beste Irm,
wat ben ik blij dat ik je bericht lees dat jij hier hebt gepost.
Ik ben afgelopen week bij de dieren arts geweest, waar spondylose werd geconstateerd, bij fifi een kruizing mastino/mastiff van 8 jaar jong.
ik merkte dat fifi piepte, als hij een bepaalde draai maakt, en er bang op reageerde op die pijn.
verder doet hij alles prima, rennen spelen eten drinken ontlasting alles doet hij zoals hij dat altijd heeft gedaan.
mij liet hij bijna geen pijn merken, tot dat we bij de dokter kwamen, en de foto's spondyloze aangaven.
Ik heb hierop gelijk gevraagd, aan de dierenarts, wat hier aan te doen was.
ze gaf mij aan, pijnstillers (rymadil) en verder is er niets aan te doen.
op de vraag die ik stelde of hij geoppereerde kon worden, werd beantwoord met een nee.
haar hond heeft ook spondylose, en anders had ze haar hond ook wel laten oppereren.
ze gaf me wel aan de er een heel erg goed middel tegen de pijn van de mark was gehaald, alleen was ik zo in de war dat ik vergeten ben, te vragen hoe dat middel heet.
ik zie jou bericht over altenatieve geneeswijze niet als een fabel.
ik ben nog nooit in contact geweest met accupunktuur, dus ik kan hier verder ook niet over oordelen.
het belangrijkste wat ik nu vind is dat fifi weer normaal functioneerd, en daar wil ik alles aan doen.
graag zou ik ook meer info van je willen over de kliniek die jullie geholpen hebben, zodat ik daar gelijk een afspraak kan maken.
hopelijk hoor ik snel van jullie, alvast heel erg bedankt groetjes richie en een poot van fifi