maar een paar mensen in de wereld die hebben zijn beroep geleerd.

Als je geinteresseerd bent in de werkzaamheden van de geneeswijzer , laat je me het weten dan stuur ik meer informatie naar je toe …

groetjes,

Elena

• N

Kijk Merel, hier heb ik nu iets aan. Onder welke noemer zou jij dit bericht hebben geplaats als je dit probleem zou hebben gehad? Sorry Elena dat ik jou bericht gebruik voor een dergelijk niveau mensen. Jammer ook dat ik er in mee ga en het niet gewoon negeer. Vanaf nu dan.

Elena, hartstikke bedankt voor je reactie. Ik ben heel benieuwd hoe de werkwijze heet die deze alternatieve geneeswijzer handeld. Dan kan ik mij daar in gaan verdiepen. Op internet zal er vast wel iets over te vinden zijn. Prettig dat het jou zo goed geholpen heeft. Ik sta overal voor open.

• bella boares

Waarom vraag je niet een keer informatie aan bij de patiëntenvereniging van mensen met een spatische colon? Bestaat ongetwijfeld en waarschijnljik kunnen zij je meer vertellen over of je dit echt je hele leven moet verdragen of niet.

• merel

Beste N

ik denk als je je verhaal 1 keer post het ook wel genoeg was geweest mensen zijn echt wel intellectueel genoeg om te lezen.

Beetje overdreven om dit 3 keer te doen.

• merel

Wat schets mijn verbazing kwam ik jou toch ook tegen op het kanker forum, daar beweerde je op deze manier ook al genezen bent van maagkanker. Probeer je nu mensen in te palmen met je zogenaamde geneeswijzer of zit je hier gewoon over de ruggen van zieke en toch al vaak hopeloze mensen klantjes te winnen.

Ik kan daar niet bij dat er misbruik gemaakt wordt van de hoop van zieke mensen, en dat daar dus financieel een slaatje uitgeslagen wordt, hebben deze mensen nu echt geen geweten????????

• sjors

De sterkste troef van iedere “genezer” is het geven van aandacht.

Sommigen doen dit professioneel, sommigen goedbedoeld maar gesteund door een slechts beperkte medische achtergrond en het merendeel uit de “altenatieve hoek” vanuit een totaal gebrek aan uberhaupt maar enige geestelijke ontwikkeling maar daarentegen een enorme compensatiedrang. Een extrovert gedrag voortkomend aan een behoefte tot erkenning zonder daar maar enige vorm van academische kennis of enige geestelijke ontwikkeling tegenover te stellen.

Voor de “gewone” belazerde consument zij er laagdrempelige programma's als Kassa, Radar of Opgelicht maar helaas is de “client” van de deze “genezers” nog vogelvrij.

sjors

• bella boares

Hoi merel,

Ik geef je groot gelijk hoor, ik doe verder geen uitspraak over elena want die ken ik niet; maar als je zegt

>>Ik kan daar niet bij dat er misbruik gemaakt wordt van de hoop van zieke mensen, en dat daar dus financieel een slaatje uitgeslagen wordt, hebben deze mensen nu echt geen geweten????????<<

Bedenk dan wel dat dit in grote mate ook opgaat voor de farmaceutische industrie met hun winsten van soms meer dan 90%…

Wilde ik voor de volledigheid gewoon even erbij vermelden.

Met als toevoeging dat ik het van geen van beide kanten okee vindt als mensen iemand geld ontfutselen zonder hem of haar daadwerkelijk te helpen (en wat dat betekent mag je zelf invullen).

• maaike

N schreef:

>

> Zo'n 9 jaar geleden ben ik flink ziek geweest. hevige

> (buik)pijn aanvallen, diarree, koorts, overgeven. Dokter

> dacht een dikke darm ontsteking. Hier kwam ik weer bovenop.

> Maar ik heb het idee dat vanaf toen de problemen zijn begonnen.

> Moeilijke stoelgang, of juist weer heel makkelijk. En

> reacties op scherp eten zijn inderdaad wel de symptomen van

> een spastische darm.

> De ongelooflijke pijnaanvallen die ik godzijdank nu zelden

> nog heb zijn ondanks foto's, scans, echo's etc. niet te

> verklaren. Nergens zat een steen o.i.d.

