voetwratten

• popke

Wie weet er een remedie tegen voetwratten die echt werkt? Ik heb ze al een jaar of zes en dat is erg irritant want er zit er dus precies een op de bal van mijn voet, net of ik steeds op een steentje stap.

Ze gaan niet vanzelf weg (dat zeggen mensen vaak) want pas na twee jaar ben ik gaan proberen er iets aan te doen. Eerst natuurlijk met dat spul van de drogist wat natuurlijk niet werkt, daarna operatief geprobeerd, ook zonder succes, verder nog met homeopatische tinctuur en Thuja tabletjes, dat werkt ook niet.

Dat virus zit natuurlijk lekker in mijn bloedstroom, hoe kom ik daar vanaf?

• Diana Bakker

Hallo Popke,

Je zou tea tree olie eens kunnen proberen.

Verder weet ik uit ervaring dat voetreflexbehandelingen helpen om wratten te laten verdwijnen. Misschien is er een reflexoloog bij je in de buurt en kun je daar eens contact me opnemen.

Succes in ieder geval.

Groet, Diana

• popke

Dankje, die tea tree olie heb ik geprobeerd, het werkt wel enigszins, maar ik krijg ze er niet echt mee weg. Wie weet is die refexologie een idee. Ik zal eens kijken of er een is die me wil helpen.

• Diana Bakker

Graag gedaan.

Verder is het zo dat wratten kan betekenen dat er sprake is van een inwendige vervuiling.

Om je lichaam ‘op te schonen’ hieronder een aantal adviezen.

Geen varkensvlees, tabak, koffie, chocola, azijn, specerijen, alcohol en witmeel gebruiken.

Beperk het gebruik van dierlijke eiwitten en vetten (kaas, melk, vlees enzovoort), zout, citrusvruchten, gewone thee en suiker.

Gebruik voldoende linolzuur of gamma-linoleenzuur, mineralen en vitaminen.

Gebruik meer onverzadigde of meervoudig onverzadigde vetzuren.

Het gebruik van vruchtensappen, groenten, sojabonen, biogarde en karnemelk wordt aanbevolen.

Veel drinken, met name reinigende kruidentheeën.

Succes ermee