Hond met HD, artrose, spondylose

• PK

*zucht* …. dat ik via jou wijzer word over ‘permanente goudacupunctuur’ kan ik dus wel vergeten! :(

Maar even over de werking van alternatieve geneeswijzen….

De medische wetenschap is voortdurend op zoek naar werkzame middelen en behandelwijzen. Wat zou de reden kunnen zijn om een werkzaam ‘alternatief’ NIET op te nemen binnen de geneeskunde?? Domheid, eigenwijsheid, arrogantie…. :?

Peter

• Irm

Wat dacht je van alle drie?

Irm

• sunny

Wat dacht je van het argument dat er niets aan valt te verdienen door de farmacheutische industrie??

• Tulio

:D:)

• Tulio

Een hele goeie

• PK

Begrijp ik dat goed :? …. de medische wetenschap onderkent dat een ‘alternatieve’ behandelwijze werkt, maar past het niet toe omdat de farmaceutische industrie er niets aan kan verdienen??

Da's een beetje van hetzelfde niveau als: een chirurg opereert een verkeerd lichaamsdeel en dan durven ze nog te beweren dat alternatieve geneeswijzen niet werkt!!

*zucht*

• sunny

PK jij doet net of er alleen in het alternatieve circuit van alles mis is en of daar louter en alleen kwakzalvers werken, ik ontken niet dat er kwakzalvers zijn maar schaar daar geen behandelmethoden als acupunctuur, homeopathie, touch for health, en nog een paar oude en beproefde methoden onder.

In de reguliere behandelmethoden zijn er ook misstanden, het verkeerd opereren is maar 1 voorbeeld, medicijnvergiftigingen door te veel medicijngebruik een ander.

De farmaceutische industrie is een groot machtsblok en bepaalt voor een groot deel wat mensen slikken en wat niet oa. door artsen bonussen te geven en leuke studiereisjes.

Wat te denken van het volgende bericht dat rond 11-4-2006 is gepubliceerd in het amerikaanse tijdschrift Public Library of Science Medicine:

Farmaceutische bedrijven verzinnen ziekten en overdrijven de ernst van relatief kleine gezondheisproblemen om meer winst te maken.

Ze zorgen er voor dat gezonde mensen zich patient voelen en meer medicijnen gebruiken.

dat constateren onderzoekers van de Newcastle universiteit in de australische stad Callaghan.

de geneesmiddelenindustrie produceert zware medicijnen tegen ondermeer ADHD, restless legs en verder medicaliseren ze gezondheidsproblemen zoals de overgang.

• PK

Sunny schreef:

> ik ontken niet dat er kwakzalvers zijn maar schaar daar geen

> behandelmethoden als acupunctuur, homeopathie, touch for

> health, en nog een paar oude en beproefde methoden onder.

Oud en beproefd: oké…. maar werkzaam: nee!!

De laatste decennia is er uitgebreid onderzoek gedaan naar de werkzaamheid van acupunctuur, homeopathie en in iets mindere mate naar touch for health. Vele onderzoeken, rapporten, analyses en meta-analyses. Conclusie: werkt niet!!

Bovendien is er voor geen van de drie genoemde behandelwijzen een deugdelijke theoretische onderbouwing.

Waarschijnlijk dat het uitblijven van wetenschappelijke bewijzen er mede debet aan is dat het aantal artsen dat homeopathie en/of acupunctuur praktizeert de afgelopen 10 jaar is gehalveerd (nu nog slechts 1% van het aantal in Nederland geregistreerde artsen).

Peter

• sunny

Ik heb laatst gelezen dat het onderzoek dat is uitgevoerd om de werkzaamheid van homeopatie te onderzoeken niet goed is gedaan dus over de werkzaamheid van homeopatie is het laatste woord nog niet gezegd.

• Irm

Ja inderdaad, de studie “stinkt”. Iedereen die een beetje wat weet over “statistie'k” en “onderzoeksmethodieken” weet dat je met cijfers van alles en nog wat aan kunt tonen. Het is daarom o.a. belangrijk om te weten wie de opdrachtgever is (wie de studie betaalt).

Irm