> Maar dit zijn allemaal dingen waar ik mee kan leven. Wat ik

> niet kan accepteren is mijn bijna continue misselijkheid.

> Soms van een paar dagen. Soms van enkele weken. Soms niet.

> Maar soms weet ik ook niet meer of ik nu misselijk ben in

> zijn minste gradatie of niet.

> Ik functioneer, ik eet, ik drink, ik sport, als mijn

> misselijkheid niet heel erg is.

> Naar mate mijn misselijkheids aanvallen erger worden wordt

> dit uiteraard ook minder. Alleen is hier totaal geen touw qua

> ritme of aanleiding aan vast te knopen. Meestal heb ik

> s'morgens het meeste last. Mijn maagklep o.i.d sluit dus

> waarschijnlijk niet goed zegt dokter. Maar waarom kan ik

> bijv. s'avonds wel gewoon een feestje hebben met net even

> teveel biertjes en de volgende dag totaal nergens last van

> hebben. En een paar dagen later vreselijk misselijk opstaan

> en nog beroerder worden van een kopje thee terwijl ik de

> avond daarvoor 2 glazen water heb gedronken. Zulke wisselende

> momenten zijn moeilijk. Een kopje water was te veel, een

> plakje ontbijtkoek ook. Maar een paar weken later kan dit wel

> allemaal weer nuttigen. Inmiddels heb ik na 3 kuren van

> maagvliesontstekingsremmers (de eerste 2, werkte overigens

> wel een poosje) een endoscopie gehad (slang die je maag in

> gaat via de slokdarm). Ik hoopte gek genoeg dat ze de

> bacterie aan zullen treffen waar mijn huisarts het over had

> die deze klachten wel eens zou kunnen veroorzaken en die met

> een zware dubbele anibiotica kuur weg zou gaan. Is ook niet

> alles, maar alles om van mijn misselijkheid af te komen.

> “Helaas”, mijn slokdarm, mijn maag, het begin van de dunne

> darm, alles was goed. En uit het kweek onderzoek kwam ook

> niets.

> Dokter denkt toch echt dat de misselijkheid door de

> spastische darm komt. Maar moet ik nu mijn hele leven

> misselijk rond blijven lopen?

> Herkent iemand mijn verhaal?

> Is iemand bekent met natuurlijke geneeswijze en deze klachten?

> Wat voor soorten therapie zou ik het beste kunnen gaan volgen

> met deze klachten? Er is zoveel. Ik weet niet wie of wat het

> beste zal zijn. Daarom hoor ik graag ervaringen van anderen

> met homeopatische geneeswijze. want als mijn huisarts het

> niet meer weet, sta ik open voor andere mogelijkheden.

Hallo maaike

IK las jou verhaal en ik dacht ja dit is het zelfde alswaar mijn zoon al een jaar lang mee zit.

Ook alle onderzoeken gehad bloedonderzoeken en huisarts kon verder niks doen.

Ja en dan zoek je verder.

Naar een alternatieve geneesheer die woonde bij ons in een dorp en we zijn gaan vragen.

Door de telefoon kon hij zeggen dat het aan de onderste 3 wervels lag.

Dus die man stuurde hem naar een giropraktor(weet niet of ik het goed schrijf maar ja) Die heeft foto's gemaakt van zijn rugwervel en kwam tot de ontdekking dat het boven en onder met de wervel niet goed zat en zei ongeveer 8 behandelingen en dan denk ik dat het goed komt.

Eerste behandeling kreeg ie in augustus 2006 toen 3 weken had die giropraktor vakantie daarna heeft ie nog 3 behandelingen gehad waarvan8 september de laatste en nu moest het lichaam weer ff tot rust komen .

Maar hij klaagt nog steeds over misselijkheid.

Maar wat ik hier mee wil zeggen is dat we radeloos zijn en niet meer weten wat te doen.

En dat verhaal van jou voelde of was het verhaal van mijn zoon.

• Frans Rutten

Misselijkheid kan idd vanuit de darmen komen. Bij mij heeft het 100% geholpen dat ik een glutenvrij dieet ben gaan volgen. Opluchting!!!!!!