Nieuwe behandelwijze.

• Alwin de Quartel

Ik heb een vraag. Ik ben met een opleiding tot"energetiker'' bezig in oostenrijk. Het is een behandelwijze die nog onbekend is in nederland. Nou is mijn vraag in hoeverre ik in nederland er mee aan de slag kan. Moet dat eerst door een instituut onderzocht of bestudeert worden of kan ik gewoon gaan behandelen. Alle informatie is welkom. Heb zelf al een hoop goeie ervaring met de therapie.

Info> www.globallife.at (duitstalig)

Mail> alwinquartel@hotmail.com

Alvast hartelijk bedankt.

• Jessika

Voor zover mij bekend is er in Nederland geen enkele belemmering om een praktijk op te zetten voor alternatieve geneeswijzen (welke dan ook). Wel moet het de klant duidelijk zijn dat men niet bij een arts komt. Tevens mag de genezer geen gezondheidsclaims doen (bij mijn weten), zoals: “Ik kan kanker/aids/reuma genezen”. Het moet voor alle partijen duidelijk zijn. Pas op met wat je claimt te kunnen betekenen voor je cliënt en houd een goed dossier bij van iedereen die je behandelt, want bij het uitblijven van resultaten moet je wel goed duidelijk hebben dat jij er alles aan hebt gedaan. Zorg dus voor een goede verslaglegging en verzuim niet bij klachten die je niet kunt behandelen of waaraan je twijfelt in eerste instantie aan te raden een regulier arts te raadplegen. Dit kan in de toekomst heel veel ellende voorkomen!

Groet, Jessika

• Alwin de Quartel

Bedankt voor de informatie. Ik ben er yoieyo een groot voorstander van dat mijn patienten de reguliere artsen en doktoren blijven bezoeken. Ik denk dat de reguliere en het alternatieve geneeswijze elkaar goed aan kunnen vullen daar waar beide tekort schieten.

Groet,alwin

• Jessika

Dat zou het mooiste zijn. Verwacht er echter hier in Nederland niet teveel van. De meeste regulier geschoolde artsen staan niet echt te trappelen om met alternatief genezers te overleggen en schromen in veel gevallen niet om de patiënt te overladen met badinerende opmerkingen. Veel patiënten voelen zich hierin niet serieus genoeg genomen door hun regulier arts, waardoor zij vaak het gevoel te hebben te moeten kiezen. Dit is voor geen van de partijen goed nieuws!

Groet, Jessika

• gen

Hallo,

Alwin nu je het toch hebt over alternatieve geneeswijze heb ik een vraag, ik heb gelezen over een drank die iscador heet maar er bestaat eentje van winterplant en eentje van de plant in de zomer ik wil weten wat het verschil is. Het gaat om een extract dat ingenomen kan worden voor je hele gesteldheid wanneer je beziog bent met chemo tegen kanker. iscadore schijnt je sterker te maken mentaal ook.