Hond met HD, artrose, spondylose

• kdt

sunny schreef:

>

> Douche bedoelt (denk ik,maar weet ik ook niet zeker) dat als

> je je gevoel negeert en maar door gaat met roofbouw plegen op

> je lichaam je vatbaar bent voor ziekten omdat je niet op tijd

> naar je lichaam luisterd en het roer omgooit.

> Je lichaam slaat alle emotie en pijn op en kan alleen door

> ziek te worden laten merken dat de maat vol is.

> De plaats waar een ziekte zich openbaart en de soort kwaal

> zeggen iets over de oorzaak van de ziekte.

Het is dus je eigen schuld dat je ziek wordt.

Bah….

Weer alle zieken in een eigen schuld dikke bult hoek gezet.

• sunny

Wat is dan de oorzaak van ziek zijn?

• PK

http://www.consumed.nl/

Hier vind je een uitgebreide lijst van klachten en ziekten, en waar bekend staat ook de oorzaak vermeld.

Peter

• nancy

Beste Irm,

wij zijn erachter gekomen dat onze hond ook spondylose heeft. Onze dierenarts zegt dat ze er niets aan kunnen doen. Ze heeft wel pijnstillers gekregen en druppels van VSM. Wij proberen nu zoveel mogelijk informatie te vinden voor onze hond. Toevallig ben ik hier terecht gekomen en las ik jou bericht. Als je voor ons informatie hebt om onze hond te helpen stel ik dat zeer op prijs. Met vriendelijke groeten,

Nancy

• Lotte

Beste Irm,

Ik wist niet was ik last dat jou hond totaal genezen was van de spondylose.

Op dit moment heb ik een berner van bijna 9 jaar oud waarbij Spondylose vastgesteld is. Ze slikt medicijnen ( previcox) waar het idd ook niet veel beter van wordt. Met dit warme weer gaat t zo slecht met haar dat we niet meer weten wat me moeten. Zou deze accupuntuur kunnen helpen en heb je daar misschien informatie over zodat onze hond nog te redden valt of haar toestand kan verbeteren.

Groetjes Lotte

• gen

ik had gisteren al gevraagd aan irm of ze iemand kende of een manier om die goudacupunctuur op curacao te doen. ik heb niets gehoord.

• popke

Ik weet niet zoveel over alternatieve geneeswijzen, maar ik heb wel een idee over over de reden dat bepaalde remedies niet erkend worden. Geld en macht!

Om namelijk te onderzoeken of iets werkt en veilig is, heb je een heleboel geld nodig en het registreren van geneesmiddelen kost natuurlijk ook het nodige. Waarschijnlijk hebben de grote geneesmiddelenfabrikanten meer geld dan personen/instanties uit de alternatieve hoek, waardoor het onderzoek nooit gedaan is.

Een voorbeeld uit de landbouw: je mag alleen gewasbeschermingsmiddelen gebruiken die toegelaten zijn op de middelenlijst. Registratie is heel duur maar voor bedrijven als Bayer ed. is dat wel op te brengen. Nu zijn er huis- tuin en keukenmiddelen die werken en ongevaarlijk zijn maar niet geregistreerd zijn, bijvoorbeeld brandnetelgier tegen luizen of kopersulfaat tegen schimmelziektes. De reden: niemand heeft er belang bij dat een middel wat vrijwel niets kost, geregistreerd wordt.

Ik zou er niet gek van opkijken dat het in de gezondheidszorg met het erkennen van remedies ook een beetje zo werkt.

• Carla van Tessa

Meer informatie over Goudacupunctuur is te vinden op het forum van Wolfpack: http://zulu.messageboard.nl/12952 Deze site is uitsluitend bedoeld om mensen te informeren en ervaringen uit te wisselen. Het is zeker niet de bedoeling om GA af te kraken, zeker niet wanneer je het niet kent. Inmiddels ken ik heel wat honden die GA gehad hebben en bij 95% heeft het geholpen. Ook mijn hond heeft GA gehad. Of deze methode ook op curacao gedaan wordt lijkt mij heel klein. Je zou eens contact op kunnen nemen met dierenarts Schulze. Zijn vrouw spreekt Nederlands. http://www.ta-schulze.de

Succes voor iedereen met een hond met artrose of HD!

Carla

• gen

hallo,

Ik heb je mail ontvangen maar ik had dokter schulze al gemailed en antwoord ontvangen maar hij zegt dat hij in de regio waar die hond is geen arts kent die dit kan doen. de hond waarover het gaat woont op curacao, ze zijn nu bezig met een medicijn gehaald uit canada maar dat is allemaal om de pijn te verlichten de hond is nog heel jong, de eigenaar dacht ergens op internet te hebben gezien dat er een video is over dokter schulze zijn methode want hij dacht misschien kan hij zijn dierenarts dan laten kijken en wie weet kan hij wel informatie zoeken hierover.maar bedankt in ieder geval mocht je nog wat horen graag een mail. of over de video band.

• richie

beste Irm,

wat ben ik blij dat ik je bericht lees dat jij hier hebt gepost.

Ik ben afgelopen week bij de dieren arts geweest, waar spondylose werd geconstateerd, bij fifi een kruizing mastino/mastiff van 8 jaar jong.

ik merkte dat fifi piepte, als hij een bepaalde draai maakt, en er bang op reageerde op die pijn.

verder doet hij alles prima, rennen spelen eten drinken ontlasting alles doet hij zoals hij dat altijd heeft gedaan.

mij liet hij bijna geen pijn merken, tot dat we bij de dokter kwamen, en de foto's spondyloze aangaven.

Ik heb hierop gelijk gevraagd, aan de dierenarts, wat hier aan te doen was.

ze gaf mij aan, pijnstillers (rymadil) en verder is er niets aan te doen.

op de vraag die ik stelde of hij geoppereerde kon worden, werd beantwoord met een nee.

haar hond heeft ook spondylose, en anders had ze haar hond ook wel laten oppereren.

ze gaf me wel aan de er een heel erg goed middel tegen de pijn van de mark was gehaald, alleen was ik zo in de war dat ik vergeten ben, te vragen hoe dat middel heet.

ik zie jou bericht over altenatieve geneeswijze niet als een fabel.

ik ben nog nooit in contact geweest met accupunktuur, dus ik kan hier verder ook niet over oordelen.

het belangrijkste wat ik nu vind is dat fifi weer normaal functioneerd, en daar wil ik alles aan doen.

graag zou ik ook meer info van je willen over de kliniek die jullie geholpen hebben, zodat ik daar gelijk een afspraak kan maken.

hopelijk hoor ik snel van jullie, alvast heel erg bedankt groetjes richie en een poot van fifi