Heeft er iemand slechte ervaring met Reiki?

  • Kelly_O

    Hoi,

    Ik ben bij een medium geweest en ik heb haar (onder andere) de vraag gesteld of het handig is om ingewijd te worden voor Ushi Reiki 1. Zij raadde dit mij af en adviseerde om eerst zelf aan de slag te gaan met mijn ‘gaven’. Zij is bang dat ik in zal storten omdat ik de negatieve energie van anderen te veel zou absorberen. Heeft iemand hier ervaring mee?

    Groet,

    Kelly

  • Diana Bakker

    Hallo Kelly,

    Het al dan niet absorberen van negatieve energie heeft niets met Reiki te maken. Sterker nog; als het goed is leer je je af te schermen. Wel is het zo dat je door de inwijding sneller ‘spititueel ontwikkeld’ Het kan zijn dat het medium ‘voelt’ dat je daar nog niet klaar voor bent. Ik raad je aan op zoek te gaan naar een Reikimaster bij je in de buurt en de vraag voor te leggen.

    Groet, Diana

  • wana

    wat mij bij reiki tegen de borst stuitte was dat er direct met de opleidingen tot master en de diversen gradaties daarin werd geschermd en de kosten daarvan.

    Om vervolgens elkaar te behandelen.

    Ik vond het prettige ervaringen de kennismakings behandelingen die ik kreeg.

    Mijn thai chi en qi gong docent had het over energie bij jezelf houden en jezelf opladen en ik moet zeggen, daar ben ik meer over te spreken.

    Er zijn ook positieve ervaringen met reiki hoor! als t voor jezelf goed voelt moet je dat volgen.

  • Wofosi

    Je leert tijdens de inwijding je te aarden. Je vraagt bescherming aan je Gidsen. Wil je een goede Reiki master weten, mail mij dan. Dan kan ik je mijn master aanraden. Daar krijg je veel uitleg, ook bij de eerste inwijding en leer je meer dan bij andere masters. Ook zij is een medium en zal eerlijk tegen je zijn.

    Als jij er klaar voor bent, dan vindt jij de weg naar de master.

    groetjes Daniellewana schreef:

    >

    > wat mij bij reiki tegen de borst stuitte was dat er direct

    > met de opleidingen tot master en de diversen gradaties daarin

    > werd geschermd en de kosten daarvan.

    > Om vervolgens elkaar te behandelen.

    > Ik vond het prettige ervaringen de kennismakings

    > behandelingen die ik kreeg.

    >

    > Mijn thai chi en qi gong docent had het over energie bij

    > jezelf houden en jezelf opladen en ik moet zeggen, daar ben

    > ik meer over te spreken.

    >

    > Er zijn ook positieve ervaringen met reiki hoor! als t voor

    > jezelf goed voelt moet je dat volgen.

  • Kristal Thea

    Hallo Kelly,

    Ik ben Reiki Master(usui)

    Ik ben geen medium, maar ik ben van mening dat Reiki 1 voor iedereen goed is.

    Want Reiki 1 is in de eerste plaats voor jezelf.

    De eerste 3 weken ben je ook verplicht aan jezelf om jezelf te behandelen.

    Er kunnen dingen loskomen qua emoties, maar altijd zo dat jij het aankan.

    In mijn jarenlange ervaring weet ik dat Reiki je beschermt.

    Liefde en Licht toegewenst.

    Groetjes Thea.

  • Margreet terra-mater@hetnet.nl

    Kan me het niet voorstellen, slechte ervaring met Reiki. Van belang is dat je de dingen die je doet vanuit zuiverheid doet.

    Als jij met je gaven aan de gang wil is het zaak om goed met je pootjes op de grond te staan. Hoe beter geaard, hoe beter je jouw werk kan doen. Bovendien kun je leren jezelf af te schermen voor de energiën van anderen, dat is dan ook , in combinatie met het aarden van “levensbelang”. Doe je dat niet, dan wordt je mega moe. Doe je het wel… geen centje pijn. Bij twijfel… niet inhalen.

