Als jij mij wat meer vertelt over ‘permanente goudacupunctuur’ zal ik jou uitleggen hoe wetenschap werkt.
Deal??
Peter
Ik weet hoe ze werkt in de theorie - en ik zie elke dag wat uiteindelijk in het “echte leven” gebeurt…
Maar wat schattig dat jij nog dusdanig in de objectiviteit van onderzoek gelooft.
Die gekleurde eieren, die je vandaag hebt gegeten - die komen volgens jou zeker van de aardige Paashaas? Goed, houden zo, Peka. Deze wereld heeft mensen nodig die in “het goede” geloven. De realiteit is hard genoeg.
Irm
Ja hoor Irm…. homeopathie werkt wél, er zijn honderden rapporten die dat bewijzen en tienduizenden wetenschappers die hiervan op de hoogte zijn. Maar een paar stoute meneren hebben gezegd: ssssst, dit mag niemand weten want dan verdienen wij minder centjes. Hier, een weekje bahamas…. en mondjes dicht hèh, en bureauladen op slot!!
Je kan ook eens proberen om te vertrouwen op je eigen waarheid en je eigen waarnemingen en niet alleen op de waarnemingen van de door jou geroemde wetenschap.
De wetenschap gaat uit van een hypothese en probeert die te bewijzen, keer op keer moeten ze hun bevindingen bijstellen als er in onderzoeken ‘bewijzen’ worden gevonden die niet direkt stroken met hun hypothese.
De oude geneeswijzen hebben hun nut al bewezen, daarom kan je een eeuwen oude geneeswijze als acupunctuur niet afdoen als bullshit omdat het al die jaren niet overleeft zou hebben als het niet zou werken.
Een mens is meer dan een zak met botten en organen, het is geen machine waar alleen af en toe wat aan gesleuteld moet worden, waar je een hart/ nieren ed. zonder meer van kan vervangen.
Wat een mens aandrijft is energie en met die energie wordt gewerkt in de meeste alteratieve geneeswijzen, zo werkt homeopathie, (want het gaat daarin niet om een de aantoonbare stof in het geneesmiddel maar om de energie die achter gebleven is van de gepotentieerde stof.)
Zo werkt Touch For Health en zo werkt acupunctuur. en van belang is de interactie met de client, van de client wordt gevraagt dat hij zelf verantwoordelijk neemt voor zijn gezondheid en dingen laat en doet om zijn gezondheid te bevorderen en het gaat om inzicht in de oorzaak van zijn kwaal.
Het is een heel ander kijk op ziekten en gezondheid.
Je komt niet weg met een pilletje dat moet helpen.
Een pilletje dat de niet de oorzaak aanpakt alleen de klachten onderdrukt, want dat gebeurt in 9 van de 10 gevallen en als je pech hebt slik je de rest van je leven die pillen als je een chronische kwaal hebt..
Een hoop mensen begrijpen ombewust wel dat het niet goed kan zijn: ze willen geen “chemische rommel” meer slikken en gaan op zoek naar een alternatief / of niet.
Gelukkig is er een alternatief en ieder kiest een geneeswijze die bij zijn bewustzijn past.
PeKa schreef:
>
> Als jij mij wat meer vertelt over 'permanente
> goudacupunctuur' zal ik jou uitleggen hoe wetenschap werkt.
>
> Deal??
>
> Peter
Uitleggen, bewijzen, je zal het bij de alterneuten niet vinden. Ze WETEN dat het werkt dat is meer dan wij met ons beperkte denkvermogen als wetenschappers kunnen bevatten.
Er is ten slotte meer tussen hemel en aarde.
De officiele wetenschap en farmacie is corrupt. De alterneuten storen zich niet om met luchtfietserij om te gaan. ZIJ GELOVEN.
Peter mijn steun heb je.
Douche bedoelt (denk ik,maar weet ik ook niet zeker) dat als je je gevoel negeert en maar door gaat met roofbouw plegen op je lichaam je vatbaar bent voor ziekten omdat je niet op tijd naar je lichaam luisterd en het roer omgooit.
Je lichaam slaat alle emotie en pijn op en kan alleen door ziek te worden laten merken dat de maat vol is.
De plaats waar een ziekte zich openbaart en de soort kwaal zeggen iets over de oorzaak van de ziekte.
Waarom heb jij het over “Zij” (alterneuten) en “Wij”(wetenschappers) ?
Ook ik ben wetenschappelijk geschoold - en weet juist daarom hoe krom het allemaal in elkaar zit. Gelukkig heb ik ooit ouders gehad die mij leerden met open en kritische geest ook (en vooral) wetenschap te benaderen.
Verder - ik heb mijn hond zien lijden - hij kwam zonder pijnstillers nauwelijks nog uit zijn mand. Als we weleens weg wilden gaan met de auto moesten wij hem er in heffen omdat hij er zelf niet meer in kon stappen.
En nu zie ik dat mijn hond (groot ras) met meer dan 11 jaar gemakkelijk driekwartier mee gaat wandelen, dat hij vrolijk kwispelend helemaal zelf de auto in en uit springt, dat hij zonder problemen weer trappen op en neer loopt.
Voor mij is dit bewijs genoeg. Hoef ik verder geen hypotheses over op te stellen.
Irm
Daarom werken ‘alternatieve geneeswijzen’ ook alleen bij vage klachten en nÃÂet bij echte ziekten. Om échte ziekten te kunnen genezen zul je échte geneeskunde toe moeten passen.
En die uitleg die jij hierboven geeft wordt blijkbaar niet gesnapt door honderdduizenden academisch geschoolde medici over de hele wereld. In Nederland past 99% van alle artsen géén homeopathie en/of acupunctuur toe. Waarom niet?? (Volgens Irm zijn al deze mensen dom, eigenwijs en arrogant :+ ).
Met “chemische rommel” bedoel je waarschijnlijk synthetisch bereide geneesmiddelen. Wist jij dat deze middelen beter en veiliger zijn dan de natuurlijke varianten?!?
Peter
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?