Hond met HD, artrose, spondylose

• PK

De afgelopen decennia zijn er enkele honderden specifieke onderzoeken en studies verricht naar de werkzaamheid van homeopathie, uitgevoerd door verschillende universiteiten en laboratoria in diverse landen. Die onderzoeksrapporten worden om de zoveel tijd verzameld en beoordeeld. Van die beoordelingen worden overzichten gemaakt en die worden nogmaals geanalyseerd en gepubliceerd.

Dus het gaat hier niet om 1 of 2 onderzoeken, maar een reeks van onderzoeken, rapporten, analyses en meta-analyses. Conclusie is en blijft: homeopathie werkt niet!!

Dit is ook niet zo verwonderlijk gezien het feit dat er in homeopathische middelen géén werkzame stoffen zitten.

Peter

• Irm

Wat je wilt, PeKa, je hebt een recht op je eigen overtuigingen…

alleen, het is niet nodig om ze hier constant iedereen in de strot te duwen.

Irm

• sunny

We weten het nu wel hoe jij er over denkt

• PK

Irm schreef:

> …om ze hier constant iedereen in de strot te duwen.

Ik duw niets door niemands strot, Irm, ik reageer op een opmerking van jou en sunny over een of ander gemanipuleerd(??) onderzoek naar de werkzaamheid van homeopathie.

Maar eh, ik ben nog steeds oprecht geïnteresseerd in ‘permanente goudacupunctuur’. Wil jij mij daar alsjeblieft meer informatie over geven.

Peter

• Douce

Met de drang naar bewijsvoering, wordt getracht ieder authentiek gevoel in de mens tot in de kiem te smoren en zou juist wel eens (onder leiding van de medische wetenschap) kunnen zorgen voor aandoeningen.

Rationeel denken en diagnoses stellen (uiteraard door een wettelijk erkend medicus) is prima, maar er is meer dan uitsluitend ratio.

Gr. Douce

• PK

Als je hiermee bedoeld dat de wetenschap streeft naar objectiviteit en de menselijke subjectiviteit zoveel mogelijk probeert te elimineren, ben ik het helemaal met je eens Douce. Da's 't mooie van wetenschap en dé manier om de waarheid zo dicht mogelijk te benaderen!!

Peter

• Irm

Met “… door de strot duwen” bedoel ik dat we jouw argumenten hier al zo vaak gehoord hebben dat ze ons de keel uit hangen. Denk je nou echt dat je mij (of anderen) overtuigd door gewoon hetzelfde 1000 keer te herhalen? Nee, toch?

Dus, PeKa, het was heel aardig van je om hier te komen en te vertellen hoe jij over acupunctuur, homeopathie etc. denkt. Maar het is niet nodig dat je elke week hetzelfde herhaalt - wij weten het inmiddels wel hoe jij denkt.

En als ik er enigszins zeker was dat jij met een open geest en hart tegen goudacupunctuur aan zou kunnen kijken, dan zou ik je deze informatie zeker niet onthouden. Maar helaas heb je tot nu toe hier alleen maar een zeer eenzijdige manier van denken tot uitdrukking gebracht…

• Irm

“Wie betaalt, die bepaalt” - zo is het nu eens - ook bij wetenschappelijk onderzoek.

Waarom, denk je, vind je onder de serieuze wetenschappers zoveel frustratie?

De waarheid benaderen… kom op, in wat voor droomwereld leef jij?

Het gaat om geld, het gaat om macht.

Irm

• PK

Jij vergelijkt hier de wetenschap met een of ander corrupt bedrijfje…. nou Irm, dan heb jij er dus geen idee van wat wetenschap is en hoe wetenschap werkt!!

Peter

• Irm

Jij bent zooooo lief, PeKa…

Irm