    Hartegroet, Margaretha.

  • Diamond_Light_Reiki@hotmail.com

    hallo,

    Ik wou even gauw zeggen dat als jij te veel negatieve energie van andere aantrekt het juist een goed idee is om reiki te doen om dat in de inwijding een beveiliging in je aura word geplaats zodat niemand zomaar energie van je kan leechen of toe spelen (om het zo maar even te zeggen). kortom je bent dan niet meer gevoelig voor anderen hun negativiteit.

    Dus dit medium van je moet haar huiswerk beter doen.

    Ben zelf empatisch en voel wat de mensen tijdens de inwijding ervaren maar ook tijdens behandelingen.

    Heb nog nooit klachten gehad en behandel en doe inwijdingen bij mensen over de hele wereld.

    En heb wel een hele lijst met feedback voor je om te bekijken.

    Reiki energie is altijd goed omdat reiki universele energie is kan het geen kwaad doen het doet wat het hoort te doen.

    Ben je slecht in balans en krijg je een reiki inwijding is het logisch dat je er weken na nog een beetje apart voelt.

    Want je lichaam is zich aan het herstellen en balans brengen wat je als persoon net jarenlang uitbalans het gebracht.

    Kortom het is niet de reiki die mensen beroerd maakt maar hun eigen leven ervaringen die allemaal opgekropt zitten in alle geblokte chakra`s en dan als het loskomt an dat wel eens een beetje naar effect hebben. maar dit is 1 op de weet ik hoeveel mensen. gaat vanzelf over als het lichaam in balans is. En heb je een slechte levenstyle dan kan dat heel lang duren, .. pas je die niet aan.

    Haar tweede fout is dat zeggen van het gebruik van je eigen “gave” bedoelt ze dan helen wat dat is pas gevaarlijk.

    waarom? omdat het dan gedaan word met jouw eigen energie en die raakt gauw op + heb jij een slechte dag krijg je client dus negative energie toegediend, zal die leuk vinden beroerder weggaan dan die gekomen.

    Wil je dat nou wel ontwikkelen moet je magnetiseur worden die doen het met hun energie alleen weten die hoe het moet.

    Onder jouw vraag staat nog een post over advies voor therapie.

    Daar heb ik een heel stuk getyped over Kundalini Reiki en wat het doet is 400% sterkere energie stroom dan gewoon Usui reiki + is het een zelfrealisatie/ontwikkeling systeem wat vele malen beter werkt en sneller dan reiki.

    Neem maar eens een kijkje wat ik daar schreef misschien wel nuttig voor je verdere spirituele pad.

    Hoop dat je hier wat aan het groetjes

    Michael

    Diamond Light Reiki

  • Sylvia

    Ik vind het niet fijn klinken dat je voor Reiki moet betalen. Het is toch perfect als iedereen die dat wil, het leert van anderen? En dat je daarmee anderen ook weer gratis kan behandelen? Het stuit mij tegen de borst dat je iets wat je gratis van het universum krijgt, tegen betaling doorgeeft.

  • Michael

    Het is goed dat je op zoek bent naar advies en ervaringen voordat je een belangrijke beslissing neemt, zoals het volgen van een Reiki-inwijding. Reiki is een vorm van energieheling waarbij je leert werken met universele levensenergie om genezing en welzijn te bevorderen, zowel voor jezelf als voor anderen io games

  • Daniel Drake

    Introducing our instagram reels downloader Tool! Effortlessly save and enjoy your favorite IG reels offline. Copy, paste, and download. Enjoy instant access anytime, anywhere.

    Introducing our instagram video downloader Tool! Effortlessly save and enjoy your favorite IG videos offline. Copy, paste, and download. Enjoy instant access anytime, anywhere.

    https://indown.io/