welke therapie

• Andie

Ik heb geruime tijd reumatoide artritis en reageer momenteel redelijk op zware medicatie. Door de medicijnen heb ik wel last van wat bijwerkingen (met name misselijkheid na inname) en vrij ernstige vermoeidheid. Reguliere geneeskunde biedt hier geen oplossing voor, dus zoek ik nu hier mijn heil en nu dus de vraag of iemand tips heeft m.b.t. welke therapie of behandeling in mijn geval aan te bevelen is (liefst uit persoonlijke ervaring). Mvg Andie.

• Pantherah

Beste Andje!

Helaas weet ik niet nog niet echt heel veel over alternatieve geneeskunde. Ik weet dat morgen in Rijswijk (Volmerlaan 12) een grote beurs over alternatieve geneeskunde is. Wat misschien wel raadzaam is, is een afspraak maken met een antroposofische huisarts, het probleem voorleggen en samen gaan kijken wat voor jou het meest aansprekende manier is qua behandelingsmethode. Een antroposofische arts bekijkt ziekten altijd vanuit het gehele mensbeeld, en antroposofische geneeskunde zit volgens mij altijd in het ziekenfondspakket, d.w.z. het kost niets en altijd handig voor een second opinion.

Veel sterkte,

Pantherah

• Anete

Beste Andie,

kijk naar een goed Alexandertechniek leraar in jouw buurt. In deze link vind je een lijst van leraren in NL.:

http://www.alexandertechniek.nl

Een vriend van me is enorm veranderd met behulp van deze techniek, hij heeft reuma sinds zijn kinder jaren en volgens hem dit was de enige methode die echt hielp.

Mvg,

Anete

• Andie

Dank je ik ga dit proberen.