mijn dochtertje twee heeft hoge koorts, hoe kan je dit naar beneden krijgen, heb wel eens gehoord, koude natte sokken aantrekken??
Nee!!! Geen koude natte sokken!! Niet de voeten koud worden laten.
Wat jij waarschijnlijk bedoelt is een : Kuit-compress
Dat werkt heel goed om het koorts iets te laten zakken bij kinderen.
Ik zal even uitleggen wat je moet doen:
Je moet het doen bij de 2 benen. Het gaat om de kuit (het been tussen enkel en knie).
Leg onder elk been een dikke handdoek. Vervolgens pack je 2 andere doeken (katoenen luier of theedoek is o.k.) die doe je in koud water. Vervolgens goed uitwringen en elk op het droge handdoek leggen.
Daar komt het been op te liggen. Dan wikkel je de handdoeken om elk been heen en doe de deken over het kind heen. Dit moet je eens in de 10 min. herhalen.
Let op: Vaak hebben kinderen met koorts koude voetjes. Als de voetjes koud zijn moet je eerst de voetjes warm krijgen (warm voetbad b.v.). Dus geen compress maken als de voetjes koud zijn!!
Beterschap voor je kind!
ze is niet verkouden, ze werd vannacht huilend wakker, is bij ons in bed weer in slaap gevallen, toen weer naar haar eigen bed gebracht, toen voelde ze al warm aan, maar toen ze vanmorgen wakker werd voelde ze erg warm aan, getempt en toen vloog de temp naar 40 graden, een paracemol zetpil gegeven om 11 uur, maar de koorts wil niet echt dalen.
De koorts is weg, ze heeft nog iets verhoging maar de hoge koorts is weg, ik laat haar veel drinken gisteren ook extra hoop dat het nu weg blijft.
ze had verder geen andere symptonen daarom maakte ik me ook wat zorgen zomaar ineens 40 graden koorts zonder verkouden of een ziekte onder de leden, of het moet in de komende dagen nog uitbreken maar dat is afwachten.
Gelukkig! Ben heel blij om dit te horen. Gewoon nog een beetje in de gaten houden.Als je toevallig eens langs een reform / of natuurvoedingswinkel loopt, haal dan eens een vles vlierbessensap. Geef haar elke dag een klein glaasje (voor jezelf ook goed trouwens!). Dat helpt heel goed om de weerstand te versterken.
Succes verder.